ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

جاذبه و دافعه.

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ب.ظ

انسانها به لحاظ جذب و دفع چند مدلند:


1. انسانهایی که نه کسی آنها را دوست می دارد و نه کسی آن ها را دشمن می دارد.

نه عشق و علاقه و ارادت خاصی را برمی‏‌انگیزند و نه عداوت و حسادت و کینه و نفرت کسی را. 

بی‏ تفاوت در بین مردم راه می‏روند مثل این‏ است که یک سنگ در میان مردم راه برود. 

این یک موجود ساقط و بی‏ اثر است.


2.مردمی که جاذبه دارند اما دافعه ندارند.

با همه می‏‌جوشند و همه کس‏ آن‌ها را دوست دارد و کسی منکر آنان نیست،

غالباً خیال می‏کنند که حسن خلق و لطف معاشرت و به اصطلاح امروز «اجتماعی بودن» همین است که انسان همه را با خود دوست کند. 

اما این‏ برای انسان هدفداری که فکر و ایده ‏ای را در اجتماع تعقیب می‏کند میسر نیست. 

و تنها کسی موفق می‏شود دوستی طبقات مختلف و صاحبان ایده‏ های مختلف را جلب کند که متظاهر و دروغگو باشد،

و با هر کسی مطابق میل همو سخن بگوید.


3.مردمی که دافعه دارند اما جاذبه ندارند.

دشمن‌سازند اما دوست‌ساز نیستند. 

این‌ها نیز افراد ناقصی هستند و این دلیل بر این است که فاقد خصائل مثبت انسانی می‏باشند. 

زیرا اگر از خصائل انسانی بهره‏‌مند بودند، گروهی ولو عده قلیلی طرفدار و علاقه‏ مند داشتند. 

قهراً کسی که همه دشمن او هستند، خرابی از ناحیه خود اوست.


4. مردمی که هم جاذبه دارند و هم دافعه.

انسان‌های با مسلک که در راه‏ عقیده و مسلک خود فعالیت می‏‌کنند، هم دوست‌سازند و هم دشمن‌ساز

گاهی جاذبه و دافعه شان هر دو قوی است و گاهی هر دو ضعیف و گاهی با تفاوت. 

افراد بسیار با شخصیت آن‌هایی هستند که‏ جاذبه و دافعه‌شان هر دو قوی باشد،

تا می‏رسد به جایی که دوستان مجذوب جان را در راه او فدا می‏کنند و دشمنان هم جان خود را در راه مبارزه با او از کف می‏دهند.

جاذبه و دافعه داشتن دلیل داشتنِ اصل شخصیت است 

ولی شخصیت داشتنِ یک نفر دلیل بر خوبی او نیست. 

و باید دید چه عناصری را جذب و چه عناصری را دفع می‏‌کند. 

و دوستان و دشمنان، مجذوبین و مطرودینِ‏ هر کسی دلیل قاطعی بر ماهیتِ شخصیت اوست. 




+ نتیجه گیری: نرمال بودنِ بشریت در این است که از گروه شماره ی چهار باشد که بتوان گفت برای خودش شخصیتی دارد.
حالا چه اینکه جاذبه و دافعه اش قوی باشد یا ضعیف.
بر شما باد که بنگرید که چگونه اید. :)
دقیق هم بنگرید.
هم در شخصیت فضای مجازی خود دقت کنید هم در شخصیت واقعی خود.
و اگر از گروه آخر هستید، 
به این هم بنگرید که چه کسانی کینه و نفرت از شما به دل گرفتند و از شما شاکی شدند، 
و چه کسانی دوستان شما هستند.
و علت این کینه و این رفاقت بر سرِ چیست؟ 
آیا منطبق بر هدفتونه؟ :)
اطلاعات خوبی از خودمون و هدفی که از بودنمون داریم، بهمون میده.

+از کتاب جاذبه و دافعه ی علی_علیه السلام نگارش شهید مطهری عزیز.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۵
لوسی می

نظرات  (۱۹)

دچار جزو دسته دومه
پاسخ:
:دی
خنده م گرفت از این غیبت آشکار!  :))
حالا بحثم سر جناب دچار نیست ولی اینطور آدمها در فضای مجازی زیادن که در فضای واقعی رو نمیدونیم چطوری هستند اما شاید هدفی که در فضای مجازی دارن همینه که شخصیت خاصی از خودشون بروز ندن!
اگر نظر شما درست باشه فقط اینو ثابت میکنه که ایشون در فضای مجازی از ایده و طریق خاصی حمایت نمیکنن که شاید از اول به خاطر هدف خاصی این راه رو برگزیدن.
این برای فضای مجازی شاید قابل پذیرش باشه چون هدف آدمها از بودن و حضور در فضای مجازی متفاوته اما خب برای فضای واقعی نه، قابل پذیرش نیست.

عالی بود. ممنون از به اشتراک گذاشتنش :)
پاسخ:
قربونت عزیزم.
۰۶ تیر ۹۷ ، ۰۰:۰۱ بانوی مومن
خیلی کتاب خوبیه:)
پاسخ:
آره واقعا. همه کتابهاشون که البته من خیلیهاشو نخوندم.
4 ولی جاذبه و دافعه ام نسبتا ضعیفن :) 
پاسخ:
غالبمون همینطوریم.
اما مهمه که دافعه مون و جاذبه مون تو چه زمینه ایه. حتی همون ضعیفش.
سلام
مدتهاست که این کتاب و از کتابخونه گرفتم ولی نخوندم انشاالله فرصت شه بخونمش.
توی این کتاب گفته که برای رسیدن به حالت ایده آل باید چی کار کنیم یا نه؟
پاسخ:
سلام. آره حتما بخونینش.
راستش دقیق یادم نیست اما کلا کتابهای شهید مطهری بیشتر باعث فکر کردن میشن تا دستورالعمل داشتن. همون فکر کردن آدم رو به نتایج عملی میرسونه ان شالله.
ببخشید من گاهی یک نفر رو دوستش دارم و گاهی اصلا ازش خوشم نمیاد- بنظرتون این جاذبه است یا دافعه؟ اصلا مگه میشه نسبت به یه نفر جفتش رو داشت؟ ممنون :)
پاسخ:
چرا این سوالو از من می پرسین آخه؟
یه علت خوش اومدن و نیومدنهامون هوای نفسمونه :)
این پست به جاذبه و دافعه بر مبنای هدف و عقیده می پردازه.
کامنت اولو خوندین؟
۰۶ تیر ۹۷ ، ۰۸:۲۸ تسنیم ‌‌
جوابتون به کامنت اول رو قبول ندارم.
مجازی و حقیقی نداره، وقتی یکی مخالف عقیده‌ی ماست، ما هم مخالف اونیم و بینمون دافعه وجود داره.
اما در مورد جناب دچار فکر نمی‌کنم اینطور باشن. فک میکنم نویسنده‌ی کامنت اول دچار سوءبرداشت شده، شهید مطهری نگفتن که از این به بعد برین با تمام مخالفانتون بجنگین! ما می‌تونیم با قول لین سعی کنیم بقیه رو با خودمون هم‌عقیده کنیم و بقیه هم می‌تونن همین کار رو در مورد ما بکنن. این تناقضی با گروه چهارم بودن نداره. بحث و دعوا و جنگ! مال وقتیه که هیچ‌کدوم حرف دیگری رو قبول نمیکنه و علیه اون کارشکنی میکنه.
پاسخ:
حق با شماست و حرفت رو قبول دارم.
اما در دفاع از حرف خودم باید بگم در فضای مجازی میشه در مقابل برخی مخالفتها به راحتی سکوت کرد! من نمی پسندم(اگه قضیه دینی و عقیدتی باشه) اما خیلیها سکوت میکنن که بحثی نشه، و دافعه ایجاد نشه و فکر میکنن اسمش اجتماعی بودنه. همون ادمهای گروه دوم. مثلا یکی مثل جناب دچار که شده سوژه ی ماجرا (:دی) شاید سکوت کنه به این علت که هدفش از بودن در فضای مجازی فیش نگاریه. میخواد موافق و مخالف بیان و حرفهای بی طرفانه ش رو بخونن پس موضع خاصی نمیگیره تا دافعه ایجاد نکنه. قطعا به این معنی نیست که خدای نکرده ایشون متظاهر هستن. البته منم شخصا با کامنت اول موافق نبودم فقط جواب دادم.

من فکر میکنم لزوما بحث و دعوا و جنگ مربوط به زمان کارشکنی نیست. گاهی اوقات شما می بینی کسی تو وبش از گناهی علنی مطلب می نویسه و همه از متدین و غیر متشرع و ضد شریعت کامنتهای فدایت شوم گذاشتن. بعد که میگی فلان کار گناهه عملا آدم بد ماجرا میشی.(دافعه) و حتی اگر به گفتن همین یک جمله هم بسنده کرده باشی که نمیشه و غالبا بحث میشه.
گاهی هم به راحتی بلاک خواهی شد. 
خب این نوعی از بحث یا دعواست دیگه!  بدون گیس و گیس کشی!
نظرت؟ :)
:)))) زر زده

من کلی علیه استکبار و اسرائیل بد و بیراه گفتم توی وبم!
حتا علیه استقلالیای 6 تایی کلی کری خونده شده :))

ولی توقعات مذهبی یون بیان از من زیاده / اینو قبول دارم. و چون شدیدا مخالف مرزبندی های مذهبی غیرمذهبی یا چپ و راست توی مردم هستم، سعی میکنم لجوج باشم بر حفظ استقلال رای خودم. چیزی که استقلال میدونمش.


دیگه اینکه اون موردی هم که شما شدی آدم بده به خاطر این بود که تفاوت های معروف و منکر در اون بحث بشدت  ریز و در هم تنیده بود/ و براحتی نمیشد گفت فلانی این کار شما منکر بوده :) میشد؟
پاسخ:
کامنت تسنیم رو هم بخونین. :)
کدوم آدم بد شدنم مدنظرتونه؟ قضیه شو یادم نیست.
خوندمش نفهمیدمش :)
اینکه میگه یعنی چطور باشه دچار؟
جناب دچار فکر نمی‌کنم اینطور باشن

برگرفته از lucy-may.blog.ir
پاسخ:
همون گروه دوم.
میگم منم فکر نمیکنم جناب دچار از گروه دوم باشن.

این جمله رو از کجا برداشتین که پیداش نمیکنم؟
۰۶ تیر ۹۷ ، ۰۹:۱۳ تسنیم ‌‌
نظرم اینه که نوشتن از گناه علنی و جانبداری از فاعلش یه جور کارشکنیه :)

جناب دچار، میگم که شما رو جزء گروه دوم نمیدونم!
پاسخ:
خب بله. با این تعریف کلا با هم موافقیم ^_^
البته سکوت هم نوعی کارشکنیه پس :)

آها فکر کردم جمله ی من بوده! :دی
۰۶ تیر ۹۷ ، ۰۹:۲۷ زهرا سادات

کتاب خوبیه البته من تا اخر نخوندمش ...

بنده جز گروه چهارم ولی از نوع ضعیفش

شاید به خاطر ترسمه !!!!

شایدم بخاطر تردیدم !!!!

پاسخ:
غالبمون همینیم دیگه. ولی باید سعی کنیم قوی تر بشیم و ضعیف بودن هم مراتب داره.
۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۰:۰۰ آقای مُرَّدَد
سلام  همیشه سعی کردم جزو گروه سوم نباشم که همیشه هم نا موفق بودم. 
پاسخ:
خصائل مثبت انسانی ندارین؟ :/
۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۰:۲۰ آقای مُرَّدَد
نه
پاسخ:
 :/
من جزو گروه آخرم 🤔
شاید باشن ادمایی که از من بدشون بیاد و هستن ادمایی که منم از شخصیتشون متنفر هستم :/ ولی خب مدارا میکنم -_-
پاسخ:
ببین چیزی که مهمه اینه بر چه اساسی جاذبه و دافعه داریم. مهمه که این نفرت و عشق از اندیشه ی ما و طریق ما سرچشمه گرفته باشه و نه از اخلاقیاتِ درهمِ بد و خوبمون.
مثلا گاهی به حاطر لحن بدمون دافعه داریم. نه به خاطر صلابتمون در نهی کارهای منکر.
خب اینها باید تفکیک بشه دیگه.
اوهوم ،درسته
نه خب لهن من بد نیست . شاید به لحاظ اعتقادی این جاذبه و دافع برا من پیش بیاد
و خوب یه سر خصوصیات انسانی خوب که بعضیا دارن
پاسخ:
ارههههه من خودمو گفتم. گاهی بابت لحنی که البته از پس نوشتار منتقل نمیشه و یا سو تعبیر میشه مورد نکوهش قرار میگیرم. و خب نمیشه اسم اینو بذارم دافعه ی مقدس!

۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۸:۱۰ لیلی بانو
یکی از بهترین پست هات بود خواهر

استفاده کردم
ممنون
پاسخ:
سلامت باشی عزیزم. الحمدلله.
من معمولا جزو دسته دوم قرار می گیرم. راستش اونقدر تلاش کردم تا همه دوستم داشته باشن شخصیت واقعی خودم رو فراموش کردم و تبدیل شدم به یک آمیب! اما خوبیش اینه که از وقتی این کتاب رو خوندم دارم سعی می کنم به کسی که واقعا هستم نزدیک بشم. نمی دونم چقدر موفق بودم. ولی دارم سعیمو می کنم :). 
مرسی که با گذاشتن این پست یادآوری کردین. 
پاسخ:
منم یه مدت تلاشم این بود که جزو دومی ها باشم. خیلی جاها که برخلاف عقیده م بود سکوت میکردم که دلی نشکنه. دیدم نمیشه!
ان شالله شما موفق باشی ^_^
۰۷ تیر ۹۷ ، ۰۶:۰۵ مامان محمدمهدی
بنظرم شما خودت از نوع شدید چهارمی باشی
پاسخ:
ذوق بنمودم :)))
البته ریزه کاریهاش مهمه که ندارم واقعا :/
۰۷ تیر ۹۷ ، ۱۰:۲۲ آقای مُرَّدَد
اینو خوندم لوسی می!
نظرم هم نوشتم. نشرتو نسبت به نشرم نوشتی و نظری نسبت به نظرت نسبت به نظری که داده بودم نوشتم و شکلکی برای نظری که نسبت به نظری که به نظرم داده بودی گذاشتی... :))
عرض کردم کلا دچارِ دافعه م. یعنی تلاش میکنم که جاذبه داشته باشم. اما نمیشود که نمیشود که نمیشود. 
پاسخ:
:))
بله یادمه.
چون گفتین آدم مهربان دشمن نداره. گفتم تو همین پستِ جاذبه و دافعه عرض کردیم که آدمی که هدف خاصی رو دنبال میکنه دافعه داره در هر حال.
منظورم این بود. :)