ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

ساز مخالف می زنیم!

سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹ ق.ظ

امروز بعد از مدتهاااا و ماه هاااا در وعده ی صبحانه ی خود کره میل کردم!

بدون اینکه متوجه باشم کره رو بالکل از صبحانه حذف کرده بودم و با اینکه مستر و بچه ها کره رو معادل معنای لغویِ صبحانه تصور می کنند ولی من ساز مخالف میزدم و نمیخوردم.

البته تو غذاها گاهی به جای روغن کره میریزم ولی مصرفش به صورت جامد رو کلا ترک کرده بودم!

در شگفتم از اینکه در تمام سالهای مجردیم کره یک عضو مهم زندگی ما بود و من به این موضوع تن داده بودم بی شکایت و حتی بدون ذره ای دلخوری یا عدم رضایت و دریغ از لحظه ای فکر کردن به اینکه چه چیزی قلبا منو راضی میکنه.

اما جالبه که این عادتِ بیست ساله در سبک زندگی باعث نشده بود که ماهیتِ درونی وجودم در مورد صبحانه های مورد علاقه م مدفون بشه! و تا فرصتش دست داد به صورت خودکار و ناخودآگاه بروز و ظهور پیدا کرد.

جالب نیست؟ به نظر من که جالبه.

ولی واقعا چرا روغن جامد می خورین؟ :/



+رفتم پیش استاد راهنمام که تو جلسه مصاحبه م بود. بهش گفتم ازتون ممنونم بابت لطفی که داشتین و نمره ی خوبی که بهم دادین. 

یهو شگفت زده طور انگار خبر شوک آور و ناراحت کننده ای دریافت کرده باشه بهم نگاه کرد و گفت نکنه قبول شدی؟ :/

گفتم نهههه نگران نباشین قبول نشدم! :))

سرخ و سفید شدنش رو به چشم دیدم! :))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۳
لوسی می

نظرات  (۲۰)

مامانم میگه قدیم روغن حیوانیو میکشیدن روی نون و با بح بح و چه چه میخوردند.
بعدشم میرفتن چند ساعت قشنگ کار میکردند.
اما بچه های الان(منظورش بچه های خودشن:دی) انقد اح ایش میگن ... همینه زودی مریض میشن دیگ بدنشون قوت نداره:|
منم کلا کره دوست ندارم، دو سه بار بیشتر نخوردم.
پاسخ:
بابای منم همینو میگن و البته ما روغن حیوانی هم مصرف می کنیم و کره ی حیوانی هم. اما خیلی کم. و البته کره های هلندی به نظرم فاجعه ان.
می دونستی یکی از مجازاتهای قوم بنی اسرائیل این بوده که روغن حیوانی براشون حرام شده؟ :/
اره ما هم تو خونه استفاده میکنیم گاهی اما دیگ با نون نمیخوریم .

جدی، نه نمیدونستم. پس معلوم میشه واقعا چیز خوبیه-_-
پاسخ:
و علی الذین هادوا حرمنا کل ذی ظفر و من البقر و الغنم حرمنا علیهم شحومهما... ۱۴۶ انعام.

بله دیگه. حالا مامانت که با نون بهت میدن بخور و خدا رو سپاس گو :دی
بین خودمون بمونه اما من عاشق ترکیب روغن زرد گوسفندی و پنیر محلی روی نون هستم و اگر تو خونه مون باشه تا تموم نشه هر روز و شب و عصرونه میخورم!!
ولی فقط در همین حالتش. از مدلهای دیگه ی خوردنش استقبال نمیکنم.
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۵:۵۰ تسنیم ‌‌
چقد از این ترانه خوشم میومد ^_^
ساز مخالف می‌زنی
حرف از عواطف می‌زنی
بر سنگ خارای زمان
نقش ظرائف می‌زنی


به همون علت که روغن مایع می‌خوریم :|

+ یعنی قصدش از اول همین بوده که قبول نشین؟

پاسخ:
اصلا برای شما گذاشتم ^_^
روغن مایع خالی آخه؟ :/ تو غذا میخوریم.
البته من هم با کره مشکل دارم هم مربا! کلا از شیرینی خوردن در صبحانه استقبال نمیکنم. مگر لایت باشد!

+اون بهتش که اینو نشون میداد! :)) 
ولی هی گفت نههه منظورم این نبود و اینا! منم گفتم باشه دیگه نمیام اصلا :))
عه تغییر کرد جواب کامنت
اره کره هلندیا خیلیش آب باید بجوشونی بعد نمک بزنی و اینا بهتر میشه وگرنه که به درد نمیخوره .
پاسخ:
کره هلندی چی شده! نفهمیدم!
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۶:۰۷ تسنیم ‌‌
مرسی :)

چه لای برنج چه لای نون!
اعتراف کنید که سوالتون مشکل داشت :)
پاسخ:
خواهش میکنم ^_^
نه تاکید من بیشتر رو جامد بودنش بود ولی اینکه گفتی روغن مایع میخوریم دیدم آخه اونم عجیبه. چون روغن مایع هم برای من فقط وسیله ی طبخه و نه خوردن! روغن میریزم که بشه چیزی رو سرخ کرد وگرنه من رو برنج هم روغن مایع نمیریزم! :/
ما تو خونه کره (کره گاویی یا از همین کره های گاویی هلندی)میگیریم. بعد اینارو همینجوری نمیزنیم به غذا قبلش کلی میایم همشونو حرارت میدیم تا همه آبی که داخل روغن هست تبخیر بشه بعد نمکم بهش میزنیم تا ماندگاریش بره بالا بعد هم صافش میکنیم تا جرماشم گرفته بشه و تمام روغن امادست .

بعضی از کره ها مقدار ابش خیلی کمتر اما کره هلندیا بعضیاشون خیلیش ابه مثلا پنج کیلو کره شاید فقط سه کیلوش روغن بشه باقیش اب و جرم
پاسخ:
چه جالب! نمیدونستم کسانی از کره هلندی هم روغن میگیرن. ما با کره های محلی این کار رو میکنیم.
کره واسه صبحانه خوب نیست. من معتادش بودم! مجبور شدم ترکش کنم. الان من یک رهایافته‌ام :)))
پاسخ:
:)) آفرین. تولدت مبارک :دی
چرا ستاره وبتون دیر واسه من روشن شد؟! :|
پاسخ:
آیا واقعا چرا؟ :(
الان میرم دادسرای عمومی بیان 😉
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۶:۵۶ تسنیم ‌‌
فقط سرخ‌کردنی؟
پس کره رو تو چه غذایی می‌ریزین؟
پاسخ:
برای بعضی غذاها مثل برخی خورشها برای سرخ کردن پیاز به جای روغن کره میریزم که عطر و طعمش بهتر باشه. یا برای سرخ کردن ماهی بیشتر کره میریزم و اپسیلون روغن اضافه میکنم که کره نسوزه. یا ته دیگ برنج. کلا مصرف طبخ کردنی داره برام و نه خوردنی! هرچند که آخرش اون کره و روغن تو خورشت و غذا میره و خورده میشه اما خب هدف از استفاده ش چیز دیگری بوده و روغن خالص برای خوردن استفاده نمیکنم. نهایتا روغن زیتون تو سالاد!
واقعا الان مورد استفاده ی دیگه ای از روغنها یادم نمیاد!
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۷:۱۲ تسنیم ‌‌
حالا من بگم که اینایی که روغن مایع تو سالاد می‌ریزن رو اصلا درک نمی‌کنم!
یعنی به نظرم خوردن جامد نسبت به مایع موجه‌تره :)))
😂😂😂
پاسخ:
😅😅😅
روغن زیتونه و البته نه تنها من که همه مون از این طعم بدمون میاد ولی از بس میگن مفیده و بخورین که گه گاهی چند قطره ای تو سالادها میریزم. باورت میشه همینم برای این گفتم که دلت نشکنه روغن خام هم خورده باشم وگرنه واقعا سالی به دوازده ماه، نهایتاً دو سه تا سالادمون روغن دار دربیاد 😉
باشه اصلا جامدش بهتره سوال رو عوض میکنم روغن مایع رو چطوری میخورین آخه؟😉
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۵ تسنیم ‌‌
نه چرا دلم بشکنه؟ :)))

روغن زرد هم می‌خورین خب! حرف من این بود که این بستگی به سلیقه داره که چی بخوریم، جامد یا مایع، حیوانی یا گیاهی یاهلندی! (که خب هلندی هم مدلی از حیوانیه دیگه) به همین خاطر نباید بپرسین چرا روغن جامد می‌خورین، چون بعدش منم می‌تونم بگم چرا آب پرتقال (یا هر چیزی از این دست) می‌خورین؟!!!

عهههه، چرا پاسختونو عوض می‌کنین؟ کامنت بعدیو میذارم، بعد می‌بینم یه چی دیگه‌م به جواب کامنت قبلیم اضافه شد! 😒😒😒
:)

حالا که سوال رو عوض کردین، من می‌تونم بپرسم شما چرا آب می‌خورین؟ :)
پاسخ:
شوخی کردم. :)

عزیز جان منظور سوال این نیست که جواب بدین! منظور ابراز شگفتیه. علاوه بر این اگر منظور اصلی هم دریافت نشده باشه بازم نمیتونی بپرسی چون تفاوت دارن. روغن خوردن ضرر داره. مثل اینه که من از یکی بپرسم چرا سیگار می کشی اونم بهم بگه تو چرا نفس می کشی! :/
خب تفاوتش از زمین تا آسمان است. نیست؟

کامنت بعدی رو دیر میذاری خب! من یه چیز دیگه هم به ذهنم میاد بگم! :دی
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۷:۵۳ تسنیم ‌‌
ای بابا! کششش میاد هموجور :)

نوچ، تفاوت از زمین تا آسمان نیست! اساسا (با لحن نیما در ساختمان پزشکان) خداوند چرا موجودی! به نام روغن را خلق نموده؟ برای خوردن :) باید بگید زیادش مضره، نه اینکه روغن مضره. (انصافا نیاید بگید منظورم همین بود، چون اصلا بحث کمیت نکردین، سوال و اظهار نظر هر دو کلی بود :دی :دی)
و اقصد فی مشیک :) [تفسیر به رای و بهره بردن از آیه در جهت صدور مجوز مصرف کره! ازیرا که نامنبرده! عاشق کره بوده و ضمنا کره‌ی هلندی رتبه‌ی دوم کره‌های محبوبش را داراست :)]
پاسخ:
اوکی :)
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۸:۱۷ تسنیم ‌‌
بر اوکی معانی گوناگون مترتب است! :)
پاسخ:
همیشه مثبت اندیش باش. :)
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۹:۳۳ ملکه بانو
ما کلا روغن کارخونه مصرف نمی کنیم. کره صبحانه رو هم فقط آقای همسر می خوره که اونم خیلی کم خونه صبحانه می خوره.

پاسخ:
مستر و بچه ها غالبا صبحانه شون کره داره. البته ما هم کره حیوانی محلی استفاده می کنیم. اما روغنمون بگیر نگیر داره که چی باشه.
۰۳ مهر ۹۷ ، ۲۰:۵۱ ... به دنبال حقیقت ...
عسی ان تحبوا شیء و هو شر لکم
والله یعلم و انتم لا تعلمون...

در مورد کره نبودا...در مورد دانشگاه بود :)
پاسخ:
اوهوم :)
بله فهمیدم :)
۰۳ مهر ۹۷ ، ۲۳:۲۳ تسنیم ‌‌
اوکی :)
پاسخ:
آفرین. خوب شد زود اومدی میخواستم یه جمله به پاسخم اضافه کنم :)))
۰۳ مهر ۹۷ ، ۲۳:۲۶ تسنیم ‌‌
😂😂😂
پاسخ:
😉😉🤣
۰۳ مهر ۹۷ ، ۲۳:۴۱ جناب منزوی
عجب استاد راهنمایی :)
حالا قبول شدید؟
پاسخ:
قصدی نداشت :))
نه قبول نشدم.
۰۴ مهر ۹۷ ، ۱۳:۵۶ جناب منزوی
ان شاءالله جبران می کنید
پاسخ:
ممنون.
۰۶ مهر ۹۷ ، ۱۵:۳۴ مامان محمدمهدی
حالا شما چرا تشکر کردی از استاد؟!
پاسخ:
چون نمره مصاحبه مو خیلی خوب داده بود. من تو هفتاد نفر با این رزومه نصفه نینه پنجم بودم. گفتم تو یه پست.
نشون داد قبولم داشته. :)