ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

بیماری خودایمنی اجتماعی!

پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷ ق.ظ

معتقدم جامعه ما و آحاد آن، 

دانسته یا ندانسته،

مشغول یک تغییر بسیار مخرب و ویرانگر،

از یک انسانِ متعهدِ مسئولیت پذیرِ مقاوم و رسالت شناس و آرمانخواه،

به سمت آدمی منفعت خواهِ لذت طلبِ سست و بی آرمان است.



+دکتر حمید حبشی.

+نظرتون؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۴
لوسی می

نظرات  (۳۰)

به ۱۲۳ زنگ بزنیم می‌تونن تو حل مشکل کمک کنن؟ ;))
پاسخ:
نمیدونم! :دی
اون پستِ یک دو سه امتحان میکنیمم بود :)))
صدا میومد؟ :دی
سلام
من یه جور دیگه میگم همین حرف شما رو
شرایط و بستری فراهم شده که انسانهایی که در دلشون پیوند راسخی با آرمانها و تعهدات انسانی نداشتن دارن ماهیت حقیقی شون رو برملا میکنن...
پاسخ:
سلام. این جنبه مثبتشه اما به نظرم میاد که فقط اونها نیستن که دارن برملا میشن. این روند داره به فرهنگ جامعه تبدیل میشه. و این خیلی خطرناکه.
توضیح بیشتر
پاسخ:
در کدوم مورد؟
تغییری آهسته که فهمش هم گاهی سخته
پاسخ:
دقیقا. همون تغییر فرهنگ..
متاسفانه
نمیدونم نمودش از بالا به پایینه یا از پایین به بالا؟!
(منظور از بالا و پایین سطح مسئولیت و نوع قشر هستش)
پاسخ:
همه جانبه ست. نمودش که در همه جا هست اما شروعش به نظرم از بالا به پایین بوده. شایدم برعکس. بالاخره ما همه در یک کشتی ساکنیم.
موافقم و به طرز عجیبی داریم اینو همه جا می بینیم
جالبه که به شدت هم به انسان های آرمان خواه و معتقد، حمله می کنند و همه تفکراتشون را با تمسخر و هوچی گری زیر سوال می برن. 
فکر میکنم بعضی فضاهای مجازی رسالتشون دقیقا رسوندن جامعه به همین نقطه ست.
پاسخ:
دقیقا. امان از فضای مجازی.
این موضوع فقط از نظر کسایی که سنت گرا هستند چیز بدی به حساب میاد... طرفدارای ایدئولوژی های جدید منفعت و لذت طلب بودن رو چیز بدی نمیدونن :)
پاسخ:
بله. البته نمیشه به ماها گفت سنت گرا. شایدم میشه. ولی لغت منفی حساب میشه. نه؟
آآآره، رسا و واضح :))

قبلا فک می‌کردم بی‌آرمانی مال نسل ماست، الان می‌بینم اپیدمی شده!
پاسخ:
خب خدا رو شکر.
بله دیگه. از نسل قبل که گذشت ما خوب نگهدارش نبودیم.
دقیقاااااا موافقم
پاسخ:
:(
نه نگذشته، نسل گذشته هنوز هم هستن و موثر هم هستن. دیدمشون که اون‌ها هم چقد بی‌هدف و باری به هر جهت زندگی میکنن.
پاسخ:
منظورم از نسل دوره بود. دوره ی قبل. زمان انقلاب و جنگ.
موافقم 
انسانِ متعهدِ مسئولیت پذیرِ مقاوم و رسالت شناس و آرمانخواه، با زندگی در جامعه ای که بی مسئولیتی و تن پروری و با القای بدبختی و همینه که هست میخوای بخواه میخوای نخواه ؛ 
نا امید میشه و
اونجاس که میگه به درک 
من برا چی و کی سنگ به سینه بزنم 
منم مثل بقیه 
بذار حال زندگیم رو ببرم وقتی کسی نمیفهمه 
پاسخ:
درسته. این که گفتی لزوما از القای بدبختی ناشی نمیشه از رواجِ تن پروری ناشی میشه. ولی حق با تویه. آدم آرمانخواه هم تو چنین فضایی با ناامیدی به همین وضعیت تن پروری میفته.
کلا از اونایی نیستم که تا حرف طرف رو درست متوجه نشم بگم آره آره :)
پاسخ:
خیلی هم عالی. ولی توضیح اضافه ندارم خب! یه بار دیگه بخونین.
دارم میگم فرهنگ جامعه رو داریم به سمت تن پروری پیش می بریم.
خب من معتقدم فرهنگ ما از اساس خودش اینجوری هست.
یعنی بقول شما تن پروری رو معادل سعادت دونستیم
و لم دادن در قصرهای خنک رو معادل خوشبختی و آسایش
پاسخ:
فرهنگمون تن پروره یعنی؟
به نظرش می رسه یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق راحت طلبیه
ما با راحت طلبی بیشترین ظلم رو به خودمون و نسل آینده می کنیم.
پاسخ:
دقیقا و اینو هم داریم گسترش میدیم.
این برداشت منه
گویا انگاره هایی چون قسمت و تقدیر و تفکر مرجئه که از زمان بنی امیه در جهان اسلام ترویج شد توی دل خلق عرب و عجم جا باز کرد و نهادینه شد.

بله به نظر میرسه در فرهنگ ما خوشبختی یعنی بی نیازی به کار کردن و زحمت کشیدن و اینکه خدم و حشمی داشته باشی که برایت کار کنند.
پاسخ:
اوهوم. اینم حرفیه.
ولی یه دوره ای هم زیادی آرمان خواه و انقلابی بودیم.
۰۴ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۰۶ عینکی عینکی
منم معتقدم 😐😐😕😕

سلام🙂
پاسخ:
سلام. خوش اومدین.🙄
موافقم و متاسف!
پاسخ:
بعله. متاسفانه.
با دلژین موافقم من وقتی شنیدم دختر صفدر گفت این کمترین حق پدرم از سفره ی انقلابه انتظار داشتم تمام دنیا در برابر این گستاخی تعجب کنه  و چرخدنده های هستی از حرکت وایسه!اما نه تنها نکرد بلکه آب از آب تکون نخورد... ما نهایتا تو دلمون فحش میدیم
و امثالهم...هرکسی ی جا تو دره ی بی تفاوتی سقوط میکنه!
ما انگار که عادت کرده باشیم به دیدن فیلم و منفعل بودن،همه چیزو فیلم تصور میکنیم و منفعلیم!نمیفهمیم که سرنوشت خودمونه و منفعلیم
پاسخ:
وقتی با شکافته شدنِ فرق امیرالمونین چرخدنده های هستی از حرکت وای نمیسته دیگه ماهیت دنیای دون و فلک بوقلمون معلومه...
میشه اما تو دره ی بی تفاوتی سقوط نکرد...
۰۴ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۸ پریسا سادات ..
:(
(آهی از ته دل )
پاسخ:
بعله :(
۰۴ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۷ صـــا لــحـــه
مخالف
پاسخ:
:)
۰۴ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۳۱ صـــا لــحـــه
به نظر من متعهد ها متعهدتر میشوند و بی تعهد ها بی تعهد تر میشوند و اونهایی که هنوز مسیرشون رو پیدا نکردند، مسیرشون رو پیدا میکنند.
تا وقتی مشخص نشه که همه‌ی راه هایی که مدرنیته پیش روی انسان گذاشته به بن بست می‌رسه این اتفاق ها نمی‌افته!

حالا نظر شما چیه؟
پاسخ:
راستش متوجه نشدم شما در مورد چه زمانی صحبت می کنین و کِی معلوم میشه راه های مدرنیته به بن بست میرسه؟
من شرایط الان جامعه رو که مشاهده میکنم با این جملات مطابق می بینم.
۰۵ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۴ صـــا لــحـــه
این حرف ها صحیحه ولی نه برای کسی که از افقِ انقلاب اسلامی به تاریخ نگاه میکنه.
زمانی هم که محمدرضا شاه بود صد برابر بیشتر از این در کشور فساد بود ولی انقلاب شد و همه‌ی آدمهایی که انگار بی طرف بودند یا حتی طرف جبهه باطل بودند به انقلاب پیوستند.
مدرنیته همین الان هم به بن بست رسیده ولی باید آدم‌هایی هم که در این فضا تنفس میکنند به پوچیِ اون پی ببرند. 
کم کم داره همین اتفاق میافته. یعنی پوچیِ دوران مدرن برای مردم مخصوصا غربی ها آشکار میشه و از دل این آگاهی انقلاب ظهور میکنه و دل ها به سمت اسلام کشیده میشه.
برای همین باید زمانه‌ی حال رو در سیر تاریخ و حرکتی که عالم به سمت حقیقت داره بررسی کنید.
من خودم به این مساله اینقدر باور نداشتم. یک دوره دو روزه کلاس داشتیم با دوستانمون و اساتیدی از اصفهان اومدند و این نگاه فوق العاده رو در مورد انقلاب اسلامی بهمون منتقل کردند. الان خیلی نگاهم فرق کرده.
پاسخ:
حرفتون درسته.
ولی به نظرم نگاه ها قدری متفاوته. اثبات این جملات رو به راحتی می تونین در اینستا و تلاش فرهنگیِ خودمون در تنبلی و راحت طلبی قشر جوان و میانسال ببینید.
اون بحث اسلام و آرمان خواهیِ همیشگیِ متدینین یا تاثیر انقلاب اسلامی بر غرب و جهان به نظرم چیز دیگری است.
این بحث بر سر فرهنگ کنونی ایرانه، اتفاقی که داره در ایران میفته که ریزشهای متعدد رو شاهد هستیم.  نه تاثیر انقلاب اسلامی بر جهان و یا غرب.
۰۵ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۳ صـــا لــحـــه
اینطور نیست
شما دارید یه سری از مظاهر غرب‌زدگی کشور رو تعمیم میدید به فضای کلی کشور
اتفاقا فضای کلی داره رشد میکنه. از عمق جان داره باور های بدش رو دور میریزه و این مقدمه ایمان آوردنه.
الان این فضای خراب فرهنگی رو کیا تو کشور ایجاد کردند؟ لیبرال ها
الان مردم دارن به همون لیبرال ها و به همون سیاست‌های سازش و تسلیمی فحش میدن


اصلا فکر میکنید این همه ولنگاری علتش چیه؟ نتیجه اش چیه؟ علتش دوری از دین و معنویت حقیقی هست و نتیجه اش پوچی!
شما فکر میکنید معنویت واقعی در کشور بوده که این ها به این روز افتادن؟ نبوده! معنویت ناب خیلی کم بوده. دولت‌مردان ما سیاست‌هاشون اسلامی نبوده. اتفاقا الان ما در فرآیند تحقق تمدن اسلامی در مرحله دولت اسلامی هستیم. این حرف های شما بیشتر ناظر به کشور اسلامیه.
بعد هم در همین شرایط که ریزش داریم، رویش هامون خیلی بیشتره. چون حق و حقیقت پایداره در حالی که باطل مثل سرابه. رویش ها خیلی الان قوی تر اند و چون عمدتا از نسل جوان اند، شما فکر میکنید که ما رویش نداشتیم.
نمیدونم شاید هم معیاری برای تشخیص رویش ندارید! 
پاسخ:
تو پاسخ قبلیم هم عرض کردم اصلا مسئله تاثیر انقلاب اسلامی و نتایجش در غرب یا داخل یا جهان نیست. اصلا بحث نظام و اهداف و آرمانها نیست.  این یک جمله ی صرفا اجتماعی است که اظهر من الشمس است. اما نمیدونم چرا شما دوباره از همون منظر بحث میکنین و تحلیل میکنین و حرف تو دهن من میذارین و نتیجه هم میگیرین! :/
من کی گفتم ما رویش نداشتیم؟ اصلا از دولت اسلامی حرفی زدم و به سیاستهاش کاری دارم؟ اصلا از اهداف انقلاب چیزی گفتم؟ اصلا از رویش چیزی گفتم که بی ملاک تشخیص داده شدم؟
مفهوم پست چیزیه که در جامعه مشاهده میشه و نوعی تغییر فرهنگیه.
افزایش روابط نامشروع، آمار طلاق، فرار از فرزند آوری، عدم خویشتنداری و دعوای بین افراد در جامعه ی واقعی و مجازی، کم رنگ شدن اهمیت نیاز اطرافیان و برادری، مسابقه ثروت اندوزی، میل به اختلاس و سودجویی، بی اعتنایی به وظایف، میل به خوشگذرانی، کاهش وجدان کاری، عدم توجه به ایثار و از خودگذشتگی، بی اهمیت شدنِ اخلاص، و از این دست که بسیار است و بسیار و بسیار و هیچکدوم هم قابل کتمان نیست.
اینها نشان دهنده ی کم رنگ شدنِ روحیه ی آرمان طلب و تعهد و افزایش روحیه ی راحت طلبی و منفعت جویی در جامعه ی کنونیِ کشوره.
مملکتی که مردمش که تا امامشون به آمریکا می گفت:ما را تحریم کنید ما روزه میگیریم، فرداش همه روزه میگرفتن و وظیفه شناس بودن، حالا از حرص مذاکره با آمریکا ۶ ساله این چنین دست و پا میزنه تا بلکه به راحتی و تنعم برسه.
اینها شواهد موجود جامعه ست. و بحثِ فرهنگ و خواست مردمه نه سیاستهای نظام اسلامی و نتایجش.
اینکه انقلاب اسلامی چه میخواهد و اهدافش چی هستند و چقدر به اهدافش رسید و رویشهایش چه ها هستند و اثرهای انقلاب بر جهان و غرب چی ها هست، بحثی کاااااملا جداست. اصلا ربطی به این حرفها نداره. اون بحث دیگری است. در پاسخ قبل هم عرض کردم صحبت شما درسته اما از زاویه ی دیگری نگاه می کنید که اصلا به این بحث مربوط نیست.
در بحث رویشها و اهداف انقلاب و نظام با شما هم عقیده ام.
۰۵ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۷ صـــا لــحـــه
اتفاقا این بحث ها کاملا به هم مربوط اند. من میگم اگر این همه فساد زیاد نشه و مردم به پوچی نرسند، انقلاب به مرحله جدیدش ورود نمیکنه.

شما یه طوری حرف میزنید انگار انقلاب در بستری غیر از این تاریخ و برای مردامانی غیر از این مردم داره حرکت خودش رو انجام میده.

این مشکلات و فسادها و ... هم جزو حرکت صعودی انقلابِ. مردم الان بصیرتشون نسبت به قبل خیلی بیشتر شده و این رشدِ مردم در بستر همین وضعیت بدِ فعلی رخ داده. وضعیت و فضای جامعه هم که سکولار و غرب زده است. حالا مردم باید همه‌ی این مسائل رو بعینه ببینند و به پوچی این وضعیت یقین کنند تا دوباده به انقلاب رجوع کنند. حرف من اینه!
پاسخ:
و حرف من این نیست. :)
۰۵ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۰ صـــا لــحـــه
میدونی مشکل من اینه که شما به عنوان یک مذهبی، از این مدل پست‌ها میذاری و حسِ به قهقرا رفتن و ناامیدی از وضع موجود رو به مخاطبت القا میکنی.
قبلا هم یه پست دیگه‌ی اینطوری دیده بودم که گذاشته بودی.
ما مذهبی ها این وضعیت ها رو میبینیم و ناراحت هم میشیم ولی نباید احساس زودگذر خودمون رو این مدلی منتقل کنیم! این احساس ناامیدی و سیاه نمایی خیلی بده. خیلی بدتر از گناهان دیگه: یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمه الله.... نا امیدی خیلی گناه بزرگیه
و خواسته یا ناخواسته داری القای ناامیدی میکنی.
پاسخ:
و مشکل من دو تا چیزه! یکی اینکه اصرار دارین حرف تو دهن من بذارین در حالی که هی میگم منظر نگاه من فقط اجتماعیه. و تلنگر به اجتماع و خودمونه که مواظب دامها و روندها باشیم.(واقعا نمی فهمم چرا به حرفهای من بی توجهین و مدام حرف خودتونو میزنین! :/)
 ناامیدی چیه؟ چرا همه چیز رو اصرار دارین به هم بچسبونین؟
و مشکلِ دوم اینکه سیاستتون مثل سیاست غیرقابل قبول صدا و سیماست!
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۷ صـــا لــحـــه
نه. من نمیگم از این حرف ها نزنیم، فقط اگر زدیم باید راهکار بدیم. باید روشنگری کنیم به معنای واقعی کلمه. نه اینکه نتیجه گیری رو به مخاطب واگذار کنیم.
الان با این نگاه اجتماعی به قضیه آیا میتونید راهکار و راه حل ارائه بدید؟
پاسخ:
همیشه قرار نیست کسی که نقد رو مطرح میکنه خودش راه حل رو هم ارائه بده. بعضی چیزها گفتنش به منزله ی آگاهی دادن و هشداره. که هرکس مواظب خودش باشه.
این، یکی از اون موارده که آی ملت مراقب روحیه ی آرمان طلبیتون باشین و به تن پروری رو نیارین. چیزی که جامعه داره شما رو به سمتش هل میده. چشمهاتونو باز نگه دارین و حواستونو جمع کنین.
حالا شاید یه روز ریشه یابی این ماجرا رو هم نقل کردم. ان شالله.
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۹ زهرا سادات

و قسمت تلخ ماجرا اینه که اگه چیزی خلاف میلشون بشنوم به هزار چیز متهمت می کنن !!!!

کاش با هم مهربونتر حرف بزنین ...

شما و صالحه ...

پاسخ:
 برای جمله ی اول: کیا؟

و جمله ی دوم، ما با هم مهربونیم! ^_^
این که دو نفر با نظر هم مخالفن به این معنی نیست که باهم دعوا دارن یا نامهربونن! 
از نظر شما مهربونی با گفتنِ "بله حق با شماست عزیزم" بروز پیدا میکنه؟
البته بماند که من اینم تو پاسخهام گفتم! :)
ولی من نه در کامنتهای ایشون نامهربونی می بینم و نه در پاسخهای خودم. :/
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۲۹ زهرا سادات

منظورم اون راحت طلب های سسته ...

باهاشون بحث کنی در خصوص همین ارمان طلبی و ...  به هزار چیز متهم میشی ...

 

نه خوب من که نگفتم مهربونی گفتن " بله حق با شماست عزیزمه " !!!

اگه اشتباه برداشت کردم ببخشید فضای مجازیه دیگه ! لحن مشخص نمیشه !!!!!

پاسخ:
بله دیگه. همین نشون میده که متاسفانه فرهنگ جامعه داره به سمت راحت طلبی پیش میره‌. و البته این سوغات مدرنیته ست.
نه اشکالی نداره نظرتونو گفتین و محترمانه هم گفتین ^_^
بله متاسفانه لحن مشخص نمیشه.
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۵ زهرا سادات

این صحبت از دکتر حبشیه ؟

خودش از شاگردان ایت اله صفایی حائری هستش .

 

حالا شاید ربطی به بحث نداشته باشه ولی به نظر من این که ادم با یه شخصیتی اشنا بشه که حالا به هر دلیل نوشته هاش و حرفاش به عمق دلش نفوذ کنه و همه جوره قبولش کنه خیلی تو راهی که قراره توش قدم بذاره و مثلا تو انتخاب یکی از سبک های همین تاپیک اثر میذاره...

نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه ؟

من اول با دکتر حبشی اشنا شدم و بعد از طریق ایشون با ایت اله صفایی

و خوب خیلی تو تغییر یا حالا تثبیت بینشم اثر گذاشت .....

پاسخ:
بله صحبت دکتر حبشیه و ادبیاتشون هم خیلی مشابه جناب صفایی حائری هست.
آره موافقم رو برداشتهای آدم از جملات اثر میگذاره (اگر منظورتون این بود)
و البته نمیدونم این تاثیر گذاری خوبه یا بد. چون در هر حال نباید آدم رو از آزاد اندیشی دور کنه.
چقدر موافقم. یکی از معضلاتی که با نوجوونا داریم همین حس مسئولیت گریزی و تنبلیه!!!
البته که در بزرگ ترها هم به وفووور پیدا میشه
پاسخ:
دقیقا دقیقا :(