ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

درخواست راهنمایی.

جمعه, ۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۴۸ ب.ظ

برای هدیه دادن به دختر و پسر جوانِ ۲۰ ساله‌ی مجرد،

کتاب با مفهوم و ارزشمند 

چی پیشنهاد میدین لطفا؟

آقا پسر معتقد و مذهبی.

دخترخانم نیمه معتقد، نیمه مذهبی و روشنفکر طور!


+تجرد و سن و سالشون برای من مهمه. معرفی کتاب به پسر و دختر بیست ساله‌ی مجرد خیلی متفاوته با معرفی کتاب به دختر و پسر بیست ساله‌ی متاهل‌‌. 

یا دختر و پسر مجرد ولی بالای بیست و پنج و شش سال.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۱
لوسی می

نظرات  (۲۰)

۱۱ آبان ۹۷ ، ۱۸:۵۴ مــحــدثــه ...
برای پسر نمی دونم اما برای دختر من کتاب زنانی که با گرگ های می دوند از کلاریسا پینکولا استس توصیه می کنم.اگر دختر و پسر تم مذهبی دارن کتاب نامه های بلوغ برای جفتشون می تونه خوب باشه.
پاسخ:
رمانه؟
ممنون از پیشنهادت.
راستش نامه‌های بلوغ تو لیست خودم هم هست اما برای بچه‌های مجرد خیلی نمی‌پسندم! :/
۱۱ آبان ۹۷ ، ۱۹:۰۵ صبورا کرمی
من داستان ترجیح میدم
پاسخ:
چه داستانی؟
۱۱ آبان ۹۷ ، ۱۹:۵۴ جناب منزوی
تو وبلاگ خودم تو قسمت " پیشنهادتون " تو منو بار، دوستان پیشنهاد یه سری کتاب دادن ولی چون فعلاً عصر گرونی هست جرات نکردم برم سراغ کتاب. :)
پاسخ:
بازم تو هدیه‌ها از همه چیز به صرفه‌تره.
خب در مورد چی؟داستانی یا علمی؟

پاسخ:
هرچی! چیزی که ارزش خونده شدن داشته باشه.
هر دو مجردند.یکی معتقد و مذهبیه، یکی نیمه معتقد و نیمه مذهبی.
۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۲:۲۳ پریسا سادات ..
قلعه ی حیوانات:))
پاسخ:
با سپاس از شما :))
توی چه سبکی؟
مذهبی؟
داستان؟
رمان؟
روانشناسی و زندگی؟
پاسخ:
فرقی نمی کنه. میخوام واقعا ارزش خونده شدن داشته باشه.
هر دو مجردند. یکی معتقد و مذهبیه، یکی نیمه معتقد و نیمه مذهبی.
خوب چه جور جوونی؟ اهل کتاب یا نه؟ متاهل یا مجرد؟ معتقد یا بی خیال؟
پاسخ:
اهل کتاب، مجرد، یکی معتقد و دیگری نیمه معتقد!
۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۳:۴۰ مردی بنام شقایق ...
سلام
پیشنهاد میدم کتاب هدیه ندین😂😂😂

جوونای حالا خیلی با کتاب حال نمیکنن بعضا

+
برای اهدای کتاب مثه هدیه دادن عطر باید یه کوچولو مزاج و شخصیتشون رو بدونید
همینجوری نمیشه یه کتاب عمومی هدیه داد
پاسخ:
خب اینها با کتاب خوبن. :)
دوست دارم یه کتاب ارزشمند باشه. راهگشا.
مثلا نامه‌های بلوغ. ولی فکر میکنم برای مجردها خیلی هم مناسب نیست.
یه مجموعه کتاب هست با عنوان طعم شیرین خدا از آقای عباسی ولدی
دو جلدش منتشر شده
در مورد شناخت خدا و ارتباط با خدا از طریق اهل بیت هست
با نوع نگارش و بیان جدید و متفاوت از اون چه که رایج هست
لحنش عامیانه هست
و خیلی خوب هرکسی باهاش ارتباط می گیره

داستان هم، زندگی شهدا
کتاب خداحافظ سالار از زبان همسر شهید همدانی، من خیلی لذت بردم از مطالعه اش

کتاب های حاج آقا پناهیان رابطه عبد و مولا/انتظار و...

کتاب های نادر ابراهیمی

کتاب های عمیق تر مذهبی، کتابای اقای صفائی حائری، آیت الله حائری شیرازی،
آیت الله سید مهدی میرباقری، کتابچه های کوچیک خوبی در مورد سبک زندگی، تکنولوژی و ... دارن
کتاب تصویری تاریخ مستطاب آمریکا
رمان نامیرا

کتابای سید مهدی شجاعی

رمان های رضا امیرخانی

کتابای اقای قرائتی، یه کتاب دارن که با تمثیل به سؤالات رایج پاسخ دادن، این برای هردوشون مناسبه. به خصوص برای اون فرد نیمه مذهبی

پاسخ:
خیلی ممنونم از این همه پیشنهاد عالی :)
گزینه‌ی خودم نامه‌های بلوغ بود. بعد دیدم یه بخشیش مطالبی گفته شده که خیلی برای پسر و دختر مجرد و تا این حد جوان خوب نیست. برای همین منصرف شدم.
کتاب دیگه‌ای از ایشون هست که انگیزه بخش و بیدارکننده باشه؟ مثلا حرکت و صراطش خوبن؟ من هنوز نخوندم!
مثلا کتابهای همسرانه‌ی شهدا برای مجردین این سن و سال خوبه؟ واقعا نمیدونم!
خودم ۱۹ ساله بودم چمران به روایت همسرشون رو خوندم اما من متاهل بودم! نمیدونم اگر مجرد بودم حسم چطور میشد! تازه اون کتاب خیلی خوب بود و موضوع خیلی عاشقانه‌طوری نداشت!
این کتاب آخر آقای قرائتی اسمش یادتون نیست؟
۱۲ آبان ۹۷ ، ۰۰:۳۸ مــحــدثــه ...
می شه گفت کتابی هست که در زمینه خودآگاهی زنان نوشته شده.نویسنده که روانشناس یونگی محسوب میشه با استفاده از اساطیر و داستان های قدیمی به تحلیل روح و روان و در واقع ماهیت زن پرداخته.به نظرم از اون دست کتاب ها هست که خوبه هر زنی بخوندش.می تونی تو نت درباره اش سرچ کنی.توی گودریدز هم می تونی نظرات رو بخونی.

چرا نامه های بلوغ رو برای مجردها توصیه نمی کنی؟
پاسخ:
ممنون از توضیحت. جذاب به نظرم اومد. :)

ببین هرکس یه خط قرمزی داره. شاید برای خیلی‌ها مسخره باشه(که قبلا بهم گفته‌ن!) اما گفتن از روابط جنسی حتی با اشاراتِ محدود برای مجردهای جوان از خطوط قرمز منه. نمیدونم کتابش رو خوندی یا نه. ولی در بخشی از کتاب یه اشاراتی به این نوع مسائل داره که باعث میشه این کتاب رو برای مجردِ تا این حد جوان توصیه نکنم.
خواهش میکنم

کتاب های صراط و حرکت رو نخوندم

کتاب خداحافظ سالار زیاد تم عاشقانه نداره
از فضای زندگیشون نوشته و من واقعا لذت بردم از این زندگی مؤمنانه

کتاب نیایش های شهید چمران هم شاید براشون مناسب باشه

کتاب اقای قرائتی اسمش تمثیلات هست

آیت الله حائری شیرازی هم کتابی با همین نام دارن که با تمثیل حکمت مسائل رو توضیح دادن
پاسخ:
خیلی ممنونم پیشنهادهات خیلی خوب بود.
برم ببینم فروش آنلاین کدوم یکی وجود داره. :)
۱۲ آبان ۹۷ ، ۰۰:۵۴ مــحــدثــه ...
خواهش می کنم:) حالا می خوای اول خودت یه دور بخونش دیدی خوب بود هدیه بده بهش.

من خودم مجردم و اتفاقا تو بیست سالگی این کتاب رو خوندم :دی وقتی کتاب رو تموم کردم حسرت خوردم که چرا تو شونزده سالگی این کتاب به دستم نرسید و اون موقع با عین صاد آشنا نشده بودم(توی شونزده سالگی احوالم جوری بود که واقعا به حرف هایی از جنس نوشته های عین صاد احتیاج شدید داشتم).
راستش من اشاراتش رو به روابط جنسی یادم نمیاد.ول خب قطعا تو می دونی چی بهتر هست  و حتما در نهایت تصمیم خوبی خواهی گرفت که چی هدیه بدی :)
پاسخ:
ممنونم.

نامه‌های بلوغ رو وقتی میخوندم میخواستم بدم برادرم هم بخونه. وقتی به اون قسمت رسیدم منصرف شدم! و به مستر هم که گفتم گفت اگه تو خودت بهش ندی بهتره! 
اما اگر ببینم خودش داره میخونه نمی گم نخون! میذارم بخونه چون کتاب خوبیه. اما من خودم بهش هدیه نمیدم یا خودم بهش معرفی نمیکنم. ترجیح میدم بدون مشارکت من امثال این کتاب سر راهش قرار بگیره! :دی
نمیدونم چقدر تونستم منظورمو بگم.
البته دوره زمونه هم خیییلی عوض شده. :)
و ممنونم از لطف و محبتت :)
۱۲ آبان ۹۷ ، ۰۱:۰۵ مــحــدثــه ...
کاملا منظورت رو می فهمم.منم گاهی از این حساسیت ها داشته و دارم هنوز.واسه همین هم گفتم اول اون کتاب رو خودت بخون.
دقیقا،منم می خواستم همین رو بگم.وضعیت جوری هست که یه جوون مجرد بیست ساله ممکنه یه سری از مسائل رو بیشتر و بهتر از بزرگترهای متاهل بدونه.
قربان شما :*
پاسخ:
قربونت :**
خب من خاطرات سفیرو برای هر دو اگر دخترن،خودمم هدیه دادم به دوستم دوسه روزه خوند
کتاب اعترافات غلامان ی جوری بود که با اینکه خیلی وقته خوندم شیرینی ش از کامم نمیره
نیمه پنهان چمران و همتم که خودت میدونی
مردی در تبعید ابدی نادر ابراهیمی بهترین کتابی بوده که خوندم
کتابای عطار به خصوص تذکره و منطق الطیر
گلستان سعدی و غزلیاتش
کتابای فاضل نظری 
البته بعضیا با اینکه آدم تو مجردی شعر عاشقانه بخونه خیلی موافق نیستن اما من قوت غالبم بود
لهوف و کتاب آه هم 
الان همینا یادم اومد‌که تو بیست سالگی برام مسیرای تازه باز کردن...
پاسخ:
خیلی ممنونم. فکر کنم برم تو کار خاطرات سفیر.
خوبه؟ :)
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۱:۳۲ مردی بنام شقایق ...
سلام

کتابای امیرخانی و سید مهدی شجاعی و امثالهم رو جوونا می پسندن

مثلا یه کتاب داستان کوتاه داره سید مهدی شجاعی بنام سانتاماریا یا مثلا غیر قابل چاپ

چون داستانای مختلف و جذاب و خودمونی توش هست هر کسی با هر سلیقه ای بالاخره با چارتاش همزاد پنداری میکنه و خوشش میاد

قلمشون هم خوبه
تمشون هم مذهبیه ولی بصورت تابلو :)

پیشنهادم کتابای این دو نویسنده اس

حال اگر رمان خون هستن از رمان هاشون میتونید انتخاب کنید
اگر داستان خون هستن از داستان
اگر ادبیاتی هستن از ادبیاتیا

خلاصه همه چیز دارن تقریبا
پاسخ:
سلام. خیلی ممنون از پیشنهادهاتون.
همه نوکر ها
یکشنبه آخر
خرمالو ها را به گنجشک ها بفروش
برای خدا مخلص بود 
داستان سیستان(ده روز با رهبر) 
یادت باشد
من زنده ام
دختر شینا
نامه های فهیمه
خاطرات سفیر
موجی از خزر
رویای نیمه شب 



غیر مذهبی هم 
+دختر آسیابان
کوری
اتاق




امسال که دیر دیدم پستتوون رو انشالله سال آینده


پاسخ:
ممنون از پیشنهادهای خوبت.
یکی از همینا رو انتخاب کردم: خاطرات سفیر :)
۱۴ آذر ۹۷ ، ۰۷:۵۰ ... به دنبال حقیقت ...
برای آقا پسر 
دنیای سوفی
از یاستین گوردر

و البته 
حرکت
از شیخنا علی صفایی
پاسخ:
آرههه دنیای سوئی هم خوب بود...
حرکت رو شنیده‌ام که بدون صراط مبهم است.
هردوشونو دارم هنوز نخوندم.
برای آقا پسر بهار جوانی امام رو خریدم ^_^
و برای دخترخانم خاطرات سفیر.
۱۴ آذر ۹۷ ، ۰۸:۲۵ ... به دنبال حقیقت ...
بهار جوانی رو ندیدم ولی برای دختر خانم انتخاب بیسیار به جایی کردید. 
من علی صفایی رو با حرکت شروع کردم...
البته شنیدم خود استاد برای شروع سیر کتاب هاشون رشد رو به عنوان کتاب اول پیشنهاد می دادن
پاسخ:
بهار جوانی توصیه‌هایی است برای جوانان برمبنای زندگی امام خمینی.
که کلا منش رفتاری ایشون در جوانی چطور بوده.
از کتابهای متعدد، مثل سیره امام و صحیفه و اینها توصیه‌هایی برای سیر بهار جوانی جوانان جمع کرده شده یک کتاب.

عجب! من از شروع با نامه‌های بلوغ و ادامه با صراط و حرکت شنیدم. البته نه از خودشون که خداوند رحمتشون کنه از شاگردانشون. انسان در دو فصل رو هم خریدم بخونم ان‌شالله.

۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۰:۳۸ ... به دنبال حقیقت ...
چه عالی

+ البته که منافاتی ندارن با هم و به صورت سیر هم نیستن کتاب های استاد...یه سری حرف های مشترکی توی همه شون وجود داره که شما وقتی همه رو بخونید این حرف ها دستتون میاد...دیگه خیـــــــــلی مهم نیست با کدوم شروع شده باشه...همه ش رو باید خوند.

فرمودین دنیای سوفی رو خوندید راستی؟
پاسخ:
بله همینطوره.
نه هنوز نخوندم.تعریفشو از معتمدین زیاد شنیدم.
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۸:۳۹ ... به دنبال حقیقت ...
ما که جزو معتمدین نیستیم ولی ما نیز پیشنهاد می کنیم
به تفکر وا می دارد شدیدا....
حداقل در مورد من اینطور بود
فقط ترجمه ی مهرداد بازیاری رو پیشنهاد می کنم،خیلی عالیه
پاسخ:
چرا اتفاقا پیشنهاد شما عزمم رو برای مطالعه جزم کرد.