ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

و هیچ دختری را نشاید که بی خواهر بماند...

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۵۷ ب.ظ

امروز طی یک مکالمه ی تلفنی با خواهرم،

برای بچه ها تخت دوطبقه خریدیم،

به لزوم اتصال به منبع روحانی در خانمها اشاره کردیم،

به لزوم قناعت و صرفه جویی در زندگی صحه گذاشتیم،

از قحطی وجود نامهای زیبا برای نامگذاری دخترها شاکی شدیم،

به بی کفایتی حوزه گیر دادیم،

از سیستم حکومتی و نظارتی نامناسب گله کردیم،

به مردم نالان و خسته حق دادیم،

راهکارهای تزریق امید در جامعه رو بررسی کردیم،

آتش به اختیار بودن رو معنی کردیم،

و در نهایت فهمیدیم چراغی که به مسجد رواست به خانه حرام است!

این جلسه ی تلفنی مجموعا ۱۳۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه طول کشید،

که آخرش به زور گرسنگی بچه ها و فریادهای من گرسنه ام حسنک کجایی؟ ناتمام ماند...



+ خواهرم را عاشقم که اینقدر حرف زدن باهاش ارزش افزوده ایجاد میکنه! :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۲
لوسی می

نظرات  (۲۷)

حسرت داشتن چنین خواهری به دلم مونده

خدا برای خانواده تون حفظشون کنه
پاسخ:
مرسی عزیزم.
خواهر نداری یعنی؟ الهی بمیرم برات:((
😁فکر میکردم فقط ما اینجوری هستیم...اصلا گاهی این نشست های تحلیلی و خبری باید بیان از صحبت های خواهرانه الگو و ایده بگیرن،والا

+خدا حفظشون کنه....واقعا خواهر نعمت هست 😊
پاسخ:
بله بله. خداوکیلی.
ممنون عزیزم. خدا شما رو هم برای هم حفظ کنه.
خدا قوت (:
فک عالی متعالی (:
خوش به حال اونایی که خواهر دارن 
خوش به حال اونایی که خونواده پر جمعیت دارن
من انقدر از کم جمعیت بودن خونوادم ضربه خوردم که همیشه میگم هیچوقت نمیذارم بچه هام مثل من این تجربه رو داشته باشن...
البته خب منم با مامانم و زن داداشم همین تایم مکالمه رو دارم خخخخ
پاسخ:
ممنون. ^_^ 
آره دیگه اونایی که خواهر ندارن معمولا با مامانهاشون صمیمی ترن. ولی خدایی خواهرشوهر خوبی هستیا. خدا حفظتون کنه برای هم. :)
خدا نکنه
چرا دارم
ولی با هم تفاهم نداریم
هر بار سعی کردم رابطه مونو بهتر کنم نشد
آخرش به بحث و باشه تو درست میگی منجر میشه

پاسخ:
الاااااهی. اشکال نداره از یه سنی به بعد همه چی درست میشه. امید داشته باش.
البته من و خواهرم همیشه خوب بودیم شاید چون اختلاف سنیمون کمه اما اینو در اطرافیان زیاد دیدم. وقتی هر دو نفر به یک سطح مشترک از بلوغ فکری برسن اکثر مشکلات حل میشه. یعنی مثلا هردو بزرگسال بشن نه یکی نوجوان و دیگری جوان. این وقتها دیگه مشکلات به چشم نمیان و اشتراکات زیاد میشه. مگه اینکه مسیرهاشون جدا باشه کلا.
خدا حفظتون کنه برای هم.
۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۰۵ میرزا مهدی
حالا خواهرای ما میشینن از ویار ترشیجات دختر اقدس خانمو دماغٍ بعد از عمل افتاده ی زهرای بتول خانمو رقص بدون توازن و تقارن عروس محبوبه خانمو چشم و چال چَپَل چُلاقِ اکرم خانمو قوس کمرِ اشرف خانمو چادرِ پشت و روی اعظم خانمو بوی غذای سوخته ی همسایه بالایی و شوهر معتاد همسایه پایینی حرف میزنن و خبر ندارن که روحانی منبعی هم دارد و قناعت و صرفه جویی یعنی چه و قحطی یعنی چه و مردم نالان یعنی که؟  بعد جلسه های تلفنشون حک نمیشه رو صفحه ی گوشی و با حرف E نشون داده میشه به این معنی که آهای صاحب من! یادم رفت چند دقیقه ست داری فک میزنی. وقتی هم قطع میکنن که گوش هاشون عرق کرده و کف دستشون تاول زده و دیگه دختر اقدس خانم زاییده. والله به خدا
پاسخ:
چقدر اسامی اطرافیانتون مسجع بود :)
:))) عالی یعنی :))) 
چقدر دوست داشتم شنود کنم اون دو ساعت مکالمه رو :)) 

پاسخ:
البته برای ما این یک رکورد نیست. ^_^
گوشیهای هردومون سر یک ساعت قطع میکنه تماسو. دوبار قطع شد هر دو بار مجددا تماس گرفتیم و با جدیت مباحث رو ادامه دادیم. :))

گفتم سر فصلهای جلسه رو :))
اندازه یه بازی فوتبال و استراحت دونیمه با وقت اضافه و ضربات پنالتی!
خسته نباشین
خداقوت!
پاسخ:
:))
این کامنت ناشی از اثرات قرار گرفتن در آستانه شروع جام جهانی بودا :)
ممنون.
۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۰ پلڪــــ شیشـہ اے
:)
خدا حفظشون کنه
و حفظتون کنه برای هم
خواهر قشنگ منم همیشه در حال تبادل خاطرات تشکیلات و خبرهای سیاسی و فرهنگیه. :) خواهرای نازنازی و دوست داشتنی
اما حیف، منم اصلا دیگه حوصله تماس تلفنی هم ندارم :| 
پاسخ:
سلامت باشی خدا شما رو هم برای هم حفظ کنه.
نگران نباش. اینا از اثرات شروع زندگی جدید و مدیریتش و البته تلاقی این موضوع با پایان نامه ست.
ما هم دوره پایان نامه ها از این تحلیلها و حوصله ها نداریم که! والا.
^_^
منم گاهی اینجوریم البته نه با خواهرم بیشتر با دوستام :)


خدا حفظتون کنه برای هم.


سلام 
پاسخ:
سلاااام. ببین کی اینجاست؟ چطوری؟
ممنون عزیزم. منم یه دوره ای با رفقا اینطوری بودم کم کم دست زندگی دورمون کرد. دوباره زنگ بزنیم اهل حرف زدنیم ولی خب فعلا که زنگ نمیزنیم به هم! با پیامک سر و تهشو هم میاریم.
لطف دارین شما :)
ممنونم.


+
من با خواهرام اگر حرف بزنم رو در رو :)
البته بحث سیاسی ممنوع چون نه من حوصله دارم نه اون :)
بحث حوزه هم که نداریم :)
فقط بحث ازدواج داداشا می مونه که کلی با حرص تموم میشه :|:) 
تلفنی هم بخوایم حرف بزنیم بهشون  میگم یا شما بیاین  اینجا یا من میام اونجا در این حد :))
خونه هامون نزدیکه بجز به آبجی  بزرگم که خونشون تهرانه‌ که اونم  تلفنش کوتاهست :)

پاسخ:
خدا حفظتون کنه برای هم.
چه خوبه که نزدیکین. نزدیکی خونه ها یه خوبیشم اینه :)
خ و ا ه ر...
پاسخ:
:)
۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۴ صـــا لــحـــه
در مورد من شاااید! :(((
پاسخ:
یعنی خواهر نداری یا باهاش راحت نیستی؟ :(
حالا من چی؟ خواهرم و کلا هرکی زنگ میزنه سریع باید بپرسم کارت چیه؟ حالا به الفاظ مختلف. چون اصلا تماس رو برای صحبت نمیدونم، فقط وسیله‌ی اطلاع‌رسانی! حتی با خواهر بزرگم که خونه‌ی خودشه.
وقتی با هم تنها بشیم چرا، از هر چیزی ممکنه حرف بزنیم. بحث‌هامون به جدیت شما شاید نباشه، ولی از سیاست و مذهب و فرهنگ و اجتماع و اینا هست توش.
که متاسفانه کم پیش میاد با هم تنها بشیم، اغلب ساعت‌هایی که میشه تنها بود من خونه نیستم. تو جمع هم که دیگه بحث جمعیه.

ولی عنوان رو تایید و بر اون تاکید و برای مدل دعاییش، دعا می‌کنم :)
پاسخ:
:))
من و خواهرم زیاد به هم زنگ نمیزنیم و بیشتر حضوری حرف می زنیم ولی وااای از روزی که زنگ بزنیم. تلفن برای ما چیزیه که ما رو یهو تنها میکنه و حرفهای همه ی مدتهای عدم ملاقات سرریز میشه.
حرفهات منو یاد این پستم انداخت
http://lucy-may.blog.ir/post/2471

خدا حفظشون کنه :)
پاسخ:
همچنین شما و خواهرها رو :)
۲۲ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۶ صـــا لــحـــه
گفتی هیچ دختری را نشاید... گفتم من را شاید! :(
خواهر ندارم. خیلی هم جای خالی ش رو حس میکنم :(


پاسخ:
خب اگه جای حالیشو حس میکنی پس شما رو هم نشاید دیگه!
نشاید یک فعله یعنی شایسته نیست.
معنی جمله اینه که شایسته نیست هیچ دختری بی خواهر بماند.

۲۲ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۰۰ صـــا لــحـــه
میدونم. منظورم این بودکه در مورد من خواهر نداشتن شایسته بوده دیگه لابد! وگرنه الان خواهر داشتم...
پاسخ:
آها رضایت به تقدیر الهی و اینها.
میشه بپرسم شما چند تا بچه هستین؟
راستش یه روز داشتم به این فکر میکردم که اگر من یه بچه ی دیگه هم بیارم و دختر بشه بعد باید براش یه خواهر هم بیارم! بعد اگر بچه ی چهارمم باز پسر باشه دیگه دخترم خواهر نداره و این برای من ضدحاله و دلم به حال دخترم می سوزه.
بعد فکر کردم وقتی آدم وظیفه ی خودشو انجام بده و بچه بیاره دیگه با خداست که بخواد برای دخترها و پسرها خواهر و برادر بذاره(و البته که همه چیز با خداست ولی اختیار انسان هم دخیله دیگه) اما وقتی کسی خودش فقط یه بچه آورده دیگه نمیتونه بگه طفلک بچه م خدا خواسته تنها باشه! نه؟
نمیدونم البته فقط داشتم فکر میکردم! نتیجه قطعی نگرفتم.
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۵۰ بنتُ الهدی
عاقا من حسودیم شد !
خیلی خوشبحالتون که خواهر دارین.
خواهرا از یه سنی به بعد خیلی باهم رفیق میشن مخصوصا اونایی که پشت سر همن هرچند تا قبلش دعوا میکردنا ولی از جوونی به بعد خیلی باهم جور میشن
بعد توی جمع، باهم میگن میخندن پچ پچ میکنن دیگه ما بی خواهرها رو تحویل نمیگیرن :(
دیدم که میگما..
صمیمی ترین دوستم الان خیلی با خواهرش خوبن..توی مهمونی من رفتم سرسفره کنارش نشستم اما اون حواسش به خواهرش بود منو تحویل نگرفت.
اینقد دلم برا خودم سوخت اون شب..
برا همین به این نتیجه رسیدم.
با خودم عهد بستم اگه روزی دختردار شد اینقدررر بچه بیاریم تا دخترم بی خواهر نمونه.
خدا برا هم حفظتون کنه ایشالا :)
پاسخ:
آاآآخی. :( آره دختر نباید بی خواهر بمونه خدایی. اصلا این نوعی از ستم روزگاره!
منم خیلی این مدل خوب شدنها رو دیدم ولی خدایی از ابتدای عمر روابطم با خودهرم عالی بوده. نه اینکه دعوا نکرده باشیم ولی فکر کنم تعدادش در تمام عمرمون حتی به تعداد انگشتهای یک دست هم نیست. ^_^
یه دلیل علاقه ی شدیدم به بچه های همجنسِ پشت سرِ هم همین روابط خودمو خواهرم بود.  :)
ممنونم عزیزم خدا عزیزان شما رو هم حفظ کنه برات.

سلام
جای بسی تعجب در مورد برجام و مذاکرات کره شمالی و آمریکا و  افزایش احتمالی نرخ بنزین سخنی به میان نیامده!
بنظر شما این موضوعات مهم نبودند؟ پیشنهاد میکنم در دستورکار مذاکرات بعدی شما قرار بگیرد
ضمنا هزینه این 139 دقیقه رو نکنه میخواید همسر محترمتون پرداخت کنه؟

پاسخ:
سلام. اهمیت این مسائل بر کسی پوشیده نیست اما عرض کردم که جلسه ناتمام ماند! :)
هزینه هم نداشت از یک روز گفتگوی رایگان همراه اول هزینه کردیم :)
معلومه حسابی مقتصد هستید :دی
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۶:۲۵ صـــا لــحـــه
من فرزند اولم. بعد از من یک پسرِ اندکی کوچکتر از من و یک پسر خیلی کوچکتر من
البته شرایط مادر من خاص بوده که نتونست خیلی بچه بیاره. تازه تبلیغات فرزند کمتر زندگی بهتر رو قبول نداشت که نتیجه ش این شد! :(

ولی من به این مساله فکر کردم. ترتیب فرزندان رو اینطوری دوست دارم که اگر اولی پسر بود، پشت بندش پسر باشه و حتی سومی هم پسر باشه خوبه. اما اگر اولی دختر بود، دومی هم دختر باشه و سومی هم ترجیحا همین طور.
بعدش جنس بعدی بیاد. مثلا دو دختر و دو پسر (به ترتیب)
االبته از بچه چهارم به بعد حساسیت مطلب خیلی کم میشه. یعنی دیگه اگر یکی در میون دختر و پسر بیان فرقی نداره.
ولی عمیقا اعتقاد دارم جنسیت بچه ها تابع صلاح دید خداونده. باید از خدا بخواهیم که هر چی خیره تو دامنمون بذاره
من خودم بچه زیاد دوست دارم. فقط دو مساله روی مخم اند. یکی بنیه ام که در مدت شیردهی خیلی افت می کنه. دوم درسم. خیلی دوست دارم تا آخر عمرم مشغولش باشم... 
مثلا دوست دارم 6 تا یا 7 تا بچه بیارم ولی فعلا هدف گذاری ام همون 5 تاست... باید اول با خودم کنار بیام تا بعد بیشتر بشه :(
در مورد این که میگی بعضی ها بچه نمیارن و ... به نظرم میاد که از سه حالت خارج نیست: یا خودشون نمیارن و کفران نعمت میکنن که اینا اصلا براشون مهم نیست که بچشون تنهاست. اینا معمولا فکر خودخواهی خودشون اند. اگر هم بگن طفلک بچه م و ... حرف بی خود میزنند.
دسته دوم اونایی اند که باید دوا درمان کنند و این کار رو هم میکنند ولی فعلا فایده نداشته: اینا نباید از رحمت خدا ناامید بشن و باید بازهم تلاش کنند و در عین حال باید راضی به رضای خدا باشند.
دسته سوم هم اونایی اند که باید دوا درمان کنند ولی این کار رو نمی کنند. راستش نظر دادن در مورد این گروه خیلی سخته... ولی اینا هم حق ندارند که پیگیر نشن. مخصوصا در شرایط فعلی که فرزند آوری یک وظیفه است. این دسته قطعا مصداق حرف شما هستند.
برای همین مساله من قبل از اینکه اولین بچه م رو بیارم همیشه میگفتم: آدم یا نباید فرزند آوری رو شروع کنه یا اگر شروع کرد دیگه نمی تونه نسبت به تعداد و فواصل سنی بچه ها بی تفاوت باشه. نه؟

پاسخ:
بله واقعا. (پاسخم به سوال آخر)
کلا با نظرت موافقم.
البته من هیچوقت به خودم اجازه ندادم در مورد تعداد بچه های کسی و اینکه چرا آورده یا چرا نیوورده قضاوت بکنم. چون دلایل موجود انقددددر زیاد و گسترده ست که واقعا نمیشه هم که قضاوتی کرد.
منم عمیقا اعتقاد دارم جنسیت بچه ها تابع صلاحدید خداونده.

و اینکه ان شالله به این آرزوت برسی ولی من خودم ایده آل همیشگیم دو پسر پشت سر هم در ابتدا، چند سال فاصله و دو دختر پشت سر هم بعدش بوده. راستش اگر دخترها دوقلو هم بشن خوشحال میشم. یا مثلا سومی دختر باشه چهارمی دوقلو دختر. :دی
یعنی چهار تیر و پنج نشان :)
ان شالله هرچی خیر و صلاحه خدا قسمت بنده هاش بکنه و قدرت تربیت و تولدشونم به مادر و پدرشون بده.
یا خداااااا بعد از 137 دقیقه و 29 ثانیه تازه میگی ناتمام ماند:))))))
پاسخ:
آره والا!:))
ُسلام
یه پست شبیه این قبلا نداشتی عایا؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام. چرا ولی اون یه کم فرق داشت. تو پاسخ تسنیم لینکشو گذاشتم.

دیگه فرق خواننده و دوست قدیمی همینجاها معلوم میشه ها^_^
یا خود قرآن! :)) مجموع مکالمه های یک سالمم اینقدر نمیشه! 
خدا نگهدارتون باشه برای هم. 
پاسخ:
ما هم نمیدونم چه مونه! 
والا کل هزینه تلفن همراه من با آبونمانش ۵ تومن هم نمیشه!
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۳۶ صـــا لــحـــه
لوسی، من واقعا آدم ها رو قضاوت نمیکنم. من فقط در مورد رفتارِ اونا نظر دادم، اونم مجرّدِ از شخصِ فلانی و بهمانی! این فرق داره با قضاوتِ آدم ها!
پاسخ:
متوجه شدم شما چی گفتی. شما فقط آدمها رو دسته بندی کردی! نمیدونم اینکه گفتم انقدر علت و فاکتور تو این مسائل زیاده که نمیشه کسی رو قضاوت کرد چرا باعث شده که فکر کنی شما رو نکوهش میکنم!
نه. اصلا. من فهمیدم چی گفتی و منظورت چی بود. :)
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۵ مامان محمدمهدی
خداییش خیلی زمانه ١٣٧ دقیقه
من با خواهرام مامزیمم در حد ١٠ دقیقه تلفنی حرف زدم 
حضوری که معمولا، کلا سکوتم و اونا میحرفن
خدا خواهرتو واست نگه داره الحق تو این دنیا خواهر نداشتن خیلی بده و خواهرارو عشق است
پاسخ:
آره خیلیه.
آخه ما حرفهامون به بحث و تحلیل میکشه برای همین طولانی میشع.
خدا حفظ کنه همه خواهرا رو برای هم ^_^
منم دلم خواهر میخواد:(((((
پاسخ:
عزیزممممم ان شالله خدا با دوست خووووب برات جبران کنه.
سلام
نظرات رد و بدل شده با صالحه جان بسی خوب بود...
ما را هم نشاید....

یعنی واقعا عالیه این صحبت ها
من دوستانی دارم شکررررخدا که به قول شما از زمین و زمان و تمام وقایع روز با حوصله و هم فکر بودن حرف بزنیم
اما خواستم بگم واقعااا نشاید:))

یعنی من بعد از پیوستن یه زن داداش عالی و همفکر و خوش روحیه یه خانوادمون که بسی حال منو بهتر کرد فهمیدم ولی وااااقعا خواهر باید باشه....

منتها خوبه از همین ترییون بگم که طی تحقیقات بنده(سوت میزند) دختری که برادر ندارد خیلی بیشتر نشاید...
چرا؟
چون خلا خواهر رو به هر حااال با دوست خووب و روابط خووب و مادر به روز و زن داداش و دخترخاله و اینها، میشه تلطیف کرد... و در مواردی کاملا میشه آدم کلا از فکر خواهرداشتن بیاد بیرون و راضی بشه
منتهااا
نقش برادر رو،اونم از نوع بزرگتر
واقعا با هیچی نمیشه جبران کرد
نه پدر نه عمو نه دایی نه همسر
غیر این هم که کلا نقش حساب نمیشه مردی برای دختر
فلذا شما به اثر دوراندیشانه این موضوع فکر کنی
و نیز روحیات خودت
پی می‌بری که اصلا همین که هست عالیه....
*
و قطعا همینی که هست عالیه
من شاید اگه خواهر داشتم،بزرگتر یا کوچیکتر،
واقعا رشد شخصیتی که الان در سایه این تک بودنه داشتم، نداشتم
و دیگه اینکه همونطور که خودتون گفتید
تک گذاشتن بچه که اگه بی دلیل خیلی خیلی موجهی باشه واقعا ستمه
اما اینکه ترکیبش برای چند فرزند چطور چیده بشه خدا کاااملا یه جوری لحاظ میکنه که برای تک تک اعضای خانواده در عالی ترین حالته...
قطعا... :))
*
مطلب تون انرژی مثبت داد بهم

پاسخ:

سلام. خوش اومدین. بله ممنونم از صالحه بانو. 
همین حرف آخر فقط که نتیجه ی صحبت من و صالحه بانو هم  همین بود. که اگر تعداد بچه ها بر حسب صلاح خداوند باشه ترکیبش هم بر حسب صلاح خداست.
بقیه ش دیگه حساب دو دوتا چهارتای هرکدوم از ما با توجه به شرایط و احساسات خودمونه .
ممنونم از لطفتون.
سلام 
۱۳۷ دقیقه چی گفتین ؟ چه خبره !!!! 
من زمان مکالمه م با خواهرم از ۵ دقیقه بیشتر نمیشه ، یا خدا 
نگاه تون عمیق ها ماشاالله 

پاسخ:
سلام. گفتم که چیا گفتیم ^_^
خب احوالپرسی ما هم پنج مین بیشتر نیست اما معمولا کارمون از احوالپرسی میگذره! :)