ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

انتخاب مدرسه (۲)

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۷ ب.ظ

مدرسه‌ای یافته‌ام که تا حد مطلوبی متناسب با فاکتورهای مدنظرمه. 

مشکل اینه که بسیااار دور می‌باشد! :((

چه بکنم؟



+از معایب دوری مدرسه برام بگین لطفا. :((

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۹
لوسی می

نظرات  (۳۸)

بچه تو باید صبح زود بیدار کنی 

بچه ات با بچه هایی بزرگ میشه که هم محله ایش نیستن 
این برای خود من چیز بدی بود خیلی بد 
پاسخ:
پسرک سحرخیزه.
و مورد دوم برای خود من بی اهمیت بود.
چرا مهم بوده برات؟
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۳۰ مردی بنام شقایق ...
سلام

سرویس بگیرین خب!

دو تا عیب هم بیشتر نداره
یکی اینکه هزینه داره کلی
دو اینکه بچه ها زودتر باید برن مدرسه و دیرتر میان که دومی خیلی هم خوبه :)))
منتها اگه جا موند سخته خودتون برسونیدش
پاسخ:
سلام. سرویس رو که قطعا باید بگیرم. در هر حال سرویس هست.
با دومی هم مشکل  ندارم. مشکلم اینه که تو راه خسته و کلافه بشه.
خط آخر که چیزی شبیه فاجعه است!
:)) هیچ عیبی نداره. فقط اگر خودتون بخواید ببرید و بیارید یه کم به زحمت میافتید اما میارزه چون تا حد مطلوبی متناسب با فاکتورهای مدنظرتونه

پاسخ:
میترسم تو راه هسته و کلافه شه. والا امروز برای مصاحبه بردمش خودم زورم میومد این همه راه رو برم! :/
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۰۷ دچارِ فیش‌نگار
سلام ضمن آرزوی موفقیت من تجربه ای در این خصوص ندارم.
:)
پاسخ:
ان‌شالله مجرب هم می‌شوید.
هیچ عیبی نداره! نتیجه مهمه :)
الان یکی از دوستای همسرو دیدیم که فاصله خونه‌ش تا دانشگاهش پنج ساعته!!
همکلاسیای دبیرستان خودمم از اون سر شیراز میومدن مدرسه.
البته من هیچ وقت سرویسی نبودم... ولی نظر من اینه که فاصله چیزیه که آدم بهش عادت میکنه.
مثلا فاصله دانشگاه من تا خونه‌مون سه ساعت بود. و من وااااقعا میمردم. الان تا هشت ساعت تو ماشین حالم خوبه!
پاسخ:
خب دانشجو و دبیرستانی خیلی با بچه دبستانی متفاوتند. من خودم کل دبیرستانم یک ساعت و نیم تو راه برگشت بودم. و صبح ها یک ساعت تو راه رفت.
دانشگاه یه دنیای دیگه است.
به نظرت پسرک تو راه کلافه نمیشه؟ مثلا چهل دقیقه مسیر سرویس؟
بسیار دور یعنی چقدر؟ چقدر پیاده یا سواره شخصی یا سواره عمومی؟
البته قدیما می گفتن دوری و دوستی
پاسخ:
یعنی با ماشین تو بزرگراه میشه ۲۰ مین. خب قطعا مسیر سرویسش بزرگراهی نیست و از تو شهر میره. حدود ۴۰ مین ماشین.

فکر کنم این ضرب المثل برای چیز دیگری است :))
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۰۹ آشنای بی نشان
از اصلی ترین معایبش دیر رسیدن فرزند دلبندتان میباشد
پاسخ:
نههه سرویس میگیرم. نگرانیم از کلافگی پسرک در طول مسیره :(
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۳۰ دچارِ فیش‌نگار
ممنون :)
پاسخ:
:)
از معایب دوری مدرسه اینکه بچه هلاک میشه و ممکنه که از مدرسه بدش بیاد 
من خودم سال اول دبستان یه مدرسه خیلی خفن میرفتم ولی دور بود سال دوم دیدن گناه دارم گذاشتنم نزدیک‌ترین دبستان :) خیلیم راضیم من 
بعدم که بچه کوچک مجبوره با سرویس بره و بیاد یا ببرید بیاریدش لذت بازی تو راه مدرسه رو از دست میده :(
پاسخ:
در هر حال پسرک باید با سرویس بره. مدرسه دولتی رو هرطور حساب میکنم نمیتونم با ۴۰ تا بچه تو کلاس کنار بیام!
ولی راه ‌که دور باشه مسیر سرویس هم خسته کننده میشه. و این خیلی بده :(
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۱۵ مامان محمدمهدی
دور بودن که عیب نیست
تو تهران همیشه مدرسه های خوب دورن 
با سرویس میرن بچه ها و ایرادی هم نداره😉
البته این یه شوخی بود
بنظرم راه دور مدرسه سر تا پا عیبه و بزرگترین عیبش اضطراب دائمی یه مادره
همیشه یه گوشه ذهنم پیش بچه هاست که الان تو سرویس چی پیش میاد نکنه راننده تند بره تو اتوبان تصادف کنن نکنه راننده سر یه موضوعی عصبی شه و حرف زشت بزنه بچه ها بشنون نکنه و ...
تازه ما خواهرو برادرو با یه سرویس اختصاصی برمیگردونیم خونه و رفتشون با پدرشونه

پاسخ:
آره اضطراب دائمی رو خوب اومدی.
ولی حرف زشت و اینا دغدغه‌م نیست چون مطمئنم از راننده سرویس چیزی یاد نمیگیره.
الان سرویس اختصاصی دقیقا چه مزیتی ایجاد میکنه؟ 
توی طلاب یه خطیب نامی هست میگن خیلی خوبه
نمیدونم چقدر به شما نزدیک یا دوره ولی اینم گزینه خوبیه ها

یه سوال خصوصی هم دارم ازت 😉
پاسخ:
یه سرچ میکنم ولی اونم خیییلی دوره خواهر جان!
سلام 
من چون خودم بچه بودم فاصله ی  مدرسه  تا خونه مون دور بود میتونم بگم سخته این سختی هم شامل خود دانش آموز میشه هم شامل خانواده .
بخصوص روزهای برفی و بارونی .
ولی در کنار سختی هاش ، شیرینه و سرشار از تجربه هم برای خانواده هم برای خود دانش آموز:)

اگر بچه ها ابتدای راه هستند بنظرم نزدیک باشن خوبه اما اگر وسیله نقلیه دارین و یا بچه هاتون سرویس دارند بنظرم مشکلی پیش نیاد توکلتون بخدا :)
 و بنظرم هر وقت میرن مدرسه سفارش شون کنین به اولیای مدرسه و یا بچه های خوب اون مدرسه که حواسشون به بچه هاتون باشه :)


همگی موفق و سلامت باشین 🍀

پاسخ:
سلام. ممنون از کامنتت.
پسرک در هر حال با سرویس خواهد رفت ولی دوری راه ممکنه باعث خستگی مفرط بشه.

باشه ممنون از توصیه‌هات :)
بوس بوس
به معایبش فکر نکن :||
یه سرویس قراره بگیرین دیگه
غیر از اینه؟؟؟
پاسخ:
آره سرویس میگیریم ولی نگران خسته شدنشم. :(
بزرگترین معضل سرویسهاست.
اگر به جمعبندی رسیدید که مدرسه خوبیه و براتون امکان داره به جابجایی منزل فکر کنید.
پاسخ:
یعنی سرویس معضله؟ چرا؟
به نظر من که خیلی سخته، مگه مدرسهه خیلی ویژگیهای منحصربه فردی داشته باشه.
بستگی به روحیه خود بچه ها هم داره البته. 
بچه هایی که همینجوریش سخت بیدار میشن صبح ها،فک کن باید برا راه دور زودترم بیدار شن، تازه برگشتنی هم کلی انرژی ازشون گرفته میشه.
بعد وقتی مدرسه نزدیک باشه، معمولا بچه های همسایه و دوروبری هام میرن و این دوست پیدا کردن تو راه هم خودش جذاب و خوبه.
من پیش دانشگاهی فقط دور بودم وبااتوبوس رفت وآمد میکردم که چون کنکور داشتم وبحث زمان برام خیلی مهم بود،خیلی سختم بود وعقبم میانداخت.
پاسخ:
دارم منصرف میشم. ویژگی‌های خوبی داره ولی خب قطعا ایده‌آل من نیست. چون هیچ چیز نمیتونه ایده‌آل من بشه :))
ولی خب مزایایی داشت.. پسرک مشکلی با سحرخیزی نداره ولی به نظرم تو سرویس کلافه بشه.
منم تو سال کنکور رفت و برگشتم سه ساعت میشد. یادمه خیلی وقتها چهار بعد از ظهر می رسیدم خونه میخوابیدم تا صبح روز بعد :))
حتی تو دست نوشته هام هست که چقدر دلم برای مامان و بابا و داداشم تنگ شده از بس نمیدیدمشون:)) خواهرمم که تو مدرسه باهام بود :دی
سلام
من خودم هنوز دانش آموز محسوب میشم البته سال های آخر! و خب دبیرستانمو کلا مدرسه ایی میرم که از خونمون دوره و بعد از ظهر ها حدود یک ساعت تو راهم:) من فکر میکنم مدرسه ی راه دور بیشتر از همه بستگی به خود بچه داره. مثلا من چون مدرسمونو دوست دارم اصلا راه دورش به چشمم نمیاد ولی خب یه سری دیگه از بچه ها کلی مینالن و اینا...
البته اگه پسرتون دبستانیه من خیلی شنیدم که بچه تو راه مدرسه خسته میشه و اینا... مثلا من کسی رو میشناسم که دختره به مامانش میگفت چرا هر روز وقتی هنوز خورشید در نیومده من باید برم مدرسه! یا مثلا یه بزرگی از خاطرات دبستانش میگفت که چقدر سختش بوده اون همه راهو بره مدرسه و دوست نداشته اصلا...کلا عالم بچه های دبستانی یکم متفاوته!
پاسخ:
سلام. آره خب فضای دبیرستان متفاوته. من خودم تو دبیرستان دو و نیم الی سه ساعت مسیر رفت و برگشتم در طول روز بود. با اتوبوس هم بودیم. ولی مهم نبود. اما همونطور که گفتی اول ابتدایی مسئله‌ش متفاوته.
ممنونم که کامنت گذاشتی امیدوارم همیشه موفق باشی.

رفت و آمد به مدرسه ی دور سخته

مدرسه نزدیک باشه بیشتر همکلاسی های فرزندتون همسایه هاتون میشند که البته هواشو دارند

 

پاسخ:
نه تو این دوره زمونه کسی هوای کسی رو نداره :))
ولی واقعا رفت و آمد سخته‌ قبول دارم.
سلام.پسر من کلاس چهارمه و مدرسه ی دولتی میره که واقعا نزدیکه بهمون.من راضیم،ضمن اینکه واقعا حساس نیستم از نظر آموزشی که برام خییلی مهم نبوده اما مسائل اخلاقی و امنیت روانی خیلی مهمه.راه دور بدیش اینه که تا بچه بره و بیاد مادر بچه استرس داره.تو گرما و سرما بچه باید زودتر پاشه بره که دیر نرسه.سوار سرویس شدن هم برای بچه های کلاس اولی یه خورده سخته.

پاسخ:
سلام. آره منم فاکتورهام آموزشی نبود و تربیتی بود. برای همین این رو انتخاب کردم. و راستش برای همین هم دولتی‌های نزدیک رو انتخاب نکردم.
ولی موارد منفی ای که گفتید کاملا به جاست و نگرانی منم از همینهاست.
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۲:۲۹ فرشته ی روی زمین
به سلامتی..مبارکههه : )
از معایب مدرسه ی دور اینه که صبحها باید خیلی زود بیداربشید و خب سرویس مدرسه هم خیلی زود میاد...
از مزایاش مخصوصا تو ماه های گرم سال ، اینه که پسر گلتون ظهر وقتی می رسه خونه ، خیلییی خسته و گیجه .. و حتی ممکنه بدون خوردن ناهار خوابش ببره : ))))
پاسخ:
این عیب برامون عیب نیست پسرک خیلی سحرخیزه ولی مزیتی که گفتی منو به فکر فرو برد:)))
ممنونم. 
راه دور یعنی خسته و کوفته میرسه خونه میگیره میخوابه بعد بیدار بشه تا تکلیف بخواد انجام بده شب شده
البته بچه کوچیک تکلیفی نداره و بعد یه مدت عادت میکنه
بستگی به نوع امدنش به خونه با ادم های مختلفی برخورد داره

پاسخ:
قطعا سرویس میگیرم. نگران خسته شدن و هلاک شدنشم.
:(
بسلامتی
ایشالا نزدیک بشین‎(:‎
بچه باید صبح علی الطلوع با زجر از رختخواب جدا بشه مگر اینکه شبها حتما حتما زود بخوابه و عادت داشته باشه
سبک خانوادگی و مهمونی ها هم همین باشه
پاسخ:
نه با سحرخیزی پسرک مشکل نداریم الحمدلله.
نگران اینم که تو راه خسته و زده بشه :(
هزینه رفت و آمد پسرک و زحمت رفت و آمد احتمالی والدین
خستگی و استهلاک روانی
احتمالا متفاوت بودن بافت شهری

پاسخ:
مهمترین موضوع برام همین دومیه است.
خستگی و استهلاک روانی پسرک :(
سلام
اگه براش سرویس بگیری هییچ سختی ای نداره دخترم
فقط اگه خدای ناکرده مشکلی پیش بیاد و زنگ بزنن که خودت رو برسون،هرچی تندتر میری کمتر می‌رسی به مقصد:/
پاسخ:
سلام. می‌ترسم تو راه خسته و هلاک بشه :((

جمله آخر خیلی خوب بود :))
من بیشتر سالهای تحصیل دور بود مدرسه ام، راستش اون سالهایی که نزدیک بود حس امنیت بیشتری برام داشت مدرسه. نمیدونم چرا، ولی وقتی مدرسه دور بود همیشه تصور می کردم اگه دیرم بشه، از سرویس جا بمونم یا چیزی جا بزارم یا هرچی کلیییی فاصله ست بین خونه و مدرسه!
تازه وقتی دور شد مامانمم دیگه نمیتونست با بچه ها این همه راهو بیاد، حس بدی بود که هیچ وقت نمیومد، فقط خیلی کم بابام میومد. همیشه حسودیم میشد به اونا که خونه شون نزدیک مدرسه بود:)))
اگه فرستادیش مدرسه دور، باعث نشه کم سر بزنید به مدرسه ش:) همیشه هم با سرویس نفرستش. گاهی خودتون ببریدش:)
پاسخ:
من دبیرستانم خیییییلی دور بود. و در طول روز ۲ و نیم الی سه ساعت مسیرم بود. ولی مشکلی نداشتم. تازه با اتوبوس هم میرفتم.
ولی ابتدایی مسئله‌ش فرق داره و کلافگی راه خیلی مهمه.

چقدر توصیه آخرت خوب بود. تو این دو سال که نشد. جون گل پسر بود. حالا انشالله سال بعد عملی میکنم‌ :)
۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۰:۳۲ مامان محمدمهدی
اختصاصی چندتا خصوصیت داشت واسه ما امسال
پارسال یکی از همسرویسیهای محمدمهدی یکسره تو سرویس از امریکا و خوبیاش حرف میزد و کلا یجوری القا کرده بود به بچه های دیگه که بزرگ شدیم باید بریم امریکا و ایران اخه و م م همش میگفت من میخوام برم آمریکا😂 و این رو اعصاب من بود
 حالا درسته که تو عالم بچگی این حرفهارو زده بود که بعدا کاشف به عمل اومد که همه رو دروغ گفته که اونجا زندگی میکردن و اینا ولی کلا من خوشم نمیومد بچه م با کسی دمخور شه که یسره داره دروغ میگه اونم دو تا نیم ساعت
ازونور چون چندنفر تو ماشین بودن این بنده های خدا نیم ساعت باید زودتر از معمول سرویس اختصاصیشون بیدار میشدن که گناه داشتن که البته امسال کلا دیگه باباشون میبردشون صبح ها ازونور هم دیرتر خونه میرسیدن
و... 
پاسخ:
:))
نگو که اگه این بچه تو کلاسشون بود کلاسشو هم عوض میکردی 😉
البته راستشو بخوای مدرسه الان پسرک خیلی خوب و معروفه ولی علت اینکه میخوام تغییرش بدم همینه که خانواده‌های متمول اونجا هستند و از این حرفها احتمالا توشون باشه هرچند که فضای مدرسه کاملا تربیتی و پرورشیه و کسانی ثبت‌نام می‌کنن که دغدغه‌های فرهنگی دارن. ولی خب از سطح بالای شهر هستند و تواضع تو این قشر کمتر دیده میشه و فخرفروشی بسیار. ( البته کلیت رو میگم دیگه، بلانسبت شما )
یه جورایی علت اصلی تمایلم به تغییر مدرسه همینه. ترجیح میدم بچه‌م با سطح معمولی‌تر و متواضع‌تری از جامعه دمخور باشه.
یک مقدار سخت گیری رو کم تر کنید ان شاءالله جای نزدیک تر هم پیدا میشه. این فاصله همونطور که خودتون گفتید برای بچه سخته برای خودتون هم حتما سخته.
از طریق آموزش و پرورش های نواحی هم فکر کنم بتونید بهتر تحقیق و بررسی کنید اونا خودشون می دونن کدوم مدرسه بهتره و ... . توکل به خدا
پاسخ:
دغدغه‌م فقط کار فرهنگیه. واقعا همون که گفتین. توکل بر خدا.
البته اگر سعی کردید و واقعا جایی پیدا نشد فعلا بذارید همین مدرسه
نمی دونم در نهایت هر چی خدا بخواد میشه خیلی دو دل بودید استخاره بگیرید
پاسخ:
ممنونم از راهنماییتون. این توصیه‌های خوب، آخر چرا ناشناس؟
سرویس مشکلات را حل میکند 
پاسخ:
میترسم خسته بشه تو همون سرویس:((
سختتتتتتتتتتتتتتتتتتتت در اشتباهی برای دبستان حاضرم بنویسم و امضا کنم فقط و فقط دو نکته مهمه معلم مهربون و دلسوز واقعی باشه دوم مدرسه نزدیک باشه اصلا تعداد و این حرفا نیست
من خودم توی شاخ‌ترین مدرسه سال اول دبستانمو گذروندم امـــــــــــــــــــــا هم خودم هم خانوداه‌ام معتقدیم احمقانه‌ترین کار بوده چون من واقعا چیز زیادیم یاد نگرفتم
درست تو مدارس غیرانتفاعی فوق برنامه فلان و بیسار هست امــــــــــــــــــــا فکر نکن معجزه میشه و پسرک خیلی رشد میکنه و عالی و پرفکت میشه اتفاقا قرار دادنش تو چنین جوی اثرات سو داره
چون بیش از حد براش ملاک میشه که اوه من باید همیشه خیلی خوب باشم اوه من باید بیسار کار رو کنم و این خیلی خوب نیست تا یه حدی از کمال گرایی خوبه ولی بچه‌ای که از این سن تو مدارس خاص غیرانتفاعی درس بخونه اولا ای کیوش میاد پایین چون تنوع آدمایی که میبینه کمتره همه یه جورن و این مزخرفه دوما این سن برای اینکه بخوای وارد یکسری تفکرات بکنیش مسخره است و بخوای نخوای وارد میشه سوما تفکرات خیلی خشک و در چارچوبی تزریق کله‌اش میشه و تهش خیلی طوطی وار عقایدش رو کسب میکنه 
پاسخ:
خب معلم دلسوز واقعی که خیلی ایده آله. ولی من فاکتورهای فرهنگی هم مدنظرمه و اتفاقا مایلم تو ابتدایی در فضایی ایزوله‌تر از مدرسه دولتی باشه.
اصلا کلاس فوق برنامه برام ملاک نیست... و اتفاقا دوست دارم جایی باشه که این سوسول‌بازی هاش کمتر باشه. 
تو مدرسه دولتی یه سری شخصیت‌هایی همیشه هستن که بودنشون میتونه آسیب‌های جبران‌ناپذیر داشته باشه.
من کل عمر خودم در مدرسه دولتی و بدون مشکل گذشته ولی امروزه اوضاع فرق میکنه.
چی بگم در اینکه امروزه بچه‌ها گودزیلا شدن شکی نیست
ولی منم دولتی درس خوندم همیشه خیلیم خوب بودن همه بچه‌هاش :دی
اصلا محیط ایزوله رو نمیتونم درک کنم مگه بگیم درجه اعتقاد مذهبی‌شون برات مهمه که مثلا یه روز نیای ببینی اوه لعنتی پسرت با آهنگ جنتلمن قر داده =)) که خب حق داری تا حدی امااااا اگه محکم و درست تربیتش کرده باشی نه تنها تاثیر نمیگیره از بقیه که تاثیر میذاره
پاسخ:
آره زمان ما هم گویا همه چیز خوب بود :)
و تاثیرگذاری رو هم قبول دارم ولی برای سن دبستان نیست. تو سن دبیرستانه که میشه از بچه انتظار داشت تربیت خودش رو بروز بده و رو بقیه اثر بذاره. تو سن دبستان هنوز داره تربیت میشه و من اگر تو محیط گودزیلایان بذارم تربیت صدچندان سخت میشه. نمیگم دیگه نمیشه تربیتش کرد، چرا میشه ولی خب مدام باید مراقب باشم که چی گفتن؟ چی شنید؟ که بخوام برعکسشو تو خونه اجرا کنم و مدام نکته تربیتی از خودم بروز بدم که اثر اونها کم بشه.
حس میکنم خیلی حساسید:/
اگه تو سرویس دوست یا همکلاسی داشته باشه اصلا نمیفهمه زمان چطور گذشته....بچه ها همیشه خودشونو با چیزی مشغول میکنن..و مطمئن باشید انرژیشونم تموم نمیشه...و اونقدر انرژی دارن که وقتی رسیدن از اتفاقات مدرسه براتون بگن و ذوق داشته باشن که همون لحظه بشینن سر تکالیفشون...نمیشه هم خدا رو خواست هم خرمارو همیشه یه مشکلی وجود داره که باید باهاش کنار اومد.
من دوران ابتدایی یه مدت با سرویس میرفتم..رانندمون خیلی باحال بود،همش مارو میخندوند،شعر میخوندیم باهم،شوخی میکرد باهامون،قلقلکمون میداد:/دوست داشتم همش سوار ماشینش شم:))
پاسخ:
خب طبیعتا حساسیت‌هایی دارم.
بله اگه اینجوری باشه خوب میشه ولی اگه نباشه چی؟
یه بار سرویس امسال پسرک تصادف کرد. بچه‌ها تو ماشین بودن و معطل افسر. من به پسرک زنگ زدم احوالشو بپرسم. به شدت شاکی بود و ازم خواست برم دنبالش. و رفتم! بدون ماشین با گل پسر حاضر شدم رفتم دنبالش. کلا با سرویس حال نکرده تا الان!
در مورد کار فرهنگی هم اگه منظورتون مسابقات و مراسمات فرهنگی باشه باید بگم که اتفاقا تو مدارس دولتی با جدیت بیشتری انجام میشه چون اداره روشون سخت گیری بیشتری داره و اینکه رقابت تو مدارس دولتی بین بچه ها بیشتره...مثلا اکثر نفرات برتر مسابقات هنری و ادبی و قرآنی از مدارس دولتی هستن

پاسخ:
نه منظورم از کار فرهنگی توجه به تربیت و پرورش بچه‌هاست.
تو این دوره زمونه راننده سرویس خوب کیمیاست. انقدررر که از مسائل دوستانم با راننده سرویس بچه هاشون شنیدم...
و بعد هم مسیرهای بچه؛ هم سرویسی های دختر خواهرم تو تهران بچه های پنجم و ششم بودن؛ یکسره در مورد سگهاشون صحبت میکردن؛ با راننده شوخی و بگوبخند داشتن و ... سال دوم باباش مسئولیت بردن و آوردنش رو به عهده گرفت. البته تو مدارسی که گزینشهای تربیتی دارن کمتر پیش میاد ولی خب، خود راننده ها...
هرچی هم مسیر طولانی تر احتمال آسیب بیشتر.
منم بچه هام سرویس دارن ولی مسیر ده دقیقه است.
و اینکه وقتی مدرسه نزدیک باشه بیشتر میتونید برید و سر بزنید. روی اعتماد بنفس بچه ها خیلی موثره؛ مخصوص رفتن پدرها برای پسرها.
روش میزان رو سرچ کردید؟
پاسخ:
من این مشکل رو با راننده‌ها نداشتم و به نظرم وابسته به مدل مدرسه است.
بله سرچ کردم و مدرسه منجی رو شنیده بودم که خیلی مایل نیستم پسرک بره اونجا.
اونم دوره و به نظرم اونقدری ارزش ایجاد نمیکنه.
تو توی دبیرستان دو تا سه ساعت تو راه بودی 
و با اتوبوس هم می رفتی 
صبح ساعت چند بیدار میشدی؟ و اتوبوسها از چه ساعتی شروع به کار می کردن که تو می رسیدی مدرسه تون؟ 🤔🤔🤔🤔🤔
بعد نوشتی تو پیش دانشگاهی ۴ ساعت تو راه بودی؟ 😥
پاسخ:
ما ساعت ۶  تا شش و نیم صبح میرفتیم و هفت و نیم می رسیدیم. از اونطرف دو و نیم میومدیم و چهار و گاهی هم چهار و نیم می رسیدیم. اتوبوسها شش به بعد بودن. حالا نمیدونم زودتر هم بودن یا نه.
آره دیگه پیش دانشگاهیمم همونجا بود. البته یادم نیست نوشته باشم چهار ساعت همون سه، سه و نیم ساعت مجموعش بوده. گاهی چهار و نیم که می رسیدم میخوابیدم تا صبح روز بعد. :))
لوسی می عزیزم من از تجربه خودم میگم:
من به شخصه تمام طول تحصیلم جز یک سال مدرسه غیرانتفاعی می رفتم و کاملا راضی بودم.
دوره راهنماییم مدرسه ام خیلی دور بود و زحمت رفت و آمدم به عهده پدر و مادر مهربانم. و اون دوره برای من بهترین و تاثیرگذارترین دوران عمرم بود و همیشه پدر و مادرم رو به خاطر زحمتی که در این دوران بر عدشون بود دعا می کنم.
سختی بسیار داره اما اگر می بینی نزدیک خونتون مدرسه ای نیست که ارزش هات رو ساپورت کنه، می ارزه.
دوره های دیگه هم مدرسه هام همچین نزدیک نبودن!!

کلا من با مدرسه خوب موافقم، هر چند به خاطر هزینه های بالای مدارس تهران شاید مجبور شم مدرسه پسرم رو عوض کنم:((
پاسخ:
منم همیشه مدرسه دولتی بودم و اوضاع خوب بود. اصلا یادم نمیاد کسی به مهربون بودن معلمها و فضای دوستانه مدرسه اون روزها کاری داشته باشه! مدرسه، مدرسه بود. بی حرف پس و پیش... اما الان مدرسه نقش یه عاااالم جا رو باید در زندگی کودک بازی کنه :/

+آره هزینه‌های مدرسه اینجا پنج شش تومنه، اونجا دیگه نمیدونم چه خبر باشهههه!
هاااا فکر کردم از هر راهی سه ساعت تو راه بودی! 
چرا فکر کنم یه جا دیدم نوشتی پیش دانشگاهیم دورترین مسیر بود 
پاسخ:
آرههه خیلی دور بود خیییلی. هر مسیر رو دو تا اتوبوس عوض میکردیم. هردو از ایستگاه اول تا آخر! :/
 ولی اینکه گفته باشم ۴ ساعت بوده رو یادم نیست. اگرم نوشتم همین سه، سه و نیم منظورم بوده. در کل طووولاااانی بود حالا سه و نیم و چهارم خیلی فرق ندارن.
نمونه میرفتی؟ 
آره نگاه کردم ۴ساعت ننوشتی 
پاسخ:
آره نمونه بودم خیر سرم :)))
اینجا از ۱۰-۱۲ شروع میشه تا ۱۸-۲۰ !!!
پاسخ:
وااای چه خبره! البته سطح حقوق و درآمدها هم با مشهد متفاوته دیگه ولی بازم خیلی زیاده. همین مشهد با توجه به درآمد ما زیااااده!