ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4008.

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۰ ب.ظ

باورتون میشه که فردا شب،

شبِ قدره؟!

:|

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۲
لوسی می

نظرات  (۱۰)

۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۸ دچـــــ ــــــار
واقعا؟ جدی؟ فرداشب؟

+ ...
پاسخ:
بله...
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۰ شبنم بیقرار
اوا!! راست میگیا! چه خوب!
پاسخ:
ولی من حسرت خوردم از زمانی که گذشت...
مثل همیشه! حسرتهامان همیشه ناتمام!
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۶ دچـــــ ــــــار
@شبنم بیقرار
شما که لازم نیست قضا بجا بیارید لازمه؟
پاسخ:
میشه من به جای شبنم بی قرار بپرسم قضای چی؟!
با عرض پوزش البته.
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۸ دچـــــ ــــــار
من اصلا حرف شما رو با نظر اوشون اشتباه گرفتم که سوال کردم :) قضای روزه دیگه
پاسخ:
قضای روزه همیشه واجب است.
مگر آنکه انسان به واسطه ی بیماری نتواند هرگز روزه بگیرد،
که در اون صورت هم پسر بزرگتر جبران میکند لطفا!

+هرچند بر تکلیف بودن روزه  های مادر بر پسر بزرگتر محل اختلاف هست.
عذر میخوام من پاسخ دادم!
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۹ دچـــــ ــــــار
نه خوب کاری کردین / ببخشید حتی موقع بارداری و شیردهی؟
پاسخ:
بله دیگه دارم میگم در هر شرایطی قضای روزه واجب است و از انسان سلب نمی شود.
مگر اینکه انسان دیگه هیچوقت نتونه جبران کنه!
مثلا بیماری معده داشته باشه که روزه گرفتن همیشه ضرر داشته باشه و دیگه درمان هم نشه خدای نکرده.
یا هرچی!
اما دوران بارداری و شیردهی موقتی هستند و بعدش باید قضای روزه ها رو به جا آورد.
جدی؟ 
چه زود رمضون به نیمه اش رسید
پاسخ:
از نیمه هم گذشت دیگه! رسیدیم به دهه ی آخر.
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۳ دچـــــ ــــــار
می‌فرمایند: «لازم است روزى یک مد طعام - تقریباً 750 گرم گندم یا نان و مانند آن - به فقیر بدهد و قضاى روزه را هم بعداً به‌جا آورد.»


پاسخ:
بله اتفاقا میخواستم بگم که علاوه بر همه ی اینها کفاره هم داره :|
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۷ شبنم بیقرار
من الان سه سال برای پسرم و یک سال برای سال قبل که نشد روزه بگیرم و یک سال هم امسال برای دخترم روزه قضا دارم. کفاره اون سه سال رو دادم ولی پارسال و امسال هنوز نمیدونم مقدارش چه قدره...اما یادمه کفاره ش نرخ خاصی داشت...حالا یادم نیست... همین یک مد بود گمانم.
باید هم از مال خود زن باشه . شوهرم نمیتونه بده.
اگرم پولی نداشت که میشه المفلس و فی امان الله...

پاسخ:
بایدی وجود نداره که مرد نمیتونه بده.
اما اگر مردی نخواد کفاره ی همسرش رو بده مختاره و بر ذمه ش نیست.

+وای چه هیجان انگیز که این کوچولوتون با قبلی تفاوت جنسیت دارن :) قدمش پربرکت.
بعد از این اختلاف سنی، آدم دوست داره جنس بچه ها تغییر کنه :) من که اینطورم البته.
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۴۷ شبنم بیقرار
اونو یادم نمیاد...
مثلا من گفتم اون پولی که برای شیردهی میتونم ازت بگیرم باشه به عنوان کفاره. این جوری خودمو راحت کردم...
پاسخ:
عجب جالب :)
کار جالبی کردین اما شوهر میتونه به وکالت از زن کفاره ش رو پرداخت کنه.
میتونه هم این کار رو نکنه البته.
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۳۲ مامان محمدمهدی
آره
پاسخ:
چه خوب :)