ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

لیله القدر خیر من الف شهر.

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱ ق.ظ

حالتی که بنشینم و حاجت‌ها را فهرست کنم و آدم‌ها را به اسم بنویسم و بعد شروع کنم یکی یکی خواستن، برایم کمرنگ می‌شود از بس مجیر و ابوحمزه و کمیل و حتا همین جوشن، عوضم می‌کنند. یادم می‌دهند که انگار دعا، خواستن نیست. وقتْ خالی کردن است برای چیزی شبیه گپ زدن. نگاه کن جمله به جملهٔ همین جوشن قربان‌صدقه رفتن است. سبحانک سبحانک سبحانک...
آنهایی که سبحانک را «منزهی» ترجمه کردند، اولین کسانی بودند که لذت‌های دعا را از ما گرفتند. پاک و منزه؟ نه! سبحانک یعنی چیزی شبیه عزیزم، دورت بگردم، قربانت بروم یا چقدر دوستت دارم.
بگذار بگویم «نار» هم توی این دعاها آتش نیست، یک جور دور‌افتادگی، یک جور بی محلی است. یک جور قهر که انگار به تو نگاه هم نمی‌کند. حالا دوباره جمله جمله ترجمه کن: عزیزم، با من قهر نکن. دورت بگردم، نگاهم کن!

شاید برای همین من هر بار جوشن می‌خوانم، یک جور حیای پسرانه برم می دارد که دوست دارم تنها باشم. می‌روم توی یک گفتگوی درِ گوشی. جوشن را کسی فریاد نمی‌زند. یک شب را تا صبح، می‌خواهی التماس کنی، منت‌کشی کنی که نکند قهر کرده باشد. توی جمع که نمی شود. اقلا من رویش را ندارم.

حالا آن اول‌ها که به «یا راحمَ العَبَرات» رسیدی آرام گریه کن، اشک حساس‌ترین نقطهٔ التماس‌کردن است. گریهٔ بلند را بگذار برای تهِ التماس‌هایت. همانجا که می‌رسی به: «یا حبیبَ الباکین» بُکاء یعنی گریۀ صدا دار. گریه، همان مرحله‌ای است که التماس کردنِ توی خلوت را همه می‌شنوند. 
خوش به حال من که با همین اشک ریختنِ آرام، التماسم نتیجه داد. بقیهٔ جوشن را تا صبح گپ می‌زنیم. همهٔ آن هزار تا آتش‌، گل شدند. تا صبح گل می‌گویم، گل می‌شنوم.


+امیرحسین معتمد.

این هم نگاهی زیبا و متفاوت به شب قدر از جناب چیت‌چیان.

حتماً بشنوید
حجم: ۹:۱۳ مگابایت

موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۷
لوسی می

نظرات  (۵)

سلام.
واقعا میشه به خدا بگی خدایا قربونت برم😢
نار یعنی با من قهر نکن؟؟😢😢😢😢

وااای اگه اینجوره پس دعای جوشن خیلی مزه میده😭

همش با خودم میگفتم این همه خدا رو صدا میزنیم برای اینکه بگیم‌خدایا مارو تو اتیش ننداز....

ینی امشب قربان صدقه خدا بریم؟
ینی دیگه به حرف مداح گوش نکنیم که میگه حاجت هاتونو بخواید....


وای....
پاسخ:
سلام. میشه امتحان کرد ^_^
هر دو خیلی خوب بود.
پاسخ:
الحمدلله.
با خدا باید در عین زنانگی مردونه حرف زد.وقتی جوشن میخونم که اصلا یادم میره چجوری باید باش حرف بزنم.روم نمیشه:دی
زیارت قبول!
پاسخ:
از شما هم قبول باشه.
تفسیر استاد محمدعلی انصاری از آیه "لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین" 87 انبیاء رو گوش بدید حتما واقعا شیرینه

پاسخ:
خیلی ممنونم. حتما ان‌شالله.
۰۹ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۵ محبوب حبیب
سلام
خیلی تعبیر قشنگی بود از سبحانک لا اله الا انت...
برقرار باشید
پاسخ:
سلام. آره زیبا بود :)