ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

فضیلت نیمه‌شعبان.

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۳۸ ق.ظ

درسته که برای گفتن این مطلب دیر شده و دو روز پیش باید میگفتم اما خب دیر گفتن بهتر از هرگز نگفتنه و میگم برای سال بعد ان‌شالله یادمون باشه :)

این که اصل فضیلت نیمه شعبان به شبِ نیمه شعبان هست.

و روز نیمه شعبان عید به حساب نمیاد.

سوء تعبیر نشه، عید به معنای روز با برکت چرا، روز خوبیه ولی عید به معنای روزی خاص و مورد عنایت برای انجام اعمال و مناسک و مستحبات، خیر. 

روز جمعه، عیدتر از روز نیمه شعبانه(البته حضرت هم در روز جمعه متولد شده‌اند)

شما اگر میخواید از نیمه شعبان ان‌شالله بهره کافی و وافی ببرید باید بر درکِ شبِ نیمه شعبان همت کنید.

متاسفانه اطلاع‌رسانی در این باره خوب نیست و در شرایطی که شبِ نیمه شعبان مثل شبِ قدر ارزش‌گذاری شده اما توجهی بهش نمیشه و ملت به روزِ نیمه شعبان، بیش از شب نیمه شعبان، همت دارند و نمیدونم علتش چیه.

در کل فکر کردم گفتنش بد نیست.

ان‌شالله که ایامتون تا شب قدر و تا همیشه در سایه عنایات حضرت بقیه الله بگذره.

و این روزهای پایانی شعبان رو قدر بدونیم ان شالله.

فرمودند این دعا رو در اواخر ماه شعبان زیاد بخونید:

اللهم اِن لَم تَکُن غَفَرتَ لَنا فی ما مَضیَ مِن شَعبان فَاغفِر لَنا فیما بَقیَ مِنه.

خداوندا اگر در روزهایی که از شعبان گذشته ما را نبخشیده‌ای، در روزهای باقی‌مانده ما را ببخش و بیامرز.


+لطفا سوء تعبیر نکنید. من خودم اومدم عید رو تبریک گفتم :) یادتونه؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۲
لوسی می

نظرات  (۱۰)

سلام :)
ممنون بابت اطلاعاتی که دادین
عیدتونم مبارک ان شاءالله
پاسخ:
سلام. متشکرم :)
۰۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۵۱ (سلمان مهدوی)
سلام
حق با شماست
مهم ادراک لیلة القدر نیمه ی شعبان هست.

پاسخ:
سلام. بله همینطوره.
یادم از مشورب خواری ها و عرق خوریها و چاقو کشی های این شب افتاد :))))))))))))
اتفاقا مردم خیلی همت دارن :/ :))))))))))))))

الان همکارم داره میگه از این اراذل ها هستن چادر زده بودن و چای و شربت میدادن یکیشون اوده سرسماور رو باز کرده مواد ِ چی نمدونم ریخته!!!!!!! مردم نعشه شدن :|||

خوب فکر می کنی چرا تبلیغات نیست؟ واقعا نمی دونی؟ چون هیچ چیز واقعی نیست خواهر من 
دیشب به خواهرم گفتم هیچ کس منتظر امام زمان نیست 
همه کارها هم یا برا وظیفه است یا برا چشم و هم چشمی یا برای حاجت روایی خودشون :) اوننننننننننننقدر در این قضیه ی میلاد و برنامه براش بگیریم غرق شدن که از اصل افتادن چون هیچ کدوم دغدغه ندارن

بازم دستت درد نکنه الان مامانم همینجا بود میگه آره شب نیمه شعبان شب قدرییه واسه خودش (در حد شب قدره)
پاسخ:
بله دیگه. دین مردم چپکی شده :((
دیشب نزدیک حرم یه بزن و بکوب خیابانی بود که نگو! دقیقا مثل کنسرتهای پاپ که همه بالا و پایین می‌پرن و کل می‌کشن و دست می‌زنن! بعد مولودی میخوندن خیر سرشون.
:|

پاسخ:
:/
اتفاقا دو سه ساله خیلی دارن تبلیغ احیای این شب رو میکنن
مسجد ما هم هر سال احیا میگیرن ،حتی سحری هم میدن:))
آقای رائفی پور و جنبش مصاف هم که توی کل ایران احیای مهدوی برگزار کردند با شعار استغفار،اضطرار و دعا.....

به هرحال عیدت مبارک:))
پاسخ:
عجب. خیلی هم عالی.
منم مثلا عضوشونم که تو وبلاگم نوشتم :)
ممنونم ^_^
۰۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۲۱ مامان محمدمهدی
تو تهران که از سالها پیش (قبل از سال ٨٢ مثلا)یسری جاها احیا میگیرن این شب رو، نمونه ش دانشگاه تهران که همسر من هرسال میره و مساجدی که میشناسم و اطرافمونن
بنظرم بین خیلی ها این شب و اعمالش، شناخته شده ست و البته احتمالا خیلی ها هم خبر ندارن
بهرحال ممنون از خبررسانیت
عیدتم مبارکا مجددا😘
پاسخ:
چقدر عالی.
آره خیلی ها می‌دونن. ولی مثلا صدا و سیما بیشتر رو روز عید مانور میده تا برنامه مذهبی شب عید. یا اصلا مثل شب قدر مراسم و توجهات اعمال نمیکنه. از این بابت گفتم.
قربونت همچنین.
نگم که له و خسته از احیای این نیمه شعبان الان زیر پتوام، منتظرم برام غذا بیارن ، از ۵ عصر دیروز تا الان فرصت نکردم چیزی بخورم ...
اون از صبح یکشنبه که هرچی مریض بود از شب قبل جمع و جور کردیم...
اینم از دیشب که یه آب خوش از گلومون پایین نرفت از دست ملت :/ 
یه دونه شیرینیم از این عید نصیبمون نشد :)) 


پاسخ:
ای خدای من! راستش خوشحالم که دکتر نشدم! :/
۰۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۲۰ آشنای بی نشان
من امسال برای اولین بار با احیای نیمه شعبان آشنا شدم
پاسخ:
احسنت به شما.
ان‌شالله خدا قبول کنه :)
۰۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۰:۴۰ آشنای بی نشان
چی رو قبول کنه؟
نرفتم احیا که فقط فهمیدم مثل اینکه چند ساله که مرسوم شده شب نیمه شعبان رو احیا میگیرن
پاسخ:
عه!
خب ان‌شالله سال بعد.
ممنون از یادآوری خوبتون 
منم امسال برای اولین بار رفتم احیائ نیمه شعبان
 خیلی هم چسبید 
جای همتون خالی
پاسخ:
آفرین واقعا.
خوش به سعادتت ان شالله خدا قبول کنه :)