ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

از خواندنی‌ها

چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷ ب.ظ

استعداد خلیفه اللهی در نهاد تمامی انسان‌ها وجود دارد ولی در همه‌ی انسان‌ها به فعلیت نمی‌رسد. رسیدن انسان به مقام خلافت خداوند زمانی از بالقوه به بالفعل در می‌آید که فطرت خفته‌ی وی با تعلیم و تزکیه شکوفا شود. 

و حیات واقعی انسان پس از مرگ اوست.


حکمت درجه‌ای است که در آن قوه‌ی عاقله‌ی انسان تزکیه شده باشد.

عفت آن درجه است که انسان به تزکیه قوه‌ی شهویه(بهیمه) نائل آید،

شجاعت آن درجه‌ای است که قوه‌ی غضبیه(سبعیه) انسان تزکیه و شکوفا شود،

و عدالت مرتبه‌ای است که در آن قوه‌ی عامله انسان تحت فرمان قوه‌ی عاقله باشد و میان قوا تعادل حاصل شود.


+از کتاب الطهاره فی تهذیب الاخلاق مسکویه رازی.

مسکویه را بعد از ارسطو و فارابی معلم ثالث نامیده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۸
لوسی می

نظرات  (۱۳)

تزکیه هر کدومم برامون بگو مامان مهربون لطفا
پاسخ:
چطوری گله؟
هرچی ببینم مفیده میام می‌نویسم ^_^
از چه کتابی بود؟

دوست دارم بقیه اش رو هم بخونم

البته فکر کنم هر کدوم مراتب داشته باشه

مثلا کسی که به درجاتی از تزکیه عقلی برسه از حکمت های همون مرتبه از تزکیه برخوردار میشه
و بقیه موارد هم به همین نسبت
پاسخ:
اصلا یادم رفت منبع بزنم. این ها فرمایشات ابوعلی مسکویه بود تو کتاب طهارت و تهذیب اخلاقش. که علی اصغر حلبی هم ترجمه اش کرده.

بله قطعا مراتب داره و هرچه بیشتر پیش بری بیشتر بهره می‌بری.  ولی خب وقتی به کسی عادل میگن که به حد کفایت از این فضایل کسب کرده باشه وگرنه قطعا مراتبش صفر و صدی نیست.
سلام :)
شکوفا شده فطرت خفته ام آرزوست ...
پاسخ:
سلام. بعله غالبمون در آرزویش هستیم ولی چه کنیم که بسته پاییم! :(
۰۸ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۵۵ پیـــچـ ـک
سلام
چه قدر این پستات خوبه. خیلی خیلی
منبع این خطای آخر رو هم بذار لطفا
پاسخ:
سلام. چون حرفهای خودم نیست :)))
گذاشتم. :*

۰۸ اسفند ۹۷ ، ۱۳:۱۹ ... به دنبال حقیقت ...
چقدر عالی...
ممنونیم

دارید می خونید کتاب رو؟
پاسخ:
خود این کتاب رو نه. من جزوه‌ای مدون از تلفیقی از چند کتاب مختلف در باره‌ی این موضوعات رو دارم میخونم. 
این پست هم از همین جزوه بود:
http://lucy-may.blog.ir/post/3952
جزوه رو بدین ما هم ورق بزنیم
پاسخ:
شما اصل کتابها رو بخونین دیگه. عمیقتر.
۰۸ اسفند ۹۷ ، ۱۵:۱۷ دختـرِ بی بی
منم یه کتاب خوندم مشابه همین مفاهیم
اولاش داشتم قاطی میکردم چون کلمات قلمبه سلمبه بکار میبرن ما هم که علوم تجربی بودیم یه دفعه هنگ میکنیم
اما یکم که خوندم دیدم نه دارم میفهمم انگار
پاسخ:
مطالب جالب‌ان. خوشم میاد از خوندنشون.:)
هر چند این مطالب رو خیلی میپسندم...
اما فکر میکنم شما نباید سبک نویسندگی خودتون رو رها کنید...
راستش این مطالب یه مقداری مردونه طور هست...
پاسخ:
من قبلا هم گاهی فیش‌نگاری میکردم. الان هم همچنان روزانه‌نویسی میکنم و همچنان نگاه خودم به مسائل رو هم در برخی پستها می‌نویسم. مثل قبل. 
ولی از چه بابت مردونه است؟ این سوالم واقعا جدیه‌ها. یه بار یه سوال در مورد شان زن و مرد از من پرسیدید و بعد دیگه چیزی نگفتین. و نظر خودتونو نگفتین. حالا اینو جواب بدین لطفا. نظرتون در مورد اونم بگین ممنون میشم.
فکر میکنم متوجه شده باشین من در این موضوع تعصبی ندارم.
سلام
شما چگونه به این جزوه دست یافتید؟ فک کنم طالب زیاد داره :))
پاسخ:
سلام. آره اینطور به نظر میاد :)) فکر کنم تکثیرش کنم یه جور خوبی، درآمدزایی هم هست :))
آره. من که همین بغلم، اول برسونید دست من بی‌زحمت =)
پاسخ:
:)) باشه دارمت:)
شان مرد و زن رو اگر بهم یادآوری کنید که چی بوده و کجا بوده ممنون میشم... واقعا به یاد نمی آرم

نه اینکه شما خانمها نباید این بحث ها رو بکنید اما من هر چی وبها رو بررسی کردم دیدم خانها خیلی موفق تر بودن در نوشتن جزئیاتی از زندگی شون که میشد در حوزه سبک زندگی برای مخاطب تاثیرگذار باشه...
از اون طرف بحث های مبنایی رو بیشتر با بیان آقایون پسندیدم... نه فقط در مجاز آباد... در واقعیت هم دیدم خانم های عالمه ای که شناخت مبانی شون خیلی خوب بوده و به شخصه اگر سوال داشته باشم ازشون میپرسم... اما گاهی در تدریس شون متوجه میشم که چقدر سبک بیانشون زنانه هست و چقدر خوبه که این تفاوت هست...
یعنی همون مبانی رو وقتی یک زن بخواد بروز بده و نشون بده... با اینکه یک مرد بخواد بروز بده با هم متفاوت میشه...

نمیدونم این تفاوت به چشم من میاد یا دیگران هم متوجه میشن... یه قدری بیانش برام سخته... یعنی نمیدونم چطور منطورم رو برسونم
پاسخ:
براتون میفرستم.
نمیدونم. من تا حالا سر جلساتِ هردو گروه حاضر نشدم که بتونم مقایسه کنم.
ولی این صحبتتون نتیجه‌گیریش این نیست که این بحث‌ها مردونه‌طور هست.
و البته یه احتمال دیگه رو هم میتونم بررسی کنم:
شاید من ذهنیت دارم... پیش فرض های خود ساخته... که این بحث ها رو به این شکل ارائه دادن مردونه میدونم...
الان که فکر میکنم میبینم بعید هم نیست
پاسخ:
بعید نیست. من خودم هیچ وقت تو کلاس ارائه‌ی زنانه‌ی این موضوعات نبودم!
البته اشکالی هم نداره این پیش‌فرض شما!
قربونت عزیزم شکر شما جطوری؟
پاسخ:
الحمدلله ^_^
ما هم خوبیم )