ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4411.

يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵ ب.ظ

یه نرم افزار خریدم.

خب میدونستم که نرم افزار فقط روی یک سیستم قابل اجراست،

حالا می بینم سازندگان،

محض حفظ حق کپی رایتشون،

کلا هرگونه امکانِ اشتراکِ استفاده از این مطالب رو غیرفعال کردن!

یعنی نه پرینت میشه گرفت،

نه اسکرین شات،

نه پرینت اسکرین،

نه اسپینینگ!

قبول دارم که حق کپی رایت باید رعایت بشه اما حق خریدار هم باید در مالکیت اموالش رعایت بشه دیگه!

نباید؟!

مثل اینه که نتونی حتی موضوع کتابت رو به بقیه بگی،

یا کتابت رو بدی یکی دیگه هم بخونه!

:|



+فکر میکنم همین که نرم افزار انفرادیه و نمیشه رو ده تا سیستم اجراش کرد کافیه دیگه.

اینکه حتی توضیحاتش و جزئیاتش رو هم نشه در اختیار کسی قرار داد یا حتی مشترکا خریداریش کرد، یه کم زیاده رویه.

+حالا جالبه قصد من از اسکرین شات گرفتن این بود که ایراد نرم افزار رو به پشتیبانیشون بگم، این شد که فهمیدم همه چیز غیرفعال شده.

در نتیجه مجبور شدم کل ایراد نرم افزار رو توضیح بدم و صفحه ی مورد نظر رو توضیح بدم و پیغام خطاش رو بنویسم تا بهشون بگم! :|

+این پست به این معنی نیست که من شاکی ام! بهشون هم حق میدم، چون اگر انتشار آزاد بود کسب و کارشون قطعا کساد میشد!

اما فکر میکنم یه سطحی از حق مالکیت رو هم باید برای خریدار قائل بشیم دیگه.

هرچند نمیدونم اون سطح حق مالکیت چقدره!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۲
لوسی می

نظرات  (۱۵)

:|
پاسخ:
رأی ممتنع؟! :)
از نظر سازنده که خودش راضیه، از نظر خریدار ناراضی :)
بنده هم این وسط ویندوز :)، غیر مستقیم گفتم ممتنع، نه؟ :)
پاسخ:
ناراضی نیستم اما خب فکر میکنم در هر چیزی باید اعتدال رعایت بشه.
همین که امکانات نرم افزار محدود به یک سیستمه همین کافیه دیگه. بیشتر از این رو زیاده روی میدونم.
شایدم زیاده روی نیست! حق دارن برای کارشون محدودیت تعیین کنن.
نمیدونم.
بله متوجه نظرتون شدم :)
خوب اون‌ها واسه متن داخلش هم شاید زحمت زیادی کشیده باشن، اگه بشه به هر طریقی شیرش کرد یعنی میشه تو نرم‌افزار مشابه هم استفاده‌ش کرد. لااقل اینجوری زحمت تایپ رو به بقیه تحمیل میکنن :))
پاسخ:
درسته این نوع از سختگیری به خاطر عدم اعتمادشون به خلق اللهه و حق هم دارن.
یعنی حالا شاید من به خودم اعتماد کنم و بخوام مثلا فقط یک نفر دیگه مثل مستر هم بدم ببینه، اما معلوم نیست اگر امکانش وجود داشته باشه ملت چند نسخه ازش پرینت بگیرن و چاپ کنن و منتشر کنن و کلا کسب و کار اینها رو کساد کنن! در نتیجه حق دارن، اما به نظرم یه حقی هم برای خریدار باید قائل باشیم. بالاخره پولِ زحمتی که ما کشیدیم رو داده و رو اون چیزی که خریده مالکیت داره. حقِ انتشار مطلب رو قطعا نداره اما مالکیت که داره.
من قرار نیست از کتابِ یه نفر چاپ کنم و کسب درآمد کنم اما حق دارم بدم بقیه هم بخونن.
نمیدونم! شایدم حق ندارم.
شک دارم واقعا.
ولی میدونم که از این کارشون خوشم نیومده! :))
الان سر کتاب های کمکی پزشکی اولش میزنن حتی حق نداری بدی کس دیگه بخونه :/ 
کتابی که ۳۰۰۰ تومن کل کپیش در میاد ، میفروشن ۱۰۰ به بالا ! حق مولفش ۱۰ تومن ، ۲۰ تومن ، ۳۰ تومن ! عصن ۵۰ تومن ! نه که ۱۰۰ هزار تومن یه کتاب سیاه سفید جلد مقوایی ۷۰ صفحه ای :/ 
بعد دانشجوی بدبخت باید کلی از اینا بخره ! تازه به هیچکسم نده :/ 
حداقل بیان قیمتش رو معقول کنن همه بتونن بخرن ! 
۹۰ درصد دارن هعی کپی میکنن...
به خدا زورم میاد یه موقع ها از دو انتشارات میخوام که کنار هم باشن مقایسه اشون کنم یه جاهاییش رو برای یکی دو روز ، باید یهو ۳۰۰ تومن پول بدم :/ 
خب معلومه یا قرض میگیرم از دوستم یا کپی میکنم ! 

پاسخ:
وا!
خدایی دیگه بعضیا شورشو در میارن! زور هم داره. نه قیمت معقوله، و نه حق مولف.
واقعا گفته ندین کسی بخونه؟؟! یا گفته کپی مجاز نیست؟
یه بار یکی از دوستام یه کتاب برای کنکورش خریده بودن با یکی دیگه از دوستاش اشتراکی!
بعد رو کتاب نوشته بود هرگونه کپی گرفتن از کتاب ممنوعه!
اینا هم کتاب رو نصف کردن! نصفشو که خوندن با هم عوض کردن! :|
بعدم چسب زدن دادن به یکی دیگه :))

از کلیدهای ترکیبی
fn+prt screen
استفاده کنید از صفحه ویندوز عکس می گیره و در حافظه موقتش ذخیره میکنه. بعد نرم افزاری مثل فتوشاپ یا پینت رو باز کنید و عکس رو پیست کنید.

اینجاهم به شکل دیگه توضیح داده
http://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/pictures-windows7-desktop.html?m=1
پاسخ:
اینها رو بلدم. کلا غیرفعال میشه وقتی نرم افزار میاد بالا. :|
البته مهم هم نیست زیاد. نهایتا مستر میاد پای لپ تاپ خودم میخونه!
اما به نظرم وقتی اینقدر اصرار داری که فقط و فقط خریدار از نرم افزار و محتواش استفاده کنه جا داره قیمت رو کاهش بدی.
طبق اون کامنتی که دلژین گذاشت.

برا اسکرین گرفتن از صفحه از نرم افزار snipping tools استفاده کنین. :)
مال خود ویندوزه. سرچ کنین میاره.
پاسخ:
بلدم اینو.
نمیذاره!
کلا وقتی که نرم افزار رو صفحه ست همه شون غیر فعال میشه.
اسنیپینگ رو که میزنم صفحه کلا سیاه میشه! در این حد یعنی :))
اما نرم افزار که مینیمایز بشه، اسنیپینگ هم دوباره کار میکنه.
هم کمی تا قسمتی به پست شما مرتبطه!
پاسخ:
خیلی باحال بود :)
مرسی که گذاشتی.
قشنگ اولش زده غیر اون کپی به کسیم نباید بدین :)) 
پاسخ:
خیلی نامردیه!
آدم وسوسه میشه حال اینطور آدمها رو بگیره :))
حالشون گرفته هست 
اغلب بچه ها نمیتونن بخرن ، کپی میکنن 
در رابطه با کلا مساله شرعیش ولی من شنیدم که
اگر کتاب مثلا مال سال ۹۵ باشه ، بعد یه جدید با تغییرات بزنه ۹۶ ، اون ۹۵ ئه چون دیگه مثلش چاپ نمیشه رو میشه کپی کرد ‌... 
پاسخ:
حالا جالبه لینکهای کامنتِ تسنیم رو ببین!
من میدونستم که برخی علما کلا حقِ کپی رایت قائل نیستن (مثل امام!) اما خب چون امام فتاواش مربوط به چهل، پنجاه سال پیشه، دیگه الان و با تغییرِ مدل کسب و کارها به کسب و کارهای الکترونیک و کلا تغییرِ زندگیها دیگه فکر نمیکردم کسی باشه که باز هم چنین فتوایی بده.
ولی تو اون لینکها نوشته شده که هستن علمایی که بگن اصلا خالقِ اثر حقی بر اثر ندارد! :| (خدایی چطور ممکنه همچین فتوایی در این روزگار؟!)
البته این هم هست که همه ی مراجع گفتن قانون معامله (همونی که روش نوشته شده) لازم الاجراست.
حالا من باید بگردم یه راهی پیدا کنم هرجور شده باید این نرم افزار رو تکثیر کنم حالشونو بگیرم، چون قانون و پیش فرضی در معامله مون نبوده :)))
نمی‌دونم چطور شده همچین فتاوایی دادن، ولی من خودم خیلی به این قسمت رساله توجه نمی‌کنم :)) اون حقی که منطقا می‌دونم مال کسی هست رو به خاطر این فتوا زیرپا نمیذارم. نمدونم نومن ببعض و نکفر ببعض حساب میشم یا نه😆
پاسخ:
خب مراعاتِ حق کپی رایت که حرام نیست! اگر اونم حرام اعلام میشد بله خب همون نومن ببعض و نکفر ببعض میشدین :)
شما دارین احتیاطِ مشروع رو رعایت می کنین و این که خوبه. :)
البته یادمه یه بار شما گفتید که آقای سیستانی رعایت قانون رو لازم نمی دونن (نمیدونم مرجع شما آقای سیستانی هستن؟!)
اما در این اوراقی که گذاشته بودید رعایت قانون رو با اینکه مخالفِ فتوای اصلیشون بود لازم میدونستنا!
نه، منظورم عمل کردن یا نکردن نبود، منظورم قبول داشتن یا نداشتن بود. یعنی من وقتی یکی رو به عنوان مرجع انتخاب می‌کنم باید فتاواشو قبول کنم، اما در این مورد یه جوری دلم میگه درست نمیگن :/ می‌دونم معصوم نیستن و اشتباه دارن، من می‌تونم تو بقیه‌ی چیزا کاراشونو صددرصد قبول نداشته باشم، ولی تو فتوا نمیشه بگم اینو دلم میخواد اونو نمیخواد، بجز همون چیزایی که خودشون اجازه‌ی رجوع به سایر مراجع رو میدن.
اونی که از قبلا یادتونه اینه که من گفته بودم "آقای سیستانی نظر مطلقی در مورد رعایت قانون ندارن. " یعنی یه جایی میگن قانون لازم الاجراست، گاهی هم میگن میشه بعضی وقت‌ها خلاف قانون عمل کرد. حالا نمی‌دونم مبناشون چیه، راستش گاهی حس می‌کنم مبناشون هم عوض میشه :/ هم تو این مسئله، هم تو یه مسئله‌ی دیگه!
پاسخ:
بله خب آدم باید فتاوای مرجعش رو قبول داشته باشه.
وقتی به اعلم بودنِ کسی ایمان داشته باشی باید قبولش کنی. مگر اینکه نپذیری که ایشون اعلم هستند.
من تصمیم گرفتم ببینم پشتیبان جوابی داره یا نه !
پاسخ:
یعنی چی؟
یعنی ازشون گله کنم که نمیذارن عکس بگیرم؟
بگید حداقل برای یک صفحه امکان کپی رو باز بذارن

پاسخ:
نه نمیخوام بعد فکر کنن که قصد انتشارش رو داشتم و لذت ببرن که اینو محدود کردن! قطعا باور نمیکنن که به حق کپی رایت احترام میذارم و چنین درخواستی دارم! ضایع میشم فقط :))
البته یه بار تو سایتشون این نظر رو خواهم گذاشت. باید بدونن منم برای پولی که دادم ارزش قائلم دیگه. باید یه حق مالکیتی برای منم ایجاد بشه دیگه مولف چقدر میخواد حق تالیف بگیره؟ یا لااقل قیمت رو کم کنن.
حدود پونزده سال قبل پرس و جو کردم و گفتن ایشون به اضافه‌ی دو نفر دیگه اعلم هستن، تا الان هم ندیدم کسی بگه اعلم‌تر از ایشون هست. حالا یک نفره که نمی‌تونم اعلمیتشون رو ببرم زیر سؤال! ندانم چه کنم.
پاسخ:
الان در مورد آقای سیستانی داری میگی؟!
خب از 15 سال قبل تا حالا نظرات عوض شده. البته به فتوای خود بنده(:دی)، همه ی این بزرگواران اعلم هستند. چون بنا به فقه مسئله اثبات درجه ی اعلمیت از بیانِ دو تا آدمِ عادل هم صورت میگیره، که خب برای همه ی این بزرگواران دو تا آدم عادل که چه عرض کنم صدتا آدم عادل هستند که بگن اعلم همین شخصه!
اما یه عامل دیگه برای اثبات اعلمیت از راه های عقلانی و تشخیصِ خود مکلف هم هست.
کلا وقتی تقلید از یک شخصِ خاص واجب میشه که آدم یقین حاصل کنه که ایشون اعلم است و لاغیر.
در این روزگار تا جایی که من میدونم برای علما یقینی ایجاد نشده که بگن فلانی و لاغیر! اما خب باید ببینی اون اشخاصی که شما قبولشون داری بر چه کسی اجماع دارند.
۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۰۱ مامان محمدمهدی
اووووه چه کاری کردن
حرص دربیار😏
پاسخ:
آره خدایی!
حالا دیشب میخواستم ازشون سوال بپرسم میگه عکس بگیر بفرست!
میگم همه چی غیرفعاله چطوری عکس بگیرم؟
میگه با گوشیت از صفحه مانیتور عکس بگیر! :|
یعنی خویشتنداری کردم بد و بیراه نگفتما! :))