ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4042.

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۰ ب.ظ

به کودکان خود بیاموزید،

که همیشه میتوانند بیشتر بخواهند،

و درخواستشون رو مطرح کنند،

و مهم است که بیاموزید که ممکن است در قبال درخواستشون "نه" بشنوند.

و این پاسخ اصلا جای ناراحتی نداره.

مهم گفتن درخواست هست،

و تصمیم درمورد درخواست ما،

با طرف مقابله.



+خوبه خودمون هم یاد بگیریم!

این یکی از معضلات رفتاری اکثر ماست که انتظار نه شنیدن نداریم و در قبال نه شنیدن دلخور میشیم،

و اعصاب و روان خودمون و بقیه رو به بازی میگیریم!

یکی باید به من بیاموزه اینا رو! :|

+ یکی از اصول پنجگانه ی تربیتی کتاب "بچه ها بهشتی هستند"، از دکتر جان گری.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۳
لوسی می

نظرات  (۸)

۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۶:۲۸ پـــــر ی
راست میگه 
خواهر رده من اصلا نه رو قبول نمی کنه
پاسخ:
آره واقعا آموزش این موضوع به بچه ها،باعث رفع خیلی از مشکلات جامعه میشه.
شاید بی ربط باشه ولی 
من آزمایشای دوره ابتدایی رو هییییییچ وقت انجام ندادم چون فکر می کردم وقتی وسیله ای رو تو خونه نداریم یعنی نداریم دیگه و نمیشه از پدر مادر خواست که برن تهیه کنن یعنی لابد خیلی گرونه :| اوضاع فکری من اینقدر داغون بود که وقتی می رفتم خونه پدربزرگ هر وقت آبنبات داشتن فکر می کردم پول نداشتن قند بخرن :| (چون خودم خیلی قند دوست داشتم) خلاصه که من نمدونم چه مرگم بوده همیشه فکر نداریم نداریم داشتم 
عوضش الان خواهر کوچیکم هرچی میخواد رو ابراز می کنه 
ولی من هنوزم که هست برای برخی چیزا خجالت می کشم 
خدایی جرات ورزی هم یه نمود از عزت نفسه به نظرم
پاسخ:
منم همینطوری بودم که شما میگی. حالا نه به این شوری اما تا حدود زیادی اینطور بودم و از کسی چیزی نمیخواستم و هنوزم نمیخوام!
اما خب دارم تمرین میکنم.
درسته که جرئت ورزی از عزت نفسه ولی هی درخواست کردن هم که خوب نیست!
یه چیز میانه برای بزرگسالان خوبه.
ولی بچه ها باید اجازه ی درخواست داشته باشن و به خاطر درخواست توبیخ نشن،
و از اون طرف نه شنیدن هم براشون جا بیفته که اشکالی نداره و ناراحت کننده نیست.
مشکلی که اکثرا داریم!

وااااای چقدر سخته
بچه های من اصصصصصلا نمیتونن جواب نه بشنون...
من خودم خیلی راحتتر با نه کنار میام تا بچه هام ):
پاسخ:
:(
این خیلی آسیب زننده ست.
بچه های منم اینطوری ان البته.
اما من همه ش درحال تلاشم که بیاموزمشان!
ما میتونیم :)
من دارم برمیگردم خونه ک ان شاالله عید فطر کنار خانواده باشم
مستر شما برنگشته هنوز؟ :))
(خباثت از صفات بارز من است :دی )
پاسخ:
چرااااا! مستر روز سوم برگشت.
:)
خدا نکنه خباثت از شما به دوره.
ممنون از پیگیری مهربانانه تون :)
یه همچین آدم مثبت اندیشی هستم :)
ببیییییین بزرگترین خاطره ام مربوط به اینه که 
اومدم یه آزمایشی انجام بدم گفتم این یکی دیگه آسونه (ابتدایی بودم) انجامش بدم دیدم تو لوازمش نِیِ نوشابه است بعد ما الانها که اصلا نوشابه حور نیستیم اون قدیم هاهم یا با لیوان بوده یا سر می کشیدن من نی کجا دیده بودم فکر می کردم حالا ما که نی نداریم 
آزمایشو انجام ندادم :| بعدها چند سال بعد که به مامان گفتم گفت تو دیوونه ای گفتمش بابا! من چی کار کنم تخم نداریم تو ذهنم کاشته شده بوده :/ 
پاسخ:
:)))
۰۳ تیر ۹۶ ، ۲۲:۱۲ ملکه بانو
چه نکته جالب و سختی
پاسخ:
اوهوم.
۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۰:۵۰ مامان محمدمهدی
منم با این مشکل مواجه بودم تو خونه و اصلا درخواست نمیکردم نیازهامو و همینطوری همه رو عادت داده بودم ولی بقیه اعضای خانواده برعکس من و همیشه هم پیروز بودن
خودم هم رو بچه ها خیلی کار میکنم که جرات داشته باشن تا حرفاشونو بزنن و نه هم زیاد میشنون
ولی فکر میکنم به ذات بچه ها هم بستگی داره چون من با یک روش یکسان بازخوردای متفاوت میگیرم: فاطمه فوق العاده جسوره و درخواستاشو میگه ولی م م فوق العاده مظلومه و بندرت چیزی رو درخواست میکنه
پاسخ:
بله کاملا به روحیات وابسته ست!
کاملا!
اصلاخیلی چیزها به روحیات وابسته ست.
اما به نظرمن قسمت دومش خیلی مهمتره، ناراحت نشدن از نه شنیدن.
بابا تو می خندی 
خدایی گریه داره 
هاین که همیشه ناتوان ببینی خودتو و خانواده تو 
اینکه همیشه دیگران رو تواناتر و بهتر و... ببینی 
پاسخ:
چی بگم والا. :(