ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4041.

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲ ق.ظ

چطور میشه بچه ها رو

از بازی با خاک گلدونها

و ریخت و پاشش منصرف کرد؟؟!



+بالاخره کِی وجود گلدون تو خونه برای بچه ها عادی میشه؟؟!

آهای مامانای گلدون دااااار!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۳
لوسی می

نظرات  (۲۰)

۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۰:۵۹ دچـــــ ــــــار
یه باغچه برای خونتون درست کنید :)
پاسخ:
کجا؟ تو خونه؟
وای لوسی یعنی ازشون عصبانی نمیشی؟
مامانم گل داره ولی دخملی هیچوقت دست نزده شایدم چون پله داره نمیره...واسشون خاک بازی بخر که باهاش بازی کنن
پاسخ:
امروز چرا. عصبانی شدم!
اونم به این خاطر که دقیقا دیروز خاک ها رو ریخته بودن و من با کلی سختی جمع کرده بودم!
ولی تا الان سعی میکردم یه جوری بفهمونم بهشون که این کار بده و ابراز ناراحتی میکردم نه عصبانیت.
امروز دیگه کم آوردم. خب پسرک چهار سال و نیمشه و ما از بدو تولدش گل داشتیم،
و خونه ی قبلیمون گلها تو پاسیو بود اما بازم میرفت بازم ریخت و پاش میکرد،
اونم هر روز!
اما الان دیگه بزرگ شده چرا براش عادی نمیشه؟؟!
تازه گل پسر رسیده به اون سن اما پسرک هم باهاش حسابی همکاری میکنه.
به نظرم عصبانیت هم بی فایده ست.
بیشتر خودم ناراحت شدم تا اونا! :|

وای چی بگم لوسی دخترمنم شارژر هنوز واسش عادی نیست همیشه حمله میکنه بهش
پاسخ:
:((
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۴ دچـــــ ــــــار
توی کوچه
توی حیاط :)
پاسخ:
تو کوچه؟! :|
تو حیاط هم امکانش نیست چون اینجا آپارتمانیه و باید زمین رو بکنیم!
اسیر کردن پسر بچه ها توی خونه و مهد و مدرسه ظلمی بزرگیه!
امام علی یا پیامبر میگن که خاک بازی بچه ها رو دوست دارم
به نظرم سفر پلاستیکی بذارید زیر  پاش
اگه از بد آموزی کوچه هم می ترسید اولاش با هم برید :)
پاسخ:
اسیر؟!
این روزها اصلا نمیشه گذاشت بچه ها برن تو کوچه،
بدآموزی یه حرفه (که خیلی برای من مهم نیست!)
نا امنی یه حرف دیگه ست!
مشکل با خاک گلدونهاست که هرکار بکنی بازم میرن سراغش!
گلها خشک میشه خب! :(
ی خانم با تجربه ای میگفت هر چی که مهمه بهش توجه نشون ندید
وقتی میخوای از خونه بری بیرون و به بچه ها میگی مواظب این میزه باشید شیشه اش شکسته است.این یعنی کد دادن به بچه ها که باید برید سر وقت این میز!
پاسخ:
نهههه این اصلا فایده نداره!
بارها امتحان شده.
به بچه هه مربوطه.
برای شیشه و امثالهم که آنچنان در معرض توجه بچه ها نیستند شاید جواب بده اما برای خاک که محبوب بچه هاست اصلا نتیجه نمیده!
اساسی آزموده ایم ما!
ولی منم شنیدم که بچه هایی به این روش بی خیال شلوغ کاری میشن!
اونها اونایی ان که با کارهاشون میخوان جلب توجه کنن. برای همین وقتی ببینن توجهی نیست بی خیال میشن.
اما بچه های من برای لذت خودشون میرن و اگر کسی هم بهشون توجه نکنه خیلی هم خوشحالترن :))
گل خشک بشه که بهتره تا خلاقیت خشک بشه
قبلنا این قدر دست و پا شکستن تو کوچه مد بود بازی اشکنک داره سر شکستنک داره مد شد
اما خطرات از جانب افراد بزرگسال با حضور خودتون و البته الان دیگه بچه ها دور هم جمع نمیشن و الا جمله با دوستاشه امنیت بخش بود :)
پاسخ:
:|
خب گل هم موجود زنده ست :|
آره منظورم همون خطرات از جانب بزرگسالان بود.
حالا ان شالله دوباره پارک رفتنهامون رو از بعد از رمضان پی میگیریم.
انرژیشون تخلیه بشه بیرون خاک بازی کنن :)
پشنهادم اینه پرورش گل یادش بدید و خودش از گل بازی برای ساخت گلدون تا آوردن خاک یا خرید و کاشتن بذر یا نحله زدن شرکت کنه
بعد هم  حسن یوسف علاقه بچه ها رو جلب نمی کنه
گل معطر بکارید
عمرش کمه اما انگیزه اش بیشتره
پاسخ:
حالا پرورش گل که کارش نیست اما یه چند تا حبوبات گذاشتیم تو آب که ریشه بده و بکاریم که مراقبت از گل و گیاه براش مهمتر بشه.
متوجه نشدم یعنی چی که  حسن یوسف علاقه ی بچه ها رو جلب نمیکنه؟ ینی از حسن یوسف خوششون نمیاد؟ چرا؟
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۳ محبوبه شب
وااایییی خداا : )))
بچه ها کلا خاک بازی رو دوست دارن نمونش منو خواهر برادرم :دی
اگه امکانش هست بفرستینش کلاسای سفالگری.. برای رشد خلاقیتش هم مفیده، دیگه م به خاکای تو گلدونا دست نمیزنه! ^_^
پاسخ:
اینم حرفیه!
مرسی از پیشنهادت.
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۵۹ کوثر متقی
سلام
من مامان نیسم ولی پیشنهادم حذف گلدون از خونه تا زمان بزرگ شدن بچه هاش☺
اگرم گلدون دوست دارین گل کاکتوس بذارین تو خونه:دی
پاسخ:
سلام خب نمیشه که!
فکر کن من همین الانش هم یه عالمه علایق دکوراسیونیم رو به خاطربچه ها مسکوت گذاشتم!
که اینها بزرگ بشن و فلان و بهمان!
خب منم دل دارم دیگه! :((
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۵:۰۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
میگن بچه با خاک بازی کنه، خوبه:))
پاسخ:
بله میگن! :))
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۵:۵۳ پـــــر ی
اونا دست بردار نیستن ما باید گلدونا رو جمع کنیم
پاسخ:
من اگه گلهامو هم بخوام جمع کنم رسما دیگه خونه م هیچی نداره!
چون همه چیز جمع شده.
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۵:۵۸ مردی بنام شقایق ...
سلام

شما هر وقت یه راه درست و درمون واسه جلوگیری از کشیدن نقاشی جوجو رو دیوار به ما یاد دادین ما راهکار گلدونارو خدمتتون میگیم :)
پاسخ:
سلام.
اون اصلا نه راهکاری داره و نه اشکالی داره :))
اصل بر اینه که اگر بچه ها رو دیوار نقاشی می کشند، دستشون رو بگیرید،ببرید تو اتاق خودشون، و بگید فقط اینجا اجازه داری رو دیوار نقاشی بکشی.
میتونین باهاش همراهی هم بکنین و خودتون هم شکل بکشین. یا یه کاغذ بزرگ در محلهای در دسترسش نصب کنید که نقاشی بکشه و بگید فقط اینجا یا فقط تو اتاق خودش!
اگر هم در سنی نیست که براش جا بیفته، یعنی کمتر از دو سال داره:
اگر خونه تون رنگ روغن هست، بذارید هرقدر میخواد نقاشی بکشه خودکارها رو جمع کنین چون فقط خودکاره که رو رنگ روغن پاک نمیشه(یا من بلد نیستم هنوز!).
این کاریه که ما داریم میکنیم. :)
ما خونه ی قبلیمون صاحبخونه که نبودیم، دیوارها هم رنگ پلاستیک بود و رنگ آمیزی های پسرک پاک نمیشد.
اما گذاشتیم هرکار میخواد بکنه که بعد از رفتن از اونجا خونه رو یه دور رنگ پلاستیک بزنیم.
اگر هم براش جا افتاد که فقط تو اتاق خودش، که دیگه فقط یه اتاق باید رنگ بشه.
اگر هم خونه ی خودتونه که هیچی دیگه بذارین راحت باشه! هرچند که این نکته که فقط تو اتاق خودت، خیلی مهمه و فکر نکنید برای راحتی کار پدر و مادر گفته شده! این خیلی مهمه که بچه ها چارچوب آزادی و اختیار خودشون رو بشناسند.
:)
دلیل نداره اعصاب خودتون و بچه ها رو خرد کنین.
برای گلدونها هم اگر من نگران خودِ گلها نبودم و پخش و پلا نمیکردن و طبیعی بازی میکردن که جاروکشی اینقدر سخت نشه اصلا برام مهم نمی بود! :)
خب من روشش رو گفتم! منتظر تمهیدات شما برای گلدونها هستم :)
یه دونه از این استخر بادی ها سایز کوچیکش  بخرید یا یه جعبه کارتن پلاستیک پیچ شده. چندتا گلدون اختصاصی برا بچه ها بخرید و کف اون رو یه کم خاک بریزید گلدون های خودشون رو هم بذارید توش.
روش مراقبت از گل و گیاه رو هم بهشون یاد بدید خودشون یواش یواش یاد می گیرن.

یه خانمی هست به اسم «فاطمه جناب اصفهانی» هم وبلاگ دارن هم پیج اینستاگرام، از این ایده های خوب زیاد دارن. حتی دوره بازی برای بچه های اطرافشون می ذارن، یادمه یه دور دوره آموزش کاشت و مراقبت از گیاهان گذاشته بودن.

یک بار هم آقای تراشیون می گفتن نباید چیزی رو از جلوی دست بچه برداشت، بلکه باید فضای خونه رو امن کرد که به چیزایی که ما نمی خوایم دست نزنن

پاسخ:
ممنون عزیزم از پیشنهاداتت.
اتفاقا گفتم همین هفته ی پیش برای پسرک حبوبات گذاشتیم که خودش بارورشون کنه و الان حسابی ریشه دادن و جوانه زدن.
جالبه که بگم من اصلا کاری به کارش نداشتم و همه ش خودش مواظب بوده که مبادا رطوبت دستمالشون تموم بشه یا خراب بشن :)
میخوام براش بکارم که خودش هم مواظب باشه هم مسئولیت پذیر باشه هم ذوق کنه :) و منافع وابسته.
برای گل پسر هم باید شن تمیز بخرم که بازی کنه.
ممنون واقعا بابت معرفی پیج! فکر کنم وبلاگشون رو قبلا دیده بودم اسمش آشناست.
البته نظر من مخالف آقای تراشیونه! یعنی اگر بچه ای به چیزی که تو خونه هست، به هر دلیلی، هیچوقت علاقه ای نشون نده که بخواد دست بزنه به نظرم خیلی بچه ی مطیع و غیرکنجکاوی باید باشه!
هر بچه ای یک بار هم که شده مایله به همه ی وسایل موجود در خونه دست بزنه و استفاده کنه، حتی اگر فضا امن باشه یا به علت فعالیتهای ما اصلا طرفش نره! این خیلی عجیبه که بچه اصلا طرف چیزی نره! :|
خب این گل هایی که شما می کارید منم بودم می کندمشون!
گل خوشبو به آدم میگه حیفه منو پژمرده نکن
پاسخ:
اتفاقا حسن یوسفمون بیش از همه در معرض تهاجمات قرار میگیره.
مایه گل بهاری هم داشتیم که فوق العاده زیبا بود اما همون روز سوم پدرش دراومد:(
بچه بودم تو حیاطمون اون گوشه یک گل یاس بزرگ داشتیم چاه حیاط همون جلوی یاس بود از سال اول ابتدایی تا اولِ چهارم اون خونه بودیم چون خطر پایین رفتن جاه وجود داشت مامان بابا گفتن اونجا نرید 
بتور می کنی هییییچ وقت نزدیک یاسمون نشدم؟ حتی از سمت های دیگه؟ و هیییییییییییچ وقت به چاه هم عمرا نزدیک نشدم:/ فکر کنم من اول ترس بودم بعد دست و پا درآوردم الانم خیلی ترسوئم :(
پاسخ:
آره باورم میشه چرا نشه؟
یعنی واقعادوست داشتی بری و هیچ جوره نمیتونستی بری؟
یا خیلی هم برات مهم نبود؟
چون منم بودم احتمالا نمیرفتم اما از باب علت دوم.
۰۳ تیر ۹۶ ، ۲۲:۱۴ ملکه بانو
خاک بازی یکی از نیازهای اساسی بچه ها در ۷ سال اوله. به نظرم براشون عادی نشه
پاسخ:
هعی! اینطوری یعنی امثال ما هیچوقت نباید گل داشته باشیم! :|
منظور آقای تراشیون رو بد منتقل کردم
منظور ایشون این بود که مثلا اگه قفسه کتاب پایین و در دسترس بچه هست، باید کتاب هارو از دسترس بچه ها خارج کرد نه این که دائم بچه رو دعوا کنیم و بگیم دست نزن. چون ذات بچه کنجکاویه و دقیقا همونجایی میره که نباید بره :))
پاسخ:
شایدم من بد برداشت کردم.
بله کاملا درسته. :)
بله منم همون بالا گفتم حسن یوسف بیشتر در معرض تهاجمه
پاسخ:
من برعکسشو متوجه شدم.
بله بیشتر در معرض تهاجمه.
تایید کرده بودینا

 حسن یوسف علاقه ی بچه ها رو جلب نمیکنه؟ ینی از حسن یوسف خوششون نمیاد؟ چرا؟



برگرفته از lucy-may.blog.ir
پاسخ:
اینجا پرسیده بودم! علامت سوال داره!