ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

باید بدانیم که قلب ما به هرچه علاقه و محبت پیدا کند قبله‌ی توجهش همان خواهد بود و اگر اشتغال به امری مانع از پرداختن به محبوب شود به محض آنکه آن اشتغال کم شود و از میان برود دوباره قلب به سوی محبوبش پرواز خواهد کرد (قطع به یقین، همه‌مون تجربه‌ش رو داشتیم و داریم، پس فکر کنیم به چیستی و چراییِ محبت‌هامون.)

و دل ما با حبّ نفس و حب دنیا آمیخته شده و مقصد و مقصودی جز ساختن دنیایش ندارد. و این حب دنیا مانع از فراغت قلب و انس با پروردگار است و منشاء هر خطایی حب نفس و حب دنیاست.

پس اول شرط مجاهدت با نفس و حرکت به سوی خدا تفکر است.

و تفکر یعنی انسان لااقل در هر شب و روز، مقداری ولو اندک، با خودش فکر کند که این همه نعمات و رحمت گسترده و ارسال انبیا و کتب و راهنمایی‌ها برای چیست؟

آیا همه‌اش برای ادای شهوات دنیا بوده است؟ آیا انبیا که ما را از شهوت و دنیا پرهیز می‌دادند با ما دشمنی داشته‌اند؟

آیا این نفسِ شقی، که سالهای سال در پی کسب شهوات عمر خود را صرف کرده چیزی نصیبش شده؟ آیا آن‌کس که تو را دعوت به دنیا و شهوات و گسترش لذات می‌کند خودش از وضعیتش راضی است و تمام و کمال از آرامش برخوردار است؟

پس باید انسان شب و روز، ولو اندک مدت، با خود تفکر کند که از دویدن به دنبال دنیا و شهوات چه چیزی عایدش شده و سابقین چه بهره‌ای از دنیا بردند و برای چه کسی راحتی و خوشی پیدا شده؟ ("این همه چرخیدی و چرخوندی آخرش چی شد؟ اون بلیط شانس دائم بگو قسمتِ کی شد؟"طور!)



+الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ(۱۹۱آل عمران)

+اینجا اون مرحله‌ایه که باید برای زندگیمون معنا و مفهوم بسازیم و به مشغله‌ها و مشغولیت‌هامون جهت بدیم. تا برای طی مسیرهامون انگیزه و اراده و عزم جزم پیدا کنیم.

تا پست بعدی به این پست عمل کنیم. حتما حتما هر روز به محتوای دنیامون فکر کنیم. به هدف تلاشهامون. به انگیزه‌هامون، به اون چیزهایی که ته دلهامون مخفی کردیم. به علت"دلخوری‌ها" و "شادی‌هامون". به قبله‌ی آمالمون. اون "دلم می‌خواهد"هایی که هر روز بهشون مبتلاییم. به اون توجیهاتی که به خودمون ارائه میدیم، به چراییِ سست شدن‌هامون، به خودخواهی‌ها و دنیاخواهی‌هامون و به چرایی‌ِ زندگی‌هامون که حتی عباداتمون رو هم در جهتِ "سری توی سرها در آوردن و مجلس‌آرایی و خودنمایی" قرار داده. هرقدر ماهیت وجودِ دنیازده‌ و غفلت‌زده‌مون بیشتر برامون آشکار بشه برای طی مسیر حق تشنه‌تریم، پس این فصل رو جدی بگیریم. و اگر نکته‌ای برای هم‌افزایی و کمک به همدیگه داریم دریغ نکنیم و کامنت بذاریم. :)

+عنوان: نقل از آلبرت آینستاین یا همون انیشتن، رفیق خودمون. :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۸
لوسی می

نظرات  (۹)

۰۸ دی ۹۷ ، ۱۲:۱۲ سرباز کوچولو ...
واقعا هیچ چیزی بهتر از تفکر نیست 
از متن هاتون واقعا بهره بردم ممنونم :)
پاسخ:
الحمدلله :)
۰۸ دی ۹۷ ، ۱۳:۰۶ آقای بیدل
چیزی ک من خیلی وقت نیست بهش معتقد شدم اینه ک نباید کلی فکر کنیم . باید دقیق و جزیی فکر کنیم . این ک بشینم بگم من چقدر دنیا دوستم چقدر خود خواهم و فلا ن فلان فایده نداره . باید دونه دونه دوست داشتن ها و خود خواهی ها و غیره رو در لحظه ببینیم و روشون فکر کنیم . در اون لحظه ست ک این ها با موجی از احساس همراه هستن ولی یه ساعت بعد فقط یه خاطره س ک میشه یادش کرد ...
پاسخ:
دقیقا همینطوره. باید در هر موقعیتی مصداقی نگاه کنیم و خودمونو رصد کنیم.
ممنون از نکته خوبتون.
۰۸ دی ۹۷ ، ۱۳:۵۸ ملکه بانو
تشکر بابت ادامه دادن بحث
پاسخ:
تشکر بابت توجهت :**
۰۸ دی ۹۷ ، ۱۷:۱۹ دلا بانو
اصل مطلب رو بعدا میام میخونم طولانیه و الان ذهنم آماده نیست براش:)
فقط یه نکته کوچیک نه چندان مهم، این رفیقمون آلمانی بوده، توی آلمانی s قبل از t که بیاد صدای ش میده. لذا آینشتاینه اسم رفیقمون.
دیدی چقدر به پست قبلی ت توجه نمودم؟:))
پاسخ:
ممنون از دقتت  :**
حالا تلفظ آلمانیش آینشتاینه؟
دقت نکرده بودم آلمانیه.
۰۸ دی ۹۷ ، ۱۷:۲۸ دلا بانو
الان سرچ زدم، انگلیسی زبان ها همینطور که شما نوشتی تلفظ میکنند:)
پاسخ:
آره تو یه مستندی دیدم اینطور تلفظ میکنن تعجب کردم که چرا ما اینقدر خرابش کردیم؟ :))
البته حواسم هم نبود که خودش آلمانیه و احتمالا تلفظ آلمانیش چیز دیگریه.
۰۸ دی ۹۷ ، ۱۸:۰۳ همسر یک طلبه
سلام. شما طلبه هستید ؟ سوالایی که تو ذهنتون اومده خیلی سوالات جالب و قشنگی هستند . تبریک میگم.
پاسخ:
سلام. خیلی ممنون از لطفتون. من طلبه نیستم اما طلبگی رو دوست دارم ^_^
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۲:۰۰ دلا بانو
بله آلمانیش آینشتاینه:) البته این "آین" خیلی هم آ نیست، بین آ و فتحه هست. یعنی ما خیلی نزدیم خرابش کنیم. انگلیسی زبان ها بیشتر از ما خرابش کردن:)
پاسخ:
عجب :)
ولی خب خودش با موضوع کنار اومده بوده دیگه. :)
۱۸ دی ۹۷ ، ۱۶:۳۹ حمید حمیدی
خیلی خیلی ممنون از این سری پست هاتون
پاسخ:
ان‌شالله مفید باشه.
۰۹ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۴۹ آشنای بی نشان
پست رو نخوندم ولی با عنوانش شدیدا موافقم
پاسخ:
:)