ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

علوم انسانی

شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۰۹ ق.ظ

در این ایام غیبت صغری واقعا نشد یه کتابی، جمله‌ای که قابل تامل و اثرگذار باشه بخونم و یاد شما نباشم.

از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون کلی پست پیش‌نویس دارم.

گفته بودم برای کنکور دکتری هم تغییر رشته دادم؟

میدونم کار عاقلانه‌ای نیست ولی خب دلایل عاقلانه‌ای پشتشه. 

حالا اینو میخواستم بگم که واااقعا رشته جذابی رو انتخاب کردم. دعا کنید امسال قبول بشم و تو کلاسمون هم لااقل دو تا خانم دیگه هم حضور داشته باشن که رشته‌م رو بهتون بگم و شما رو هم از فواید این رشته و اطلاعاتش بهره‌مند کنم.

حالا جالبه به لطف دوستی یه سری از کتابهای بچه‌های مدیریت دولتی رو گرفتم و دارم میخونم. مباحث جالبی داره. همه‌ی چیزهایی که تا الآن خوندم خیلی برام جذاب بوده. از نوع حکومت‌ها، نوع سازمانها، مدیریت اسلامی و این چیزها. به نظرم میاد که مدیریت اصولا یک فلسفه است!

برام عجیبه که این رشته تو دوره‌ی لیسانس یکی از پایین‌ترین رشته‌های بچه‌های ریاضیه! (اصولا هم جزو رشته‌های علوم انسانی حساب میشه) مطمئن نیستم اما فکر میکنم حتی جزو رشته‌های مشترک با تجربی‌ها هم باشه. یعنی اینقدر نازل در سطح قبولی! جوری که وقتی به داداشم گفتم اینم تو انتخاب رشته‌ت بزن چنان عاقل اندر سفیه نگام کرد که به عاقبت دکترای مدنظرم شک کردم و مستر هم که هر روز به من میگه منم آخر میام همین رشته رو میخونم اونجا جلوی داداشم زد تو پر من و گفت این رشته به چه درد میخوره اصلا؟ :/ و بعد دید حرف بدی زده(:دی) توضیح داد که فقط لیسانسش چقدر بی ارزشه! :/

و یه بارم پیش یکی از استادها بودم و داشت منو تشویق و تحسین میکرد و در نهایت تواضع از بابِ مقایسه‌‌ی ظاهری موفقیتهای من و خودش به من گفت "خانم لوسی می! شما مهندس هستی و فلان و بهمان ولی من وقتی کنکور لیسانس دادم این رشته رو قبول شدم، اونم شبانه! باورت میشه یعنی هیچیِ هیچی!" :/

خب واقعا جای سوال داره که چرا باید این رشته‌ها در سطح لیسانس تو دانشگاه باقی بمونن و یه عده‌ای که از قبولی تو رشته‌های تاپ مونده‌ان بیان اینا رو بخونن و آخرم مملکت به هیچ جا نرسه؟! اگر نمیتونن برای تغییر فرهنگ جامعه برای توجه به این رشته‌ها و عدم مهندس گراییِ محض کاری بکنن لااقل این رشته‌ها رو تو تحصیلات تکمیلی فقط ارائه بدن که فقط کسی که علاقه‌منده و احساس موفقیت میکنه بتونه شرکت کنه.

شکی نیست که علوم انسانی از مهم‌ترین علوم جوامع هستند و بیس‌های فکری و مکاتب جهان‌بینی و ایدئولوژیکی جوامع رو بر عهده دارند تولید علم در رشته‌های علوم انسانی هویت اجتماعیِ یک ملت رو به ثبات میرسونن ولی در مملکت ما این رشته‌ها به رشته‌های سطح پایین و نازلی تبدیل شده که بچه‌هایی که اونها رو قبول میشن هیچ علاقه‌ای به این‌ها ندارن و در نتیجه از قِبَل تحصیلشون هیچ فایده‌ای عاید مملکت نمیشه.

اگر تو دوره لیسانس تو یه کلاس مهندسی بپرسید چند نفرتون با علاقه به این رشته اومدین دست‌کم ۹۰ درصد کلاس دست‌هاشونو بلند میکنن ولی این آمار در کلاسهای علوم انسانی غالبا برعکسه! و این چیزی شبیه فاجعه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۴
لوسی می