ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

خوب است بخوانیم.

شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ق.ظ

سیاست بر دو نوع است:

سیاست فاضله یا امامت و سیاست ناقصه یا تغلب.

هدف سیاست فاضله آن است که مردم را ترغیب کند تا به رفع نواقص خود بپردازند و به فضائل دست‌یابند. نفوس حیوانی خود را تعدیل کنند و به مرتبه‌ی نفس ناطقه(که انسان را مستعد دریافت هدایت میکند) برسند.


آنچه موجب شکل‌گیری سیاست تغلب یا ناقصه می‌شود استعباد مردم است. یعنی انسانها را از ماهیت انسانی خود خارج کردن و به ارزش‌های حیوانی روی آوردن. در چنین سیاستی دو قوه غضب و شهوت فعال است و افراد فقط در جهت کسب نیازهای خود تلاش می‌کنند و جهت زندگی آنها افقی و مادی است.

اگر دولت نتواند با سیاست‌های ترغیبی و تنبیهی خود قوای شهوانی و غضبی را تعدیل کند در افراد نیازهای کاذب ایجاد می‌شود و معارف کاذب و موهوم جایگزین معارف حقه میشود.


+خواجه نصیرالدین توسی.

+به مناسبت انتشار کتاب فتنه‌ی تغلب.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۲
لوسی می

نظرات  (۵)

۲۲ دی ۹۷ ، ۱۱:۴۷ سرباز کوچولو ...
عالی بود مثل همیشه و واقعا درست 
پاسخ:
سلامت باشی.
۲۲ دی ۹۷ ، ۱۱:۴۹ جناب قدح
سلام :)
درود بر خواجه نصیر
پاسخ:
بله واقعا خدا رحمتش کنه.
سلام. :)
۲۲ دی ۹۷ ، ۱۲:۱۵ پیـــچـ ـک
سلام
اینو یه اونی بگید که نمیخواست زوری مردمو ببره بهشت.
پاسخ:
سلام. غالبا از این موضوعات بی‌خبرند.
مقصود و هدف اون آقا غلط بود ولی انصافا زوووری نمیشه کسی رو بهشت برد.
کاش کتابی نوشته بشه که با  دیدگاه و قلم مستقیم موسوی و کروبی و احمدی نژاد حرفی زده باشه 
حدود یه دهه است هر سال میشنویم : فتنه و سران اون با کمک دشمن میخواستن جمهوری اسلامی رو بردارند و فلان و بهمان . خسته شدیم از این حرفهای تکراری که بازهم قراره بگن تغلب دروغ بوده ....
پاسخ:
نمیتونم بگم ای کاش! چون اینها فرصت حرف زدنِ مستند و رفتار صحیح رو در مناظرات و بعد از مناظرات داشته‌ن و استفاده نکردن. بی سند حرف زدن و متهم کردن بقیه و دروغ پراکنی و تهمت‌زدن که کار سختی نیست. کارهایی جز این کردن؟
رهبری از نمازجمعه‌ی بعد از انتخابات بدون اینکه شخص خاصی رو متهم کنن گفتن نکنید و حواستون به دشمن باشه که او آشوب رو میخواد. و راهی دیگه انتخاب کنید. و آیا درست نمی‌گفتن؟
و هیچ وقت از شخص خاصی نام نبردن و به همه مسئولان ماجرا تا مدتهااا فرصت دادن.
آیا دشمن با این آشوب همراه نشد؟ من الآن کاری با مردم و مطالبات مردمی و حقوق مردم ندارم من بانیان و مسئولان این ماجراها رو میگم.
در هر حال این کتاب مستنده و چیزی فراتر از این جملاته. و مشروح جلسات رهبری با آقایونه. من خودم هنوز نخوندم ولی بسیار مشتاقم و با این پست خواستم تغلب و معناشو توضیح بدم.
بعد اینکه این تغلب با اون تقلب فرق داره ها!
ادعای تقلب بهانه‌ای برای اجرای سیاست تغلب بود.
خیلی جالب و مفید بود. آفرین
پاسخ:
خدا رو شکر.