ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

صبحگاهان، رهروان شب ستایش می‌شوند...

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰ ب.ظ

بزرگترین عامل هلاکت انسان شهوت شکم است، همان بود که آدم و حوا را از بهشتی که دارالقرار بود به دنیا که دارالافتقار است فرستاد. در حقیقت شکم سرچشمه شهوات و منشا دردها و آفات است و شهوت جنسی پیرو آن است، و به دنبال این دو، شهوت جمع‌آوری مال و مقام است که خود وسیله‌ی شهوت بیشتر در هردوست، و به دنبال آن، تنازع و درگیری در دسترسی به مال و مقام، و بعد ریا و خودنمایی و تفاخر و تکاثر و خودبرتربینی است، و این امور عاملی برای حسد و کینه و عداوت و دشمنی است، که دارنده‌ی آنها مرتکب انواع ظلم‌ها و منکرات و فحشا میشود...



+مرحوم فیض کاشانی در کتاب المحجه البیضاء.

+امام باقرعلیه السلام فرمود شکم که پر باشد انسان طغیان میکند و نزد خدا هیچ چیز منفورتر از شکم پر (از زیاده‌روی) نیست.

+امروز فکر کردم اینکه همه ما تو رمضان بسته بودن دست و پای شیطان رو احساس میکنیم، علتش شاید این باشه که اصلی‌ترین عامل وسواس شیطان که همان شهوات شکمه تعطیل میشه، قبلا هم خونده بودم که از اولین قدمهای خودسازی، مقابله با هوسها و امیال شکم‌پرستانه است و عملاً در ماه رمضان دیگه لذت اصلی دنیای حیوانی برای تمتع و لذت‌جویی، و راه اصلی نفوذ شیطان بالکل از بین میره...  یعنی خدا قشنگ دست گذاشته رو نقطه‌ی حساس :) 

+رمضانتون مبارک :)

+ادامه مطلب رو هم اگه دوست داشتین بخونین.





پس به پیامبر پاکیزه و پاکت اقتدا کن، که راه و رسم او الگویى است براى الگو طلبان، و مایه فخر و بزرگى است براى کسى که خواهان بزرگوارى باشد، و از دنیا چندان نخورد که دهان را پر کند، و به دنیا با گوشه چشم نگریست، دو پهلویش از تمام مردم فرو رفته‏ تر، و شکمش از همه خالى ‏تر بود، دنیا را به او نشان دادند اما نپذیرفت، و چون دانست خدا چیزى را دشمن مى‏ دارد آن را دشمن داشت، و چیزى را که خدا خوار شمرده، آن را خوار انگاشت، و چیزى را که خدا کوچک شمرده کوچک و ناچیز مى ‏دانست...و همانا پیامبر «که درود خدا بر او باد» بر روى زمین می‌نشست و غذا می‌خورد، و چون برده، ساده می‌نشست، پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم با دل از دنیا روى گرداند، و یادش را از جان خود ریشه کن کرد، و همواره دوست داشت تا جاذبه‌‏هاى دنیا از دیدگانش پنهان ماند، و از آن لباس زیبایى تهیّه نکند و آن را قرارگاه دائمى خود نداند، و امید ماندن در دنیا نداشته باشد، پس یاد دنیا را از جان خویش بیرون کرد، و دل از دنیا بر کند، و چشم از دنیا پوشاند، و چنین است کسى که چیزى را دشمن دارد، خوش ندارد به آن بنگرد، یا نام آن نزد او بر زبان آورده شود. در زندگانى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم براى تو نشانه‏‌هایى است که تو را به زشتى‏ ها و عیب‏ هاى دنیا راهنمایى کند، زیرا پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم با نزدیکان خود گرسنه به سر مى‏ برد، و با آن که مقام و منزلت بزرگى داشت، زینت هاى دنیا از دیده او دور ماند. پس تفکّر کننده ‏اى باید با عقل خویش به درستى اندیشه کند که: آیا خدا محمد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را به داشتن این صفتها اکرام فرمود یا او را خوار کرد اگر بگوید: خوار کرد، دروغ گفته و بهتانى بزرگ زده است، و اگر بگوید: او را اکرام کرد، پس بداند، خدا کسى را خوار شمرد که دنیا را براى او گستراند و از نزدیک‏ترین مردم به خودش دور نگهداشت. پس پیروى کننده باید از پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم پیروى کند، و به دنبال او راه رود، و قدم بر جاى قدم او بگذارد، او با شکمى گرسنه از دنیا رفت و با سلامت جسم و جان وارد آخرت شد، و کاخ‏هاى مجلّل نساخت (سنگى بر سنگى نگذاشت) تا جهان را ترک گفت،  و دعوت پروردگارش را پذیرفت. وه چه بزرگ است منّتى که خدا با بعثت پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم بر ما نهاده. به خدا سوگند آنقدر این پیراهن پشمین را وصله زدم  که از پینه کننده آن شرمسارم. یکى به من گفت:  "آن را دور نمی‌‏افکنى؟"

گفتم: از من دور شو، صبحگاهان رهروان شب ستایش می‌شوند.


+از خطبه ۱۶۰ نهج البلاغه.



موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۵
لوسی می

نظرات  (۱۱)

کلا جونی برای طرف نمیمونه بخواد ب گناه فک کنه خب با شکم خالی و مغز خواب :))
پاسخ:
آره دیگه :))
بقول آیت الله بهجت انسانی که نان خشکی اورا سیر میکند و یا با پنیر و ماست و سبزی می تواند زندگی کند این همه طمع به دنیا و مال دنیا برای چه؟:)

رمضان هم مبارک:)
پاسخ:
واقعا برای چه؟ :)
ممنون عزیزم اعلام شد؟
سلام علیکم
رمضان بر شما مبارک!
پاسخ:
سلام. همچنین بر شما و التماس دعا.
نه اعلام کرد سه شنبه اول ماهه
چقدر ژست گرفته بودم که فردا ماه رمضانه:))
پاسخ:
آرههه منم عملا ضایع شدم ولی راستش بدمم نیومد یه روز روزه قضا بیشتر گرفتم :))
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۰:۲۶ پلڪــــ شیشـہ اے
ممنون.
نه گفتن دوشنبه روز اول نیست.
پاسخ:
من میخواستم ختم واقعه شروع کنم و فکر میکردم تو رمضان دیگه چه شود! 
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۰:۴۹ آشنای بی نشان
جالبه که به افرادی که توانایی ازدواج کردن ندارن پیشنهاد میکنن که روضه بگیرن

تو این ماه ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید
پاسخ:
دقیقا علتش همینه :)
همچنین. همچنین. من قابل باشم دعا میکنم شما هم دعامون کنین.
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۷:۴۹ آشنای بی نشان
روزه البته نه روضه:)
این گوشی بیچارمون کرد با این غلط املایی ها
پاسخ:
:)
متوجه شدم باز خوبه گویا بود :)
منم مبتلای این گوشی بدونِ فهم و تدبیرم :(
شهوت جنسی پیرو اوست 

یبار خوندم 
یبار هم بلند بلند خوندم برا دوستم 
پاسخ:
بعله. و ما ادراک ما شکم!
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۰۵ آشنای بی نشان
من همین الان اون قسمتی که خودکار کلمات رو تغییر میداد غیر فعال کردم
پاسخ:
عه! خب خیلی جاها هم خوب و کمک کننده است و غلطها رو درست میکنه.
یه مدت که باهاش کار کنین کلمات رو یاد میگیره و بعد هی عوضشون نمیکنه.
من ترجیح میدم باشه فعلا. حالا تا بعد ببینم چی میشه.

۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۴۰ دچارِ فیش‌نگار
اتفاقا منم چند روز پیش به دوستم گفتم به یه نظریه رسیدم.
گفت چی: گفتم ریشه همی طغیانها سیری است :)
گفت روزه ای؟ گفتم آره :|
***


آشنایی با قرآن (11):
اشتباه است که خوردن و نوشیدن را حیوانیت دانست!

اینها در دنیا از آن جهت حیوانیت شمرده می شود که تندروی و افراط در این امور سبب غفلت از خدا و نرسیدن به هر کمال انسانی می شود. و لهذا در دنیا هم افرادی وقتی که به آن نهایت درجه کمال برسند، برای آنها لذتهای دنیایی همان حالتی را دارد که اهل بهشت در آخرت دارند:

 

پیغمبر برای اینکه خود را لحظه ای از آن عالم منصرف کند....|link|


پاسخ:
بستگی به معنای حیوانیت داره. حیات حیوانی که عیب نیست! چون انسان نوعی از حیوانه دیگه. لهو لعب عیب است. همون تندروی و افراط. وگرنه قرار نبوده زهد پیشه کنیم.
حالا برم لینک رو بخونم.
سلام نظرتون درمورد آدمهایی که تو ماه رمضان{برشما مبارک} در وعده ی سحری چون گودزیلا به روی سفره می‌افتند و نیز در سفره ی افطار مثل قحطی‌زده ها چشم سفره را درمی‌آورند چیست؟ با رسم شکل توضیح دهید. :D 
من فکر میکنم ماه مبارک رمضان این روزها از پسِ مردم برنمیاد.چه آنهایی که روزه نمیگیرند و چون ابلهان میگذارند بر حساب تحجُر، چه آنهایی که روزه میگیرند و مادر سفره های مذکور را می‌بوسند/. :D
پاسخ:
بالاخره همین که یه تایمی چیزی نخورده خودش خیلیه دیگه:دی
ولی قبول دارم نه تنها در پرخوری که در چشم و هم چشمی سفره‌‌های افطار کاملا مشهوده.