ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4091.

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۵ ب.ظ

مطالعه کنیم.

لطفاً اگر مسلمان هستیم از اسلام بدونیم،

اگر نمیخوایم مسلمان باشیم،

لااقل بدونیم چرا نمیخوایم مسلمان باشیم.

و اگر نمیخوایم این چیزها رو بدونیم،

باشه! قبول!

لااقل بپذیریم که نمیدونیم!



+لطفاً لطفاً لطفاً در مورد هویت و دینمون مطالعه کنیم.

بی دلیل و موروثی مسلمان نباشیم که این مسلمانی ذره ای در حیات پس از مرگ به کارمون نخواهد آمد!

حتی ذره ای!

+برای من بی نهایت تلخه که کسی بهم بگه در اسلام دروغ گفتن حلال است!

به من بگه در اسلام غیبت کردن حلال است!

به من بگه در اسلام مرد مالک بدن زنه!

اینکه مسلمانها دروغ میگن، غیبت میکنن، و مردهای مسلمان خودشون رو مالک بدن زن میدونند

به این معنی نیست که این هویت و دستور اسلامه.

باور کنید به این معنی نیست.

این بی نهایت تلخه!

+این پست مخاطب خاص نداره اما حرف مدتهای دلمه که از صحبتهایی خاص تازه شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۳
لوسی می

نظرات  (۱۵)

وای وای وای
فقط میتونم بگم خدا خیرت بده
پاسخ:
دلها خسته و غمگین! :(
همه ی همش هم مطالعه نیست در حالی که مطالعه خیلی مهمه بیشتر به نظر من اونجایی میلنگه که ما خیلی کم میشینیم و در مورد چیزای مختلف دینمون فکر میکنیم
حاج اقا پناهیان یک جمله همیشه میگه که اسلام دین عقلانیته هر شبهه که برای ادم پیش میاد با تفکر حل میشه.
مثلا چقدر حدیث درمورد غیبت هست اینا با مطالعه بدست میاد ولی همه به کنار.ما یک ساعت بشینیم و به غیبت و جوانبش فکر کنیم اگر واقعا گوش و چشممون باز باشه و سالم تفکر کنیم خیلی بیشتر از اون احادیث روی ما تاثیر داره.این میشه که یک ساعت تفکر رو برتر از هفتاد سال عبادت میدونن تو اسلام
البته تا یک ریشه ی مبانی محکم وحود نداشته باشه رسیدن به چنین نقطه ی سخته.که این مبانی با مطالعه میتونه بدست بیاد.
پاسخ:
این صحبتتون درسته اما همون خط آخریتون اصلش هست.
یعنی مشروط به اینه که شما اسلام رو بپذیرید، به عقلانیتش ایمان داشته باشید، بعد هر موردی پیش میاد با عقلانیت میتونید بهش برسید.
اما کسی که عقلانیت اسلام رو اصلا قبول نداره لااقل وقتی ادعایی میکنه بره ببینه این ادعا، ادعای اسلام هست یا نه!
این حداقلِ شرط انصافه!
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۹ دُچـــــ ـــــارُ
برای تقویت مبانی خود به وبلاگ فیش نگار مراجعه کنید :)
پاسخ:
برای محک زدن عمق ایمانتون به مبانی البته!
I agree
پاسخ:
باباااااا!
چی شد پاسداشت فارسی؟
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۲ دُچـــــ ـــــار
فرقش چیه؟ :)
پاسخ:
شما بگید شباهتش چیه؟
همه ش تفاوته!
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۰ دُچـــــ ـــــار
آهان یعنی قبول ندارید وب فیشنگارو در این خصوص!؟
پاسخ:
شما مبانی رو به چالش میکشید! آموزش نمیدید که!
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۵ دُچـــــ ـــــار
من اصلا اهل بحث چالشی نیستم!
+ هدفم هم این نیست :) دنبال اینم که باورهای معمولی خودم  رو به بحث بذارم و اونهایی که معقولن رو از عرفی ها تمیز بدم
پاسخ:
در هر حال پیجتون آموزش مبانی اعتقادی نیست. درسته؟
و چیزهایی که میگذارید هم باورهای معمولی خودتون نیست البته!
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۶ دُچـــــ ـــــار
الان اون درسته رو باید تصدیق کنم یا چی؟ :)
پاسخ:
یا هرچی نظرتونه.
۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۰ دُچـــــ ـــــار
فعلا نظری ندارم...
پاسخ:
:|
اشاره به این آیه:
بادیه نشینان گفتند ایمان آوردیم..بگو ایمان نیاوردید بلکه اسلام آوردید!..
حالا جدا از بحث ایمان!
اسلام آوردن هم فقط کلامیه..
پاسخ:
بله. آخه همون اسلام آوردنه رو هم نمیدونیم چی رو آوردیم! :)
منظورم اینه که نمیدونیم چی به چیه تو همون اسلام هم حتی!
 موافقم ! خیلی دور شدیم از چیزی که باید می بودیم ولی خب این حس اضطرار که با دور شدن حاصل شده می تونه بعضی جاها خطرناک باشه ... 
 اگه به هر چیزی چنگ بزنیم برای شناخت دینمون ممکنه از راه اصلی جدا بشیم
 منابع معتبر و افراد آگاه و خیرخواه واقعی تنها کسانی هستند که در شناخت عمیق دین کمکون می کنند 
کسایی که شبهه مطرح می کنند و نیتشون رو تعمیق در دین اعلام می کنند یا جاهلند یا خائن ! 
چون محل طرح شبهه بدون پاسخ در عموم جامعه نیست و این خودش آسیب های روانی ایجاد می کنه 
پاسخ:
صحبتتون درسته. منظور من  دانستنِ ان چیزی است که واقعا اسلام هست.
قطعا برای دانستنِ هر چیزی و نه فقط اسلام باید منابع معتبر رو مطالعه کرد.
حق با شماست.
لوسی می 
آقای دچار هرگز جواب نمیده 
هرگز! 
اون استاد پیچوندن و طفره رفتنه :))
پاسخ:
:)
منم اصراری به جواب گرفتن ازشون ندارم البته :)
عاقا تابلوئه مخاطب این پست منم که 

پاسخ:
مخاطبش شما نیستی! همه ی کسانی هستند که فکر میکنند از دین میدونند اما نمیدونند.
اما در پی نوشت گفتم که صحبتهایی باعث بیان این حرف دلم شد که خب اون صحبتها باشمابود. :)
:) 
پاسخ:
:)
۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۱ مامان محمدمهدی
ای بابا
خدا هممونو هدایت کنه با نور خودش و اولیاءالله ان شاءالله
پاسخ:
ای بابا!