ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

اَینَ الرَّجبیون؟

پنجشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۲۲ ب.ظ

_ از وقتی کتری برقیمون از فرط گچ گرفتگی صدایی مثل خرد شدن داد حدود یک ماه  گذشته، کتریِ طفلکی از بس گچ گرفته بود که دیگه توان جوشاندن آب رو نداشت و این صدا مربوط به تلاشِ خودکار و با فشارِ خود کتری برای کندنِ قطعه‌ای از گچ‌ها بود که راهی برای گرم شدنِ آب داخل کتری پیدا بشه و یک تکه گچ به طور خودکار جدا شد و من ضخامت گچ‌ها رو دیدم!

همون موقع کتری رو از دور خارج کردم و توش سرکه سیب ریختم تا گچ‌هاش از بین بره. از اون روز تا الآن که یک ماه شده یک روز هم نبوده که کتری برقیِ ما روزی بدون سرکه رو تجربه کنه! هر روز توش سرکه بود، در حال جوشیدن، در حال سرد شدن، در حال تراشیده شدن، در حال سیم‌کشیده‌شدن(حتی سیم ظرفشوییم با سرکه از هم گسیخت!) اما بخشی از گچ‌ها قرص و محکم و پابرجا باقی موندن و کتری ما هنوز آزرده است. 

درسته که دیروز موفق شدم بالاخره جوری تمیزش کنم که الآن فقط نیم سانی‌متر مربع گچ وجود داشته باشه ولی این حجم از استقامت زنگار خیلی برام شگفت انگیزه..

_ از وقتی که هسته‌های خرمالو رو شستم و گذاشتم تو آب هم حدود یک ماه گذشت...هر روز چک کردم که بدون آب نمونه، غرق در آب بود، معلوم بود دوست نداره همکاری کنه، حتی چند بار هسته‌ها جرم گرفت اما درآوردم و شستم و دوباره تو آب گذاشتم، ..هرقدر هم که در برابر رشد مقاومت کرد بالاخره نتونست در مقابل این حجم از رحمت و نعمتِ وجود آب دووم بیاره... بالاخره جوانه زد.. :)

_ نمیدونم زنگارهای دلم چقدر مقاومند و چقدر باید برای جداکردنشون از وجودم وقت بذارم و هزینه کنم و به خودم سخت بگیرم، نمیدونم چند روز باید در رحمت مداوم غرق باشم تا بالاخره ریشه‌های مقاومتی که در وجودم برای رشد کردن وجود داره در هم بشکنه و منم جوانه بزنم، اما میدونم الآن وقتشه! میخوام کار سخت بکنم.. میخوام به خودم سخت بگیرم، میخوام هرطور شده زنگارها رو جدا کنم... میدونم اگر موفق بشم، اونقدر رحمتت در رمضان واسع و مداوم هست که نتونم در مقابل رشدکردن مقاومت کنم.. تو فرصتش رو دادی، تو دعوتم کردی به پاکسازی و رشد.. وعده دادی که کمک می‌کنی..

پس کمکم کن.. 

لطفاً.


+اللهمَّ بارِک لَنا فی رجب و شعبان، وَ بَلِّغنا شَهرَ رمضان، وَ اَعِنّا عَلَی الصِّیامِ و القیامِ، و حِفظِ اللِّسان، و غَضِّ البَصَرِ، و لا تجعل حظَّنا منه الجوعَ و العَطَش

خداوندا ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک قرار بده و ما را به رمضان برسان، و ما را در روز‌ه‌گرفتن و قیام (به نماز)، و حفظ زبان، و پوشیدنِ چشم یاری کن و بهره‌ی ما از آن را (تنها) گرسنگی و تشنگی قرار مده.._دعای پیامبر اکرم صلوات الله علیه در هنگام آغاز ماه رجب.

+ماه رجب برای همه‌تون پر برکت ^_^

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۶
لوسی می

نظرات  (۲۶)

سلام :)

اگه تولید گچش بالاست روش سرمایه گذاری کنیم .

التماس دعا ، بر شماهم مبارک

ما رو یاد کنین ...
پاسخ:
سلام. بله هست. :)
متشکرم.
همچنین.
التماس دعا لوسی جان
پاسخ:
محتاجیم به دعا عزیزم. حرم رفتی، زیارت رجبیه خوندی به یاد من باش :)
چشم به شرط حیات، اگر لیاقت تشرف داشتم نایب الزیاره خواهم بود
پاسخ:
ان‌شالله توفیقاتت این ماه زیاد باشه :)
کاش بتونیم واقعا اونی بشیم که استعدادش در وجودمون هست ): 
کاش بعدا شرمنده نشیم از اینکه می تونستیم و کم کاری کردیم ):
کاش بتونیم رسوبات دلمون رو از بین ببریم، تا تبدیل به بتن نشدن ...
انقدر پر از کاش شدم که خود به خود از همه چیز عقب میمونم....
واسه منم دعا کن لوسی جونم )))))))):
پاسخ:
خب فکر میکنم این کاشها هم ارزشمنده دیگه..
ما که چیزی جز رویا و امید به لطف خدا نداریم. خب لااقل رویاهامون در این راه باشه. :)
ان شالله رحمت و لطفش هم با خدا ؛)
همچنین عزیزم محتاج دعام. حرم رفتی دعام کن. :)
۱۶ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۴۷ دختـرِ بی بی
این الرجبیون؟
وما ادارک الرجبیون...
کاش رجبی شویم...
کاش قدر نعمت دوباره دیدن رجب را بدانیم...
کاش بابایی شویم
ملتمس دعا
پاسخ:
ان‌شالله.
همچنین عزیزم :)
۱۶ اسفند ۹۷ ، ۲۲:۵۳ پیـــچـ ـک
سلام
پوست سیب زمینی هم میگن خوبه.
چی رو میگی خرمالو؟ اون میوه ای که ما میگیم خرمالو نارنجیه ن هسته نداره. 

بقیه پستتم خوندم. خوشحالم.
پاسخ:
سلام. عه؟ سیب‌زمینی؟ امتحان کردی؟ سرکه رو قبلا امتحان کرده بودم خوب بود. الان هم جواب داد دیگه. من پوست خربزه هم شنیده بودم که نبود تو این فصل.

وای خدا انقدر خندیدم به این که میگی: چی رو میگی خرمالو :)))
بابا دیگه میدونم خرمالو چیه دیگه :))
چرا بعضی هاش هسته دارن. بعضیها ندارن. اتفاقا مدل هسته‌ش باحاله.مثل هسته تمبرهندیه جنسش انگار.
یه سرچ بزن :)
حالا جوونه زده تو خاک کاشتمش :)

از شروع رجب؟ :)

۱۶ اسفند ۹۷ ، ۲۳:۰۱ پیـــچـ ـک
عکس بذار از اون میوههه که میگی خرمالو! به خدا من تا حالا خرمالوی هسته دار نخوردم! فقط بعضیاش یه دونه های ریزززز سیاه دارن خیلی کوچولو...
گفتم شاید دو تا میوه ست هرکدوممون به یکیش میگیم خرمالو.


نه امتحان نکردم. من سماور دارم. اصلا وسیله برقی حرارتی نخریدم تا حالا. پر مصرفه. سماورمم بدبخت دیگه خودکفا شده فقط هرچند وقت یه بار آب میگیرم توش جرماش که ریخته تمیز بشه.


نه از پستت. خوندنش حال خوبی بهم داد.
پاسخ:
:)))
هسته‌هاش ریز نیست تقریبا چهار پنج برابر هسته سیبه.
آره متوجه شدم که فکر کردی میوه‌ی دیگری با نام خرمالو رو دارم میگم ولی خرمالو تکِ تکه خواهر! 😅😄

نکته خوبی گفتی. من همه‌ش فکر میکنم آیا خوب‌تره که گاز مصرف کنم یا برق؟ آخه درسته که برق هزینه‌ش زیاده ولی عوضش گاز انرژی تجدیدناپذیره اما برق تجدیدپذیره.
برای همین من خودم در حد وسعمون(!) برق رو ترجیح میدم. اما مستر هم میگه گاز ارزون تره بهتره. چون تولید برق برای مملکت هزینه اقتصادی بیشتری داره. برای همین تعادل برقرار کردیم.
وگرنه من خودم حتی میخواستم بدم فر و پیتزا پز و این چیزای برقی هم بخرم!
حالا نمی‌دونم کار درست چیه. 

کلا وقتی کتری گچ میگیره چای گواراتری ارائه میده و گچ‌ها بعد از جوش رو آب معلق نمی‌مونن. جذب همون گچ‌های موجود در کتری میشن. برای همین منم خودم خیلی کتری رو جرم‌گیری نمیکنم. اما این‌بار دیگه خیلی طفلکی شده بود گفتم به دیفالت کارخونه برش‌گردونم.

قربونت عزیزم منم از این کامنتت خوشحال شدم. به نظر خودم که پست لوسی بود ولی خداوکیلی هم موقع گچ‌گیریِ کتری و هم موقع جوانه‌های خرمالو هر روز به همین چیزها فکر میکردم. گفتم بنویسمش :)
۱۶ اسفند ۹۷ ، ۲۳:۰۶ پیـــچـ ـک
نگاه کردم. راست میگیا! باور کن من تا حالااخرمالوی هسته دار ندیده بودم!!!
یعنی دارم شاخ در میارم...خنده م گرفته.خخخخخخ
پاسخ:
بعله :))
من که از همون کامنت اول و دومت کلی خندیدم :)))
سلام 
چه خوب که دوباره می نویسید 
التماس دعا توی این ماه عزیز
پاسخ:
سلام. ممنون از لطفت عزیزم. محتاجیم به دعا.
چقدر دلگیرم از اوضاعم...
رجبی که بد شروع شد
میشه دعا کنی؟  
پاسخ:
هنوز که شروع نشده! پاشو غسل ورود به ماه رجب رو انجام بده و بقیه‌ش رو بسپار به خدا :)
بله حتما. اگر قابل باشم ان‌شالله.:)
چه مطلب خوبی:))
شروع رجب و تولد امام باقر علیه‌السلام مبارک باشه:)


نارنج هم خوب می‌شه‌ها!(واسه سبزه)
پاسخ:
ممنون عزیزم :)

نه برای سبزه من چیزی نمیذارم. گلدون تو خونه زیاد دارم هرسال نوبتی یکی شو میذارم رو سفره 😁
خرمالو رو کاشتم مثلا میوه بده! هر روز با رویای چیدن خرمالو از درخت تو خونه نگاهشون میکنم 😅 ولی نمیدونم چرا اینا اینقدر کُندن!😂😂
چقدر خوب بود مطلبت
ان شاء الله زنگارای وجود هممون پاک بشه 
پاسخ:
الحمدلله. خوب خوندی 😍
ان‌شالله.
برای هم دعا کنیم😊
خسته‌ان😁
پاسخ:
😂😂 خیلی😅
سلام
یه پودری داره از اونا بریزید
پاسخ:
سلام. نه همون سرکه خوبه جواب داد 😊
بعد کلی بحث با کسی که در مقابل اشتیاقم نسبت به لیله الرغائب و ماه رجب میگفت شماهام دارید شور هر چیزی رو در میارید همه روز روز خداست و این ماه و اون ماه نداره (اصل حرفش درسته اما نه به اون معنا که میدونید.) و کلی حرف دیگه که دلمو آزرده بود، این مطلب چسبید.
واسه من اولین سالیه که حس میکنم نباید بذارم لحظه لحظه این ماه هدر بره.
محتاجیم به دعا.
پاسخ:
بهش بگو شورشو درنیاریم، چه کار کنیم؟😂
ما برای همون یه ماه رجب کلی برنامه داریم شما برای کل روزهای خدا چه برنامه‌ای داری؟😉
🙄
ان‌شالله که موفق میشی😊
محتاجیم به دعا😍
بالاخره یکی پیدا شد که به گاز و برق و آب (؟) مثل من نگاه کنه، از لحاظ تجدیدپذیر و ناپذیر بودن میگم :)
ولی خب به نظرم تا وقتی گاز بخواد تموم بشه، یه جایگزین حتما پیدا می‌کنیم.

پست هم لوس نبود، خوب بود. ممنون :)
پاسخ:
دو نفر پیدا شدن :دی
آره حتما پیدا میشه. اصلا بشر به بیچارگی که برسه تازه شکوفا میشه. اما امیدوارم قبل از بیچارگی همین انرژی هسته‌ای ساپورتمون کنه.

😁 مرسی که گفتی لوس نبود 😅
قربون شما 😊😍
۱۷ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۵۱ پیـــچـ ـک
توی مملکت ما برق رو هم از سوخت فسیلی میگیرن. نیروگاه آبی یا بادی ما خیلی کم داریم. 
اگه برق انرژی مستقلی بود توی کشور ما، که دیگه غصه نداشتیم.
برای همین برق گرونتر در میاد.
اگر یه روزی نیروگاه هسته ای زدیم ان شاءالله؛ من از اون موقع وسیله حرارتی برقی میخرم.
پاسخ:
اوهوم درسته. به اینش دقت نکرده بودم. حالا این لینک رو ببین جالبه. کیفیت شعله هم در صرفه‌جویی نقش داره.
البته این لینک روی بازدهی مانور داده و همچنان مبحث مصرف گاز برای برق بهتر است یا مصرفِ خود گاز به جای برق، نیازمند جستجوی بیشتری است.
خیلی ممنون بابت این تذکرِ کاملاً به جا.  باید برم یه بررسی بکنم حتما.
http://blog.padpors.com/2016/01/09/برقی-یا-گازی-بودن؟-مسأله-این-است/
میدونم
ولی شب شروعش ... 
الانم روز اوله و جریان دیشب ادامه داره ...
ممنون 
پاسخ:
اگر ماجرا اخرویه غصه خوردن براش تو ماه رجب خودش عین ثوابه :)
اما اگر دنیویه غصه‌شو نخور ان‌شالله به حق این ماه گره از کارتون باز میشه.
هیچ لحظه‌ای ارزشش از لحظه قبل کمتر نیست. فکر نکن لحظه‌های ناب از دست رفته. لحظه‌های حال و آینده رو دریاب.
سلام علیکم
عجب مسیر جالبی داشت این نوشته!
خدا خیرتان دهد!
پاسخ:
سلام. یه مسیر بی ربط :)
الهی آمین. :)
۱۷ اسفند ۹۷ ، ۱۴:۲۴ پیـــچـ ـک
حالا نکته جالبتر اینه که توی این لینک کتری گازی رو با کتری برقی مقایسه کرده. سماور بازدهش از کتری هم بیشتره. هم به خاطر ساختارش و هم به خاطر اون شمعک کوچولویی که زیرش داره. 

راستی یادم رفت بگم: پستت اصلا لوس نیست! شنیدی این شعر رو؟
برگ درختان سبز در نظر هوشیار، هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

کسی که اهل باشه، با هر اتفاقی متنبه میشه. به آگاهیش اضافه میشه. با هر تغییری در زندگی به خدا فکر میکنه و هر اتفاقی براش حکم ذکر رو داره. از هر نکته و اتفاقی هم برای تذکر دادن استفاده میکنه.
پستت خیلی خوبه.
پاسخ:
چه جالب😊
نشد! باید برم سماورمو از خونه مامان مستر بیارم پس:)
حالا اهل که نیستیم واقعا ممنونم از حسن نظرت ولی خب چون هردو مورد خیلی طول کشید بالاخره مجبورم کرد یه فکری بکنم 😉
قربون شما😍
۱۷ اسفند ۹۷ ، ۱۹:۰۷ پیـــچـ ـک
آره برو بگیر وگرنه میده به مریم جون!😁
پاسخ:
😂😂 آره والا🤣
پیچک اتو هم حرارتیه ها!
منم اینجوری توجیح میکنم که چون مصرفم از کتری برقی در حد یکی دوتا چایی در روزه بهتراز سماور و کتریه که چند ساعت رو گاز قلقل میزنه!:))
پاسخ:
به به ببین کی اینجاست؟ :)
متوجه نشدم اتو چه مشکلی داره؟ نمونه‌ی گازیش هست مگه؟

درسته سماور برای اونهایی خوبه که اهل چای هستند. تو همون لینک که گفتم بازده کتری گازی رو بیشتر از کتری برقی میدونه. البته گفتم که اون از منظر بازدهی گفته نه از منظر انرژی تجدیدپذیر و ناپذیر.
و اینکه توجیه به جای توجیح!😉

@پیچک
۱۸ اسفند ۹۷ ، ۰۰:۳۰ پیـــچـ ـک
ااا! راست میگیااا! ولی اتو رو هم کم استفاده داریم. 
ما الان یک خانواده چروکیم!خخخخخخ
لباسای بیرونی من چون رنگشون معمولا تیره ست با آب سرد شسته میشه که چروک نمیشن دیگه. لباسای شوهرم با آبگرم شسته میشه که اونا رو اتو میزنیم. تعدادشون کمه.
ولی خب برای اتو جایگزین گازی نداریم. مگه برم سراغ اتو ذغالی!خخخخخخ
@ معمار
پاسخ:
خب نمیشه که همه‌چیزو تعطیل کرد! :)
منم لباسهای خودمو اتو نمیکنم :دی

@معمار
انشالله ماه پر برکتی باشه . 
پاسخ:
ان‌شالله برای همه.
:)
آخ آخ این کلمه :))
همیشه باید ی دور برم فرهنگ لغت ذهنم معنی مدنظرمو باهاش چک کنم که از وجه میاد و یادم بیارم که اون ترجیحه!مجید دلبندم!بعد ازش استفاده کنم، این بار یادم رفت!
درمورد محاسبه و مصاحبه هم این مشکلو دارم:)
سر نگفتن رارندگی هم!:))

پاسخ:
اشکال نداره پیش میاد :))
سلام
مطلب زیبایی بود و تلنگری ظریف
ممنون
پاسخ:
سلام. الحمدلله.