ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3984.

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۳ ب.ظ

تو این ماه رمضونی که خدا نسبت به _همه ی_ گناه هامون داره تغافل میکنه،

ما هم کمی امر ارزشمندِ "شتر دیدی، ندیدی" رو تمرین کنیم.

:)



+گاهی لازمه که خودمون رو به ندیدن و نشنیدن و نفهمیدن بزنیم!

لازم نیست در مورد هر چیزی واکنش نشون بدیم،

و به طرف مقابلمون ثابت کنیم که حواسمون به تک تک رفتارهاش هست،

و حق نداره از هیچ اصل و فرعی تخطی کنه!

+مصلحت همزیستی سالم و معاشرت سالم با مردم

در پیمانه ای است که دو سوم آن هوشیاری و یک سوم آن تغافل باشد.(امام صادق_علیه السلام)

یک سوم خیلی زیاده! چقدر از این تغافلِ سودمند استفاده میکنیم؟؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۹
لوسی می

نظرات  (۹)

دقیقا چون اگه بهشون اهمیت بدی بیشتر اذیت میکنن و لجت رو در میارن که درباره ی خانواده ی شوهر بیشتر صدق میکنه
پاسخ:
آرههه باعث دوری آدمها از همدیگه هم میشه.
چه قشنگ
اندکی سخت
ما می توانیم
ف‌کر کنم با تمرین بشه
پاسخ:
آره قطعا با تمرین میشه.
اوایلش شاید هی خودخوری کنیم که به روی طرف نمیاریم!
اما کم کم می بینیم که سخت هم نیست.
البته زیرکی و درایتی میخواد. آدم باید حواسش باشه از چه چیزایی میشه گذشت و از چه چیزایی نه!
چقد واقعا سخته این کار!!!
پاسخ:
سخته اما ارزش افزوده ی زیادی ایجاد میکنه. :)
ارزش تلاش رو داره.
متن + جوابت به کوثر متقی 
لایک
پاسخ:
قربان تو :)
۰۹ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۲۳ مامان محمدمهدی
من فکر میکنم کمی بیشتر از یک سوم تغافل میکنم تو زندگی و کار و ... و گاهی آسیب هم دیدم
پس نتیجه میگیریم همون یک سوم و بیشتر هم نشه
وال لا
پاسخ:
هههه هه! جالب بود. :)
واقعا سخته 
من خیلی زیاد این کار رو انجام میدم ولی بعدش دچار کینه میشم... همیشه نه ولی تو مواقع خیلی حادّ بدجوری تو دلم می مونه شاید هیچ عکس العملی نشون ندم اما خب تو دلم حس بدی نسبت بهشون پیدا میکنم...
با کینه چه کنیم؟ من اوضاع خیلی خیلی بدی دارم تو این قسمت ))))))))))):
پاسخ:
خب به نظرم این کاری که شما میکنی اسمش تغافل نیست!
من از اینی که نوشتی اینطور برداشت میکنم که به روشون نمیاری یا جواب نمیدی چون نمیتونی یا روت نمیشه!
برداشتی که من از تغافل دارم اینه که در شرایط قدرت به روی خودمون نیاریم.
اینطوری کینه ای هم ایجاد نمیشه اصلا.
تجربه شو داشتم که میگما!
من خودم هروقت که به روی کسی نیووردم از روی ترسِ بدتر شدن ماجرا، یا اینکه روم نشده، یا اینکه بزرگتر بوده یا هرچیزی مثل اینها که ناشی از ضعف من یا ناشی از شرایط بوده که به روشون نیووردم بعدش همین حسِ خود خوری و گاهی حتی کینه رو داشتم.
اما به نظرم تغافل وقتیه که در موضع قدرت هستی اون وقته که ارزش داره به روی خودت نیاری.
البته اگر برداشتم درست بوده باشه ازکامنتت.


+به نظر من تنها راه درمان کینه، بیان موضوع با طرف مقابله.
یعنی همین تغافل نکردن درجایی که خیلی دلخوری و میدونی که اگر نگی تو دلت می مونه. این وقتها به نظرم باید گفت.
شاید درستش همون نگفتن و کینه به دل نگرفتن باشه اما برای امثال ما که میدونیم تو بخش دوم ضعیف هستیم بهتره که بگیم.
آخه کینه خیلی بده. آرامش زندگی و ارتباطات آدم رو به هم میریزه.
۱۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۰ شبنم بیقرار
از قضیه فامیل محترم شوهر به اینجا رسیدی؟! :)
خوبه!
پاسخ:
:)))
نه اتفاقا!
اتفاقا وقتی می نوشتم با خودم فکر کردم کاش میشد موقع مشاهده ی کار امروزشون خودم هم به روی خودم نیارم!
اما بعد دیدم نه نمیشد! خوب شد که گفتم از کارشون خوشم نیومده! :))))
اصلا باید میگفتم!

+این حدیث تغافل که در پی نوشت اومده رو جایی خوندم و این پست شد نتیجه ش.
۱۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۰ شبنم بیقرار
تغافل بعد از پذیرش میاد.
پذیرفتن این که یه آدم خاکستریه...ینی هم بدی داره هم خوبی...ماها هم همین طور

اتفاقا خوبه منم به همون حدیث بود. خوشم اومد خیلی...حس محبت توش هست.

یه حدیثی هم از امام محمدباقر علیه السلام هست که در مورد ده خصلت مومنه. اخرین خصلت خیلی جالبه. تونستی گیر بیاری بخونی خوبه. من توی خصال شیخ صدوق خوندمش.
پاسخ:
آره شاید.
باشه ممنون از اشاره ت :)
نمیدونم برام خیلی دعا کن
گاهی اگه حرف بزنم باعث قطع ارتباط دوتا خونواده با هم میشه چون میدونم اگه بهشون بگم این کار شما اشتباه بود یا باعث ناراحتی شد سریع ارتباط رو قطع می کنن... خب بهترین راه رو همین میدونم که چیزی نگم اما خب .... 
برام زیاد دعا کن خیلی زیاد
پاسخ:
آره منم خیلی تو این شرایط قرار گرفتم و بعدش هم خیلی شاکی شدم :(
ان شالله که خدا قدرت تشخیص و انتخاب بهترین گزینه رو بهمون بده به حق این لحظات مبارک.
همچنین عزیزم.