ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

نفس بکش بلوغ را در ادامه‌ی بودن!

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۲۲ ق.ظ

ابوریحان بیرونی بلوغ را به سه مرحله تقسیم کرده:

۱. بلوغ جسمی: آن‌که جسم انسان به رشد خودش برسد و بتواند تولید مثل کند.

۲. بلوغ عقلی: آن‌که نفس فکری و ناطقه‌ی انسان کامل شود و عقل، از قوه به فعل در آید.

۳. بلوغ تدبیری: آن‌که انسان اگر تنها ماند بتواند خودش را مدیریت کند، اگر خانواده تشکیل داد بتواند خانواده‌اش را مدیریت کند و اگر به ریاست رسید بتواند زیردستانش را مدیریت کند.




+برام جالب بود :)

+از آثارالباقیه ابوریحان بیرونی.

+عنوان: شعری از حسین چمنی.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۹
لوسی می

نظرات  (۱۱)

۰۹ دی ۹۷ ، ۱۱:۴۰ مرتضا دِ
آره قشنگ بود | ممنون
پاسخ:
:)
بالاخره یکی به این پست توجه مثبت نشون داد. من از شما ممنونم.
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۱:۴۶ مرتضا دِ
استدعا دارم :)

پاسخ:
اختیار دارین.
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۲:۰۴ پیـــچـ ـک
سلام
هیچ دقت کردی رفتی تو کار فیش نگاری؟!

آیکون دو بهم زن. 😈😈😈
پاسخ:
سلام. 
هنوز که اینجوری نشدم قبلا هم گاهی فیش می‌نگاشتم.
ولی خب جالبه دیگه. :)
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۲:۴۳ سرباز کوچولو ...
عالی بود 🤗
پاسخ:
@ابوریحان :)
سلام
مدتیه مطالب وبلاگتون متحول شده و مفهومی تر شده...
استفاده میکنم... و تشکر...
این مطلب آخرتون رو هم برای همکارم خوندم... خیلی خوب بود...

@ مرتضی:
استدعا دارم یعنی چی؟
چه چیزی استدعا دارید؟
پاسخ:
سلام.
شاید علتش اینه که دیگه حرفهای خودم نیستن :)
لطف دارین.


+اتفاقا منم کامنتشونو خوندم خواستم در پاسخ بنویسم چه چیزی استدعا دارین؟ اما قبلش یه سرچ زدم دیدم معنای "خواهش می‌کنم" رو هم داره. 
ولی خب خودشون پاسخگو باشن بهتره :)
۰۹ دی ۹۷ ، ۱۳:۵۹ آقای بیدل
با این حساب شاید ۹۰ درصد آدمای بالا ۴۰ سال هنوز به سن تکلیف نرسیدن :| ولی خروار خروار مسوولیت قبول می کنن ...
پاسخ:
بعله. متاسفانه. :(
۰۹ دی ۹۷ ، ۲۱:۵۲ مرتضا دِ
منم از یکی از کامنت دهندگان فیش نگار تقلید کردم :) و معمولاً آن را در جایی به کار میبردم که بخواهم به طرف مقابل بگویم که تشکر لازم نیست یا ممنون که تشکر کردید :))

دیگر اینکه دوبه هم زنی هم لازم نیست ما خودمان همینجوری درگیریم به اندازه کافی مثل بچه‌های پشت همی :)
حالا تو باور نمی کنی ولی من واقعا یکی از ترسهام همون توانستنه هست 
پاسخ:
واقعا دلت خوشه که اینقدر تو درگیر شدن با خودت مصر هستی!
چکار کنم دیگه 
پاسخ:
با همین فرمون ادامه بده.
۱۹ دی ۹۷ ، ۱۷:۲۰ .. مَروه ..
سلام
بلوغ تدبیری...
چه جالب بود...
پاسخ:
سلام.
:)
ها ها ها!اون گزینه ی اخر نقطه ی قابل توجهی بود!اول دومو که دیگه فک کنم دارم ولی اک بند هستن!:دی
ولی سومی.فک کنم اینکه به درک برسی که دوتای قبلی رو داری و طببیعتن!باید یه کاری بکنی به سومی میرسی؟
پاسخ:
دقیقا. سومی یه بلوغی که باید برای رسیدن بهش تلاش کرد.