ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

هرگز مرا نخواهی دید...

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ق.ظ

ازم پرسید به نظرت خدا برای چی دیده نمیشه؟


قبل از اینکه من بخوام جوابمو بگم خودش گفت: 

خداوند از شدت ظهوره که دیده نمیشه!



+فکر کنید بهش.

اینَما تُوَلّوا فَثَمَّ وَجهُ اللهِ

به هرکجا که رو کنید به خداوند رو کرده‌اید.  ۱۱۵ بقره.

+عنوان: جمله‌ی خداوند به حضرت موسی علیه‌السلام که درخواست دیدن خدا را داشت. آیه ۱۴۳ اعراف.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۲
لوسی می

نظرات  (۱۶)

لایک
پاسخ:
:)
چقدر جالب....تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم 
مثل امواج فراصوت که از بلندی صداشون نمیشنویمشون:)
پاسخ:
یا مثل آب برای ماهی..:)
عالی بود
کوتاه اما با معنا :)
پاسخ:
آره قشنگ بود :)
شاید تعبیر قشنگی باشه ولی به نظرم درست نیست. سیستم بینایی انسان با وجود محدودیت‌هایی مثل اندازه و فاصله، فقط اجسامو می‌بینه. خدا هم وجودیه که فراتر از قالب جسمه. پس بدیهی که نمیشه دیدش
پاسخ:
با هم منافاتی ندارن که.
چیزی که شدت ظهورش زیاد باشه از قالب محدودیت و جسم فراتر میره.
این دیده نشدنی بودن فقط به خاطر چشم انسان نیست به خاطر ماهیت وجود الهیه.


به نظرم وجود و ظهور خداوند در زندگی ما مثل وجود آب در زندگی ماهیه. من نمیدونم حس ماهی‌ها به آب چیه ولی به نظرم تا وقتی که توش هستن وجودش رو درک و لمس نمیکنن. مایی از آب حرف میزنیم که بر ماهی و فضای زندگیش احاطه داریم. ماهی وقتی آب رو لمس میکنه که از آب بیرون بیاد. حالا یک تفاوت هست اونم اینکه غیبت ما از منطقه‌ی ظهور خداوند ممکن نیست و هیچکس هم نیست که به خداوند احاطه داشته باشه تا حجم ظهورش در زندگی ما رو مشاهده کنه.
سلام
چه خوب بود اگه آیه‌ی "الله نور السموات و الارض" رو هم کنار اون دو آیه پیوست می‌کردید :)
نور هم از بس ظاهره دیده نمیشه.


+ "تُولوا" :)
پاسخ:
سلام. اوهوم. نسبت خوبی برقرار کردی. :)

عه!اشتباه نوشتم؟ ممنون درست میکنم.
چه قدر زیبا و باشکوه....
پاسخ:
:)
سلام این پاسخو از جایی کپی کردم:
اگر منظور از دیدن، دیدن ظاهری و با چشم باشد خیر، خدا را نمی شود دید، هم به حکم عقل و هم به بیان شرع. اما به حکم عقل؛ عملیات دیدن و رؤیت از طریق مواجه شدن شیء خارجی با چشم و ارتعاشات نوریارسال و انعکاس امواج نوری صورت می پذیرد؛ یعنی اولاً: باید جسم خارجیه ای باشد؛ ثانیاً: مواجهه و هم جهتی جسم خارجی با چشم. فلذا چشم ما اشیای پشت سر را نمی بیند، درحالی که خداوند نه جسم است و نه دارای ویژگی ها و خصوصیات جسم (همانند مواجهه). لذا هرگز با چشم سر دیده نخواهد شد. اما به حکم شرع: قرآن و روایات صریحاً دیدن خدا را غیر ممکن می دانند. الف- قرآن: 1. قال: «لن ترانی»، ای موسی هرگز نمی توانی مرا ببینی.[1] 2. «لاتدرکه الأبصار»، چشم ها او را نمی بیند.[2] ب- روایات: «وامتنع علی عین البصیر»؛ یعنی خداوند هرگز برابر چشم بینندگان ظاهر نمی گردد.[3]«لم ترک العیون»، چشم ها تو را ندیده اند.[4] «لاتدرکه العیون بمشاهدة العیان»، دیده ها هرگز او را آشکار نمی بینند.[5] ولی اگر منظور از دیدن، دیدن باطنی و علم و معرفت و شهود اسما و صفات حق تعالی باشد، البته به مقدار ظرفیت و استعداد و توان انسان ها، قابل دیدن باطنی است. چنان که امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند: «لکن تدرکه القلوب»، قلوب و دل ها او را درک می کنند.[6] و در حدیث دیگر است که حضرت امیر (ع) به ذعلب فرمود: و ای بر تو چشم ها او را نمی بینند، لکن دل ها او را می بینند.[7] 
پی نوشتها:
[1]. اعراف، 143. 
[2]. انعام، 103. 
[3]. نهج البلاغه، خ 49. 
[4]. نهج البلاغه، خ 109. 
[5]. نهج البلاغه، خ 179. 
[6]. نهج البلاغه، خ 179 
[7]. میزان الحکمة، ج6، ص190، ح 12095


پاسخ:
اوهوم. ممنون :)
سلام :)
آفرین

اینو کی گفت بهتون؟
پاسخ:
سلام. بیان جالبی بود نه؟
همین آقای دکتری که به دعای ندبه‌مون نیومد :دی
سلام 
استفاده کردم . ممنون 
پاسخ:
سلام. الحمدلله. :)
۱۲ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۵۵ مــحــدثــه ...

خداوند از شدت ظهوره که دیده نمیشه!

برگرفته از lucy-may.blog.ir

از دیشب که پستت رو خوندم این جمله هی میاد به ذهنم. چه خوبه :)
پاسخ:
منم از وقتی که شنیدم هر لحظه بهش فکر میکنم. برام باعث لمس بیشترِ حضور خدا شده :)
سلام
بسیار عالی بود
پاسخ:
سلام. الحمدلله.
سلام
حقیقتاً چشم دل می خواد.
سال نو مبارک :)
پاسخ:
سلام. سال نو مبارک شما. خوبین؟

بله واقعا.
از کثرت ظهور، نهان شد که کیستی!
........
ای مهربان خدای٬گم گشته ام تو بودی و کردم چو دیده باز

دیدم به اسمان و زمین و به بام ودر

تابنده نور توست٬هرجا ظهور توست٬دیدم به هیچ نقطه تهی

نیست جای تو.خوش می درخشد از

همه سو جلوه های تو.

ای مبدا وجود!از کثرت ظهور٬نهان شد که کیستی.

از هرچه ظاهر است٬تویی اشکارتر.

مستور نیستی..

نزدیکتر زمن به منی ٬

دور نیستی...

تو اشکارتری

من زین میان گمم٬

کور ار نبیند٬این گنه افتاب نیست..
پاسخ:
هومممم. ممنون :)
تشکر بانو
امیدوارم حال شما هم خوب بوده باشه
پاسخ:
ممنونم.
ویتگشنتاین میگه کسانی که موفق به دیدن خداوند می شوند دیگر چیزی غیر از آن را نخواهند دید. مثالی که می زنه این هست که به یک کودک میگی که دنبال شکارچی در تصویر (تصویر یک جنگل انبوه) بگرد و در بین یک جنگل بزرگ دنبال شکارچی میگرده و بعد از مدتی ان را پیدا می کنه و از این به بعد با نگاه به تصویر اول شکارچی را می بینه و بعد جنگل به آن بزرگی را. وقتی خدا را پیدا کنی دیگه چیزی جز ان را نخواهی دید.
نمی دانم این مسئله هم سو با مطلب شما هست یا نه ولی به نظرم در این دنیا فقط باید برای دیدنش تلاش کرد آن هم با عمل به دستوراتش.

به صحرا بنگرم صحرا ته وینم

به دریا بنگرم دریا ته وینم

بهر جا بنگرم کوه و در و دشت

نشان روی زیبای ته وینم

ممنون

پاسخ:
بله واقعا همینطوره. یکی هست و هیچ نیست جز او.
ممنون از کامنتتون.
۱۵ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۲۳ ... به دنبال حقیقت ...
چقد این روزا تسلیمم...و نمی دونم این خوبه یا بد...
و نمی دونم برکت توی طغیان بیشتر بود یا این تسلیم...
پاسخ:
انشالله برکت همیشه تو زندگیتون جاری باشه :)
سن جوانی سن طغیانه واقعا :) اصلا بدون طغیان آدم به آرامش میرسه؟ بعید میدونم.