ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

اِنّا اَنزَلناهُ فی لَیلَهِ القَدر.

جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۰۳ ب.ظ

قدر، یک حد روحی است. زمان ندارد که تقدیر حق، در زمان و مکان محدود نیست. مرحله‌ای از معرفت ماست. درک شب قدر به همین معناست.

شب قدر برای این است که ما فرصتی برای جمع‌بندی از خود و کارهای خود داشته باشیم و محاسبه و حساب‌رسی داشته باشیم که آیا از خاک و چوب کمتریم؟

یک دانه گندم را وقتی به دل خاک دهند هفتاد برابر برمی‌گرداند. پس حاصل من کو؟ شکوفه‌های من کو؟

شب تقدیر شبی است که انسان جایگاه خودش در این هستی را بفهمد و ببیند به جمع خود، به وجود خود، به نیروهائی که دارد چه سازمانی داده است و برایشان چه برنامه‌ای ریخته است؟

در خانواده خود، در کوچه خود، در شهر خود و کشور خود چه برنامه‌ای و طرحی داشته است؟

در شب قدر برای تو اندازه‌ای می‌گیرند و به تو نعمت و امکاناتی می‌دهند. در این شب تو باید برای این سرمایه و امکانات طرح بریزی و برنامه بگذاری.

باید فکرمان را بسنجیم و ببینیم که با چه چیزهایی همدم بوده و چه سود و زیانی برده؟

قلبمان را بسنجیم که چه کسانی در آن رفت و آمد کرده‌اند، چه حزن‌هایی، چه عشق‌هایی، چه خوف‌هایی، و چه کینه‌هایی در آن راه پیدا کرد؟

و همین‌طور روحمان را باید بسنجیم و ببینیم که با چه چیزهایی اوج می‌گیرد و با چه چیزهایی پلاسیده می‌شود، چه مسائلی ما را به تنگ می‌آورد و چه مسائلی برای ما وسعت و راحتی می‌آورد.

درک شب قدر در حدی که ما می‌فهمیم این است که بنشینی و مسائلت را جمع‌بندی کنی.



+ع.ص از منابع مختلف.

+مِیِ صبوح و شِکَرِ خوابِ صبحدم تا چند؟

به عذرِ نیم‌شبی کوش و گریه‌ی سحری

+التماس دعا.🌷

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۳
لوسی می

نظرات  (۱۰)

۰۳ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۱۵ **هِلِناز **
زیبا بود... 
واقعا زیبا بود :) 
پاسخ:
الحمدلله :)
ما رو هم دعا کن :)
۰۳ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۱۵ آشنای بی نشان
شما هم برای ما دعا کنید
پاسخ:
ان‌شالله.
همچنین. برای هم دعا کنیم.
چی بگم 
حقیقت همینه 
پاسخ:
بعله... هعی.
سلام
قلمتون سبز ...
درود بر شما
التماس دعا
پاسخ:
سلام. به یادتون بودم.
التماس دعای زیاد (:
پاسخ:
محتاج دعایم عزیزم. به یادت بودم.
منم همینارو البته خیلی کمتر تو کتاب جناب ع.ص داشتم میخوندم و با خودم گفتم برم امشب مسجد فکر کنم در مورد راهی که باید برم
خدا عاقبت همه مارو بخیر کنه ان شاالله...
پاسخ:
این مطالب ترکیبی از چند کتابشونه و فقط ای یک منبع نیست.
منم همین کار رو کردم. البته بیشتر به راهی که تا الان اومدم فکر کردم.
الهی آمین.
ماهم التماس دعا داریم:)
پاسخ:
محتاجیم به دعا. به یادتون بودم.
التماس دعا.....
پاسخ:
به یادت بودم ^_^
سلام علیکم
بسیار عالی! خدا خیرتان دهد!
پاسخ:
سلام.
ممنونم.
نمیدونی چقدددددرررر خوشحالم کردی گفتی به یادم بودی (:
ممنونم 
منم زیاد یادت میکنم (:
پاسخ:
قرباااانَت ^_^