ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

چرا گاهی به صورت ناشناس کامنت میذارم؟!

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰ ب.ظ


۱. گاهی میخوام سوالی بپرسم ولی به علت مسائلی از قبیل شرم و حیا روم نمیشه با اسم خودم بپرسم یا میخوام توصیه‌ای بکنم که به همین علتِ شرم و حیا خوب نیست صریحاً مطرحش کنم و غالباً ناشناس و خصوصی می‌نویسمشون. 

۲. گاهی مطلب طنزی خوندم که میخوام بر سرش شوخی رو ادامه بدم ولی شرم دارم از شوخی به عنوان یک خانم(آقا) در فضای عمومی. مثلا اینکه نویسنده پست آقاست(خانمه) و من دوست ندارم با کامنت خندانِ خودم به عنوان یک خانم(آقا)، به یه سری صمیمیت نابه‌هنجار دامن بزنم.

۳. گاهی میخوام با پست مخالفتی بکنم و تذکری بدم مثلاً سبک زندگی‌ای که طرف نوشته مخالف ادب و شئونات اجتماعیه و میخوام دوستانه بهش تذکر بدم ولی پیش‌فرض‌هایی که نویسنده از من داره(مثبت یا منفی) ممکنه به سوء برداشتش از کامنتم دامن بزنه و به دوستیمون لطمه بزنه و من میخوام ازش‌پیشگیری کنم.(پیشگیری از همون چیزی که در شرع بهش میگن مفسده)

۴. گاهی میخوام کسی رو از منکری نهی کنم و دوست ندارم آنچه میان ماست به هم بخوره که یا باعث شرمندگی او بشه و یا باعث جبهه‌گرفتنش.

۵. گاهی از موضوعی اطلاعی دارم که نویسنده به اشتباه اون رو مطرح کرده، میخوام اشتباهش رو اصلاح کنم ولی نمیخوام باعث تحقیر فرد بشم یا فکر کنه تذکر دادم که بهش بگم من خیلی بلدم!

۶. گاهی میخوام ایده‌ای از یک کار خیر رو متناسب با پستِ طرف مطرح کنم ولی نمیخوام نوشتنِ اون ایده باعث سلب توفیق من یا ریاکاری یا ایجاد تصور آرمانیِ او از من بشه و از طرفی هم نمیخوام به اشتراک گذاشتنش رو دریغ کنم.

۷. گاهی میخوام نظر نویسنده‌ی هم‌سنگری رو در مورد موضوعی بپرسم و فقط میخوام بدونم موضع نویسنده در برابرِ جریان فکریِ مخالف چطوره و چطور میتونه از مواضع حمایت کنه و میخوام نحوه پاسخ به این چالش رو ازش بیاموزم، پس ناشناس می‌نویسم چون ترجیح میدم از موضع مخالفِ او وارد بحث بشم تا بحث بی‌طرفانه شکل بگیره و ناچار نشم چراییِ این پرسش رو براش توضیح بدم و او برای اثبات ادعاش بر مبانی مشترک ما مانور نده.(تا حالا برای چند نفر از بزرگوارانِ هم‌سنگر چنین کامنتهایی گذاشتم و از موضع مخالف سوالی پرسیدم. فقط دو بزرگوار بسیااار آزاداندیشانه با من وارد صحبت شدند و من رو به عنوان یک آدم واقعی که سوال داره پذیرفتند و پاسخی درخور بهم دادند.. واقعاً این دو نفر رو ستایش میکنم و براشون دعا میکنم..بقیه‌شون منو متهم کردند به بی‌هویتی و اتخاذ سیاستِ "بزن در رو"!)

۸. گاهی واقعاً سوالی دارم از زندگی شخصیم یا عقایدم که نمیخوام اون شخص بدونه من چنین مشکلی دارم، پس ناشناس می‌پرسم.

۹. گاهی هم برای بعضی خواص، ناشناس کامنت محبت‌آمیز می‌فرستم که ستایششون کنم. کاملاً خالصانه... ستایشی که به اوج گرفتنِ دوستیمون منجر نمیشه و فقط او رو در راهش ثابت‌قدم‌تر میکنه و بهش روحیه میده. :)



بعضی از اینها رو از زبانِ منِ نوعی نوشتم. همه‌شون رو منِ لوسی‌می تجربه نکرده‌م! 

حقیقت اینه که منِ لوسی‌می، بعد از دو تجربه خیلی تلخ سوء‌برداشت از نیت دوستانه‌ای که از ناشناس‌نویسی داشتم، سال‌هااااست که دیگه جز به ضرورتی غیرقابل چشم‌پوشی، کامنت ناشناس نذاشتم(فکر کنم کلا سه یا نهایتاً چهار بار). این موارد رو سعی کردم ذهن‌خوانی کنم که چرا افراد کامنت‌های ناشناس میذارن. :/

من از تمام انواع این نُه مورد، کامنتهای ناشناس دریافت کردم و ازشون ممنونم.:) 

شاید کسی هم با نیتِ مغرضانه کامنت ناشناس بنویسه ولی اگر دقت کنید تو همون کامنتهای مغرضانه هم خیراتی هست که در کامنت‌های شناس پیدا نمیشه یا خیلی کم و محدوده.

بعضیها هم کامنت ناشناس میذارن که گله و شکایت کنن و تخلیه روانی انجام بدن که این از غیرعاقلانه‌ترین علل ناشناس‌نویسیه!

در هر حال اگر شما بلاگری هستید که امکان کامنت ناشناس در وب خودتونو بستین، اولاً بپذیرین که آدم‌های ناشناس همون قدر آدم هستند که ما آدمهای (مثلاً) شناخته شده، آدم هستیم! و دوماً بدونین از این امکانات محروم شدین. :)

و اگر شما خواننده‌ای هستید که دست به ناشناس‌نویسیتون خوبه(که البته به نظرم افراط در این امر یک عیب محسوب میشه و نشان‌دهنده وجود یک خلائه!)، بدونید همون‌قدر که در برابر کامنت‌های شناس خودتون مسئولید، در برابر نیت کامنت‌های ناشناس خودتون هم مسئول هستید و خدا در هر حال به احوالات ما آگاهه.


+شما تا به حال کامنت ناشناس گذاشتین؟ ناشناس‌نویسی وبتون بازه یا بسته؟ چرا و به چه منظور؟ :)

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۵
لوسی می

نظرات  (۳۷)

 گذاشتم، اون زمان که خجالت می‌کشیدم
 الأن نه دیگه.
بازه، چون حقوق بینندگان وبمه و باید رعایتش
کنم.

پاسخ:
یعنی خجالت کشیدن (یا همون عدم اعتماد به نفس) عامل کامنت ناشناسه؟ آره درسته.. اینم از عواملشه واقعا. ممنون.
۱۵ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۸ **هِلِناز **
من یک بار برای وبی ناشناس کامنت گذاشتم 
مخالف مطلبش بودم و کلا ازش خوشم نمیومد 
ناشناس گذاشتم که نتونه وبم رو پیدا کنه و احیانا خواننده ام بشه :)) 
و دیگه هم ناشناس نمیذارم 
و کلا هم از نظرگذارندگان ناشناس بدم میاد و بلاک میکنم رسما 
اگر تو لوسی می بیای فحشم بدی اونقدر برام زجر اور نیست که ناشناس طور بیای مثلا 
یا هر نظری ، چه مثبت چ منفی...
پاسخ:
:))
منم ناشناس کامنت نمی‌ذارم.
قرار نیست تو کامنت ناشناس فحش بدیم که :))
قراره چیزی رو بگیم که با آی‌دی شناس گفتنش صلاح نیست و نگفتنش هم کوتاهی در حق صاحب وبلاگ یا خودمونه.
سلام
من ناشناس نمیذارم و اتفاقا برام مهمه طرف مقابل بدونه کی و با چه عقبه ای داره باهاش ارتباط میگیره
فقط یکی دو مورد آدرس وبمو از کادر برداشتم چون نمیخواستم خوانندگان اون نظر به وبلاگم برسن
بنظرم این حق طرف مقابله که با چهره وارد گفتگو بشه تا یه شبح
نظرات ناشناس وبلاگمو هم نمیدونم بستم یانه ولی یه اسم الکی خیلی خیلی بهتر از ناشناسه
پاسخ:
اهمیت عقبه‌ی طرف در برخی تعاملات رو کاملا قبول دارم اما همیشه ضروری نیست. گاهی باید بی‌عقبه حرف زد‌.
و اینم قبول دارم که آدم اصلا خوشش نمیاد اون بالا نوشته شده باشه ناشناس.‌ :/
همون اسم الکی بهتره :)
برای من خجالت بوده دلیل کامنت ناشناس هام
به دیگران.
این دلیل در همه مردم فرق می‌کند.
پاسخ:
از چی خجالت می‌کشیدین؟
۱۵ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۳۶ مــحــدثــه ...
ناشناس‌نویسی وب من فعاله چون معتقدم شاید یه نفر به هر دلیلی دلش نخواد شناس کامنت بذاره.
آره یه بار پیام ناشناس گذاشتم. می‌خواستم از یه نفر بابت یه موضوع مشورت بگیرم و دوست نداشتم اون شخص بدونه من کی هستم.
پاسخ:
پس تو گزینه‌هام بودی :)
کامنت های ناشناس رو بستم
چون ارامشم سلب میشه
و انقدر درگیر فهمیدنِ هویت طرف مقابل هستم که شاید اون هدفِ پیامش بره توی حاشیه.

+به هیچ عنوان دنبال کنندگان خاموش رو درک نمیکنم :|
الان وب من ده تا دنبال کننده خاموش داره
خب چرا؟!
چرا جو FBI میان 
پاسخ:
واقعا؟ اینقدر برات مهمه؟ یادم باشه بیام با اسم الکی پیام بدم :))

قبول دارم که کار جذابی نیست ولی خود من از بس پیامِ چرا دنبالم نمیکنی و اینها دریافت میکردم که یه مدت کلا همه رو فقط مخفی و خاموش دنبال میکردم و یه پست هم براش گذاشتم! حالا خوب‌تر شده.
ولی خود منم تو خماری خوانندگان مخفیمم:)))
۱۵ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۱۱ مردی بنام شقایق ...
سلام
ناشناس نظر ندادم تا حالا
کامنت ناشناس تو وبم هم بسته نیست

ولی خوندن این پست برام جالب بود

یه جورایی راه حل مناسبی بود برا برخی موارد

البت از کامنت ناشناسای وبم خبلی خوشحال نمیشم چون بدون شناخت از طرف مقابل باید پاسخ بدم و خیلی دوست ندارم این وضعیتو

دوست دارم طرف مقابلو حداقل بشناسم و سیستم سن و سال و حنسیت و عمق فکر و مطالعه اش رو بدونم بعد ارتباط بگیرم باهاش
پاسخ:
سلام. بله انصافاً دیدن یک کامنت ناشناس مثل اینه که یهو یه نفر غریبه بپره وسط بحث و بخواد نظری بده! ولی خب همون غریبه ناخوشایند گاهی حرفهای خوبی میزنه:)
۱۵ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۴۲ دختـرِ بی بی
پست باحالی بود:)
برامنم شده ناشناس بذاری؟؟
من تو  سه تا وب تاحالا ناشناس گذاشتم
یکی به این علت دوست نداشتم وب من رو پیدا کنند و حوصله بحث درمورد اعتقاداتم باهشون نداشتم فقط لازم میدیدم نظرمو راجع به بعضی پستاشون بگم
یکی دیگه هم مخالف بحث هاشون بودم و فکر میکردم اگر شناس باشم قضاوت نادرستی دربارم میشه نه اونچیزی که واقعیت هست
یکی دیگه هم فکر میکردم طرف از من خوشش نمیاد و معذب میشه کامنت ناشناس گذاشتم
+ناشناس وبم هم بسته نیست چون شاید کسی همین شرایط براش پیش بیاد 
پاسخ:
قربانت ^_^
آره یکی هم برای شما گذاشتم به نظرم :دی
اون اولای آشنایی :)
ولی شک دارم الان :)
منطقی بود دلایلت.. کلا ناشناس رو برای همین چیزها گذاشتن :)
من فقط یک بار ناشناس کامنت گذاشتم اونم یه سوال پرسیدم و شاید اگه به عقب برگردیم اون یه دونه هم ناشناس نمی پرسیدم.
+دارم فکر می کنم چه جوابایی و چه شوخی هایی که پای پست بعضی ها ننوشتم فقط به خاطر اینکه از اون لذت و خوشی تو اون لحظه می گذری به خاطر از دست نرفتن و داشتن یه چیز دیگه.
++ناشناس منم فعاله.نمیدونم خیلی فکر نکردم شاید به این خاطر که کسی حرفی داشته باشه و اگه ناشناس نباشه من از دستش بدم.
پاسخ:
+متوجه نشدم یعنی چی؟ پشیمانی که ناشناس نذاشتی یا نه؟
++آره اینم دلیل مهمیه چون منم شده که تو وبی وقتی می‌بینم ناشناس غیرفعال دیگه کامنت مدنظرمو نذاشتم..
من کامنت ناشناسمو میبندم همیشه! چون همونقدر که شاید کسی فکر کنه حق داره کامنت ناشناس بده، منم حق دارم کامنت ناشناس نخوام :)
کامنت ناشناس نمیدم مگه اینکه خود نویسنده درخواست کنه .
کلا دوس ندارم این قضیه ناشناسی رو :)
پاسخ:
بعله دقیقا حق داری.
قبل دارم وقتی می‌بینی کامنت از آنِ کسیه که نمیشناسیش یه جو سنگینی رو تعامل حاکم میشه. انگار با یک غریبه حرف می‌زنی.
من که اصلا کامنت ناشناس نمیزارم🙈😁
پاسخ:
اصصصلا! اصصصلا! شما از شناس‌ترین ناشناس‌ها هستین :)
سلام علیکم
بله، در گذشته در مواردی نزدیک به بندهای 1 و 8.
باز است. از اول باز بود و دلیل محکمی برای بستنش نداشتم. البته اگر به‌صورت پیش‌فرض هم باز نبود، احتمالاً باز می‌کردم.
پاسخ:
سلام.
آره خب باید باز باشه ملت راحت باشن :)
۱۵ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۴۳ مامان محمدمهدی
:)
زمانایی که وبلاگ داشتم حتی یکبار هم نشد که ناشناس کامنت بزارم و این اهدافی رو که گفتی واسم پیش نیومد
ولی یکی بود که همیشه برام کامنت ناشناس میزاشت و بد و بیراه بهم میگفت و من هیچوقت نفهمیدم کیه و مشکلش با من چیه:)

پاسخ:
اون از اهداف غیرعقلانی استفاده می‌کرده! خب برادر من تو که ناشناسی، خب پس هر مشکل داری بگو! :/
 از نه شنیدن، از طرد شدن توسط دیگران
پاسخ:
همون عدم اعتماد به نفسه دیگه.
اسم این خجالت نیست که.
حالا الحمدلله که اعتماد به نفس پیدا کردین و خودتون رو ابراز می‌کنین ^_^
من ناشناس نویسی وبلاگم همیشه باز بوده. چون فرد ناشناس حتما دلیلی داره که ناشناس نظر بگذاره و من به این دلیل سعی میکنم احترام بگذارم.
ناشناس هم نظر گذاشتم به دلایل متعدد که بعضیاش در مطلب شما بود.

در مورد گزینه دو و شوخی با نامحرم واقعیتش به نظرم خوب نیست، چون این رو طرفم ممکنه نفهمه من نامحرمم اما من که می دونم دارم با نامحرم شوخی می کنم و به نظرم همینم رو نفس آدم اثر میگذاره.


پاسخ:
عه! برای منم ناشناس کامنت گذاشتین؟ چرا خب؟ :/
کدوم کامنتها؟ :دی

بله صدر درصد قبول دارم. 
سلام 
وقت تون  بخیر 
در مورد خط آخر :
بله کامنت ناشناس  گذاشتم ولی نویسنده وبلاگ های که کامنت ناشناس براشون گذاشتم و احیاناً میذارم  مطلع بودند و هستند که اون کامنت ناشناس من بودم :)
علت اینمورد هم  میخواین ؟!:)) 


یک زمان باز بود یعنی حدود چند سالی باز بود  قسمت ناشناس وبلاگم!
 اما از وقتی یکی دو خواننده بیمار  که ناشناس می اومدند فحش و الفاظ رکیکی  که لایق خودشون بود میذاشتن و میرفتن !
 بخاطر آرامش خودم به سفارش بیشتر  دوستان وبلاگ نویس ، قسمت ناشناس وبلاگم رو مدتی هست که  بستم !
الانم راضیم حداقلش اینکه  آرامش رو دارم. 



پاسخ:
سلام. خدایی علت هیچی رو نخوام بدونم اینو باید بدونم که چرا ناشناس بنویسیم و بعد بگیم من بودم؟ :)))

دلیلت به جاست واقعا ^_^
ن والا کامنت ناشناس نزاشتم تاحالا.ولی وسوسه شدم اینو ناشناس بزارم. و خب جون دلیلی نداره ناشناس بزارم نا شناس نمیزارم.
واقعا اون موردی که گفتی برای شوخی و اینا.مرسی.به کارم میاد حتمن.چون از این قبلی مشکلات زیاد داشتم.
پاسخ:
حالا شوخی حد داره ها! بالاخره اون ندونه شما نامحرمی شما که میدونی اون نامحرمه.
باید دقیق بود تو این چیزها. ^_^
۱۶ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۲۲ محمد فرهمند

من دو  بار کامنت ناشناس گذاشتم تو وبلاگ قبلیم. (تا حالا ده تا  وبلاگ داشتم :))

علتش این بود که با یکی به یه علتی دعوام شده بود و باهاش قطع ارتباط کرده بودم. میخواستم احوالشو بپرسم.

پاسخ:
وای چه دوست خوبی هستین شما :)
بالاخره دوست شدین با هم؟
درمورد 2 متاسفانه من اهمیتی بهش نداده بودم تا الان

درمورد 3 و 4 باید بگم که خوشحالم با من اینگونه نبودی و رو راست و شناس برام کامنت گذاشتی. احساس میکنم به دلیل شناختی‌ست که از من دارید 
در مورد 5 و 9 هم فکر کنم برای من هم اینگونه پیام گذاشتید

فعال بودن گزینۀ ناشناس یعنی احترام گذاشتن به خواننده و همراهان.
یعنی آزادی بیان
یعنی میزان بالای شعورِ شما"ی" نویسنده.
تازه یه عده رو میشناسم که تیک مورد نظر رو فعال کردند که کسی غیر از اعضای بیان نتونه براشون کامنت بذاره این دیگه نور علی نوره.
فکر کنید ما میریم پرشین‌بلاگ. بلاگفا میهن‌بلاگ و بلاگ‌اسکای . مطالبشونو میخونیم و کامنت میذاریم ولی اونا وقتی میان به درِ بسته میخورن.
در هر حال عیدتون مبارک/
بهت قول میدم 99% منو شناختی. اجازه داری اسممو تو جواب دیدگاهم بنویسی:D



پاسخ:
:)
ممنون از کامنت حال خوب کنِ شما.
حدس زدن کار ساده‌ایه ولی مطمئن گفتن کار سختیه! :دی
یه بار فقط نظر ناشناس گذاشتم. یه سوالی داشتم از کسی که من و وبلاگم رو می‌شناخت و دوست نداشتم بدونه منم. 

تو وب من فعاله. کلا من دوست دارم مخاطب راحت باشه حتی‌الامکان و مسلما بعضیا با ناشناس‌نویسی راحت ترن.

واسه من فرق خاصی نمی‌کنه نظر ناشناس و شناس. ولی خب ناشناس رو چون نمی‌شناسم واکنش‌هام بهش بی‌ملاحظه‌تره. مثلا با یه نظری که می‌شناسم حتی اگه ناراحت هم بشم احتمالا با چشم‌پوشی و اغماض بیش‌تری برخورد می‌کنم تا نظر ناشناسی که لحن بدی داشته باشه.
پاسخ:
من هم نظرم به نظر شما نزدیکه :)
خواستم این رو هم تو پست بیارم. درست میگی. وقتی طرف ناشناسه دیگه از کلماتی با بار عاطفی کمتر استفاده میکنیم و مثل یک غریبه با صراحت جواب میدیم.

فقط اینکه باید یه پویشی راه بندازیم مبنی بر تمرینِ عدمِ لحن‌خوانی! خود منم مبتلام و واقعا چیز بدیه. یه وقتی هست ادبیاتِ طرف شامل الفاظ توهین‌آمیزه و یه وقتی هم هست فقط لحن‌خوانیِ مخاطب می‌تونه مفهوم پیام رو دگرگون کنه و باعث جبهه‌گیری بشه که خیلی بده.
من که ناشناسم اینجا :))
ولی بنظرم در هر صورت ناشناس کامنت گذاشتن خوب نیست و ادم در هر صورت باید حرفشو بزنه و سعی کنه در کلام رعایت کنه .
من خودم از اینکه از اول با کامنت ناشناس اومدم ناراحتم .بخش اعظم کامنتهایی که نمیزارم به دلیل همین عصبانیت از دست خودمه :// 
ناشناس کامنت گذاشتن اصلا نتیجه خوبی نداره ادم باید بدونه کی و در چه سطحی از وجود هویتی تحصیلی خانوادگی و کلا موقعیتی براش کامنت میزاره :/ اونوقت برداشت و نتیجه گیری بهتر رخ میده 
با اینکه ناشناسم ولی صد درصد ناشناس بودن رو نهی میکنم .ای کاش از اول با شناسایی میومدم اینجا :)
پاسخ:
بعله بعله. شما ناشناس هستید و هیچ‌وقت برای شناس شدن دیر نیست ^_^
دیر، شناس شدن بهتر از هرگز شناس نشدنه :دی

بله قبول دارم که اگر سطح طرف رو بدونی ممکنه اثر بیشتری از حرفش دریافت کنی ولی قبول دارین که برعکسش هم هست؟ یعنی یکی رو قبول نداریم و سطحشو پایین می‌بینیم یا ازش خوشمون نمیاد و حس خوبی نمی‌گیریم و دیگه نگاه نمیکنیم چی گفت فقط جبهه میگیریم!
سلام
 در  ناشناس نظر دادن لذتی است که در شناس نظر دادن، نیست. "قالَ انا. السلامُ علی" 

پاسخ:
علیک السلام :)
بله گذاشتم!

یکی دوبار فکر کنم.

یکیش شما در مورد موضوعی گفته بودید و من در مورد اون موضوع از خودم مثال زدم فکر کنم و ترجیح دادم ناشناس باشه.
یادم نیست تو کدوم مطلب بود.

بگذریم :)
پاسخ:
:))
آرههه هروقت دوست داشتی ناشناس کامنت بده، اصلا برای همین چیزهاست که فعاله ^_^
اره باید حد شوخی رو دونست.
من خود اونیم ک عکسش صورتی داره.اولین پیغام ناشناسمو اینجا مفتتح میکنم!
وای این دنبال کننده های خاموش:|اخه چرا!
پاسخ:
چرا بیست سوالی مطرح میکنین خب؟ کدوم صورتی؟ :))
مبارک باشه پیام ناشناس..چرخ ناشناس نویسی بچرخه برات :))
 مچکرم:))
پاسخ:
خواهش میکنم :)
راز موفقیتتونو هم بگین بعدا ^_^
۱۷ خرداد ۹۸ ، ۰۰:۴۸ محمد فرهمند
نه. وقتی فهمید کی هستم دیگه جوابمو نداد
پاسخ:
:/ 
لابد بدجور دعوا کرده بودین!
یاد گمنامی افتادم
چرا بعضیا میخوان گمنام باشن؟ چی داره مگه؟
پاسخ:
گمنامی باعث میشه خلوص الهی آدم از آسیب و گزند و وسواس شیطان دور بمونه.
البته اگر منظورتون اون گمنامی باشه!
 می‌گویم، اونم تو وبم ولی کم کم
پاسخ:
چه خوب ^_^
پس من منتظرم. :)
۱۷ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۲۴ مامان محمدمهدی
سلام
قربانت😘
از سه شنبه بودیم وبرنامه مون خیلی فشرده
دیروز میخواستیم برگردیم که شنیدیم میثم و نریمان هردوشون برنامه دارن دیگه تصمیم به موندن گرفتیم و خلاصه امروز صبح راهی شدیم
پاسخ:
سلام. زیارتت قبول باشه ان‌شالله. والا منم این هفته انقددددر درگیر بودم که اصلا هیچی از عید و تعطیلات نفهمیدم. الان ساعت شش صبحه و من دیشب رو کامل بیدار بودم و مشغول کار!
روزهای قبل هم یکی بدتر از دیگری.
شرمنده که رسم میزبانی رو نشد درست به جا بیارم. ان‌شالله زیارت‌ت قبول باشه و حاجت روا باشی. ^_^
میثم و نریمان رو خوب اومدی :))
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۵ آشنای بی نشان
ناشناس وبم بازه چون به صورت پیش فرض بازه:)
پاسخ:
پیش‌فرض‌های دوست‌داشتنی :))
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۴ دچارِ فیش‌نگار
در مورد نهی از منکر به نظر میرسه که لازمه حرف طرف مقابلت رو هم بشنوی یعنی یک طرفه به قاضی نرفته باشی و حکم صادر کرده باشی و چیزی که نیست رو به طرفت نسبت نداده باشی/ خودم به شخصه ترجیح میدم دوستم مستقیم بیاد باهام بحث و نقد کنه توی خصوصی تا اینکه ناشناس بیاد یه چیزی بگه و من حتا کامل نفهمم چی میگه.


در مورد بزن در رو هم بنده واقعا خودم رو مبلغ یا رادیو نمیدونم که یه تماس تلفنی رو براش پخش کنن شروع کنه به نیم ساعت توضیح دادن؛ نه سوادش رو دارم نه هم رویکردم اینه که به سوالای مردم ج بدم :)


کلا نظرم درباره ناشناس همونه که میدونی و تغییری هم نکرده :|
از کامنت ناشناس متنفرم حتی اگه از شما باشه :)
پاسخ:
چرا باید حرف ناشناس رو نفهمیم ولی حرف آشنا رو بفهمیم؟
ناشناس لزوما یه طرفه به قاضی نمیره! حرفش و میزنه و میتونیم بهش بگیم اشتباه میکنی.

ربطش به ناشناسی رو نفهمیدم! اگر شناس باشه هم موضعتون همینه؟

برای شما تا حالا ناشناس کامنت گذاشتم :)
ولی یک بار یا دوبار به نظرم.
شما هم برای من کامنت ناشناس گذاشتین.
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۷ دچارِ فیش‌نگار
وقتی یه نفر واسه من کامنت ناشناش میذاره

من چجوری میتونم بهش بگم اشتباه میکنی یا هر چیز دیگه ای؟ (ناشناس خصوصی منظورمه الان)


من؟ اون پستی که منتظر بودین دوستتون بیاد بگه چرا؟ :)

پاسخ:
بله بله کامنت ناشناسِ خصوصی بسیار ظالمانه می‌باشد اصلا.
حالا خیلی هم لازم نیست ناشناس‌ها که هیچی، کلا آدمها رو توجیه کنیما.. لازمه؟

قبل یا بعد از اون نیز هم.
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۴ دچارِ فیش‌نگار
اگه شناس باشه و نظرش مخالف نظر من باشه سعی میکنم از دلایلش بپرسم تا برسم به اینکه به چه دلایلی نظرش با من متفاوت شده.
پاسخ:
فرمایشتون متین اما این خیلی برای من مهم نیست. با ناشناس هم می‌تونم اینطور صحبت کنم. البته قطعا سخت‌تر خواهد بود.
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۲۲ دچارِ فیش‌نگار
من یبار برای شما گذاشتم
بقیش من نبودم پس 🤔 چی گفته بوده حالا؟



+ بله شما که علاقه خاصی به بحث کردن و ارائه دلایل خودتون دارید؛ حوصله تون هم زیاده/ مشخصا اون بحث قبله منظورمه با دلژین :) که من حتی سختم بود مرورش هم بکنم :))
پاسخ:
یادم نیست ولی مطمئنم شما بودین.

+نه دیگه پیر شدم.
چی بود اون بحث؟ یادم نیست.
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۱ دچارِ فیش‌نگار
بحث درباره قبله چطور یادتون نیست؟!!!! :|

+ از کجا مطمئنید؟!؟ بقول باران من اگه ناشناس گذاشتم توی کامنت میگم اسممو/ اینقدر ناشی ام ☺️
پاسخ:
آها. بحث نبود که! :/

+چون وقتی لو رفتین تا یه مدت دلخور بودین.
یه بار دیگه هم وقتی لو رفتین تا یه مدت من دلخور بودم!
البته لغت دلخور در اینجا معنای استعاری مفهومی دارد و عینی نیست.
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۴ دچارِ فیش‌نگار
من متوجه نمیشم!
لابد پیش خودتون حدس زدین که من دلخورم پس اون کامنت ناشناس مال من بوده!

در حالی که یادتون نمیاد چی بوده حتا اون کامنت.

در هر صورت کامنت ناشناس نذارید لطفا :) من خوشم نمیاد
پاسخ:
+مهم اون غرض بنده است که حاصل شده دیگه.
باشه نمیذارم.
۱۹ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۲۸ دچارِ فیش‌نگار
غرضتون چیه اجالتا؟ :|
پاسخ:
یکی از همین نُه مورد.