ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

قبله‌های منحرف

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۲۱ ق.ظ

دیشب در حال دعای جوشن خوندن بودم که دیدم یه آقایی روبروی ما داره نماز میخونه ولی ۹۰ درجه انحراف قبله داره!

به خانمی که کنارش بود علامت دادم که قبله از این طرفه.

قبله‌نمای موبایلشونو باز کردن گفتن نه همین درسته! گفتم از من بشنو من مطمئنم  قبله این طرفیه که من میگم!

بعد خودم قبله‌نما رو آوردم و دیدم بنده خدا درست میگه قبله‌نمای بادصبا داره قبله رو از اون سمت نشون میده! :/

گفتم این اشتباهه. حالا حرف منو قبول نمیکنی نکن ولی جهت قبرشهید رو ببین! قبله همین طرفه که من گفتم!

توجه نکرد و بدون کوچکترین حرکتی برای اطمینان از جهت قبله با همون قبله‌نماش ور رفت و پاشد نماز بعدی رو همونطوری خوند! :/

نگران شدم اطلاعات غلط داده باشم، پاشدم رفتم کنار مقبره شهدا و قبله‌نما رو گذاشتم رو قبر. داشت کلا برعکس نشون میداد. برگشتم پیش مستر و مامانم و گفتم همون که من گفتم. اما اون آقا نه تنها توجهی نکرد که بعد دیدم چند نفر دیگه هم دارن به سمت همون قبله‌ی کذایی نماز میخونن!

مستر کلا درگیر قبله‌نما شد که چطور داره اشتباه نشون میده. بعد فهمیدیم که جهت رو کلاً درست نشون میده(مثلا قبله عمود بر بلوار فلان است) اما اشکالش اینه که نقشه رو حدود ۹۰ درجه با چرخش نمایش میداد و این باعث شده بود که نتیجه نهایی برعکس دیده بشه. حالا در هر حال از حجم غیر محقِق بودن و بی‌خیال بودن اون آقا و البته سایرین شگفت‌زده شدم! و کلی طول کشید تا بتونم بی‌خیالش بشم و از هدایت سایرین چشم‌پوشی کنم چون اگر خودم بودم قطعاً ترجیح میدادم بیان بهم بگن.



موقع قرآن به سر گرفتن، که همه به سمت قبله کذایی نشسته بودن و من و مستر و مامانم و خانواده کناریمون تنها کسانی بودیم که به سمت قبله نشسته بودیم فکر کردم چقدر در زندگیم مصرانه بر انحرافات بی‌ارزش پافشاری کردم. فکر کردم چقدر اومدی و گفتی راه صحیح این‌طرفه و من به سندیتِ منبعی بی‌اعتبار، یا اعتماد به مسیر جماعتی غافل بسنده کردم و کارم رو توجیه کردم...

کاش تو بی‌خیال اصلاح من نشی و کاش من بی‌خیال جستجو و فهم نباشم...

موافقین ۱۹ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۸
لوسی می

نظرات  (۲۶)

۰۸ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۴۱ معلمی از جنس اینده
خیلی عالی بود.
پاسخ:
عه؟
ممنون.
به هیچ قیمتی حاضر نمیشن دست از اشتباهشون بردارن....
 انقد اعتماد به نفس دارن که تو به حرفت شک می‌کنی. 

خدا هدایتمون کنه
پاسخ:
آمین.
کاش...
چند خط آخر را بسی دوست داشتم💜
پاسخ:
:)
کااااش...

منم با باد صبا این قضیه رو تجربه کردم.
خونه قبلی که بودیم همسایه مون دقیقا اونوری نماز میخوندن سر همین ماجرا و قبول هم نمیکردن.

التماس دعا
پاسخ:
خودشم گفته که خطا داره.
محتاجیم به دعا.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۳ **هِلِناز **
چه فرقی میکنه 
اینوری 
اونوری 
‌...
پاسخ:
فرقش به قبله‌شه دیگه.
میگن یه انحراف گمراهی زیاد میاره

یه نفر زد قبله همه رو کج کرد!


*پناه میبرم به خدا از لجاج شهوت که همت های بلند را پست گرداند*
حرف از لج بازی شد این جمله یادم امد از صحیفه سجادیه:)

پاسخ:
:) آره یه همچین چیزی. :)

زیبا بود. ممنون.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۰ پلڪــــ شیشـہ اے
ان شاءالله که خدا کمک مون کنه دست برداریم از این پافشاری ها ...
ممنون از تذکر خوبتون
پاسخ:
ان‌شالله.
خب بنده خدا با قبله‌نما چک کرده دیده جهتش درسته دیگه! :دی
^__*
پاسخ:
:دی
سلام علیکم
تذکر بسیار مهمی بود.
خدا خیرتان دهد!
پاسخ:
سلام. لطف دارین.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۹ دچارِ فیش‌نگار
این توی مخاطب کی بود الان؟ :)
پاسخ:
آن که شما خواسته‌اید.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۱ دچارِ فیش‌نگار
هان؟
پاسخ:
همان.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۴۷ آشنای بی نشان
طبیعی بوده توجه نکنه
پاسخ:
نه طبیعی نیست.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۲ **هِلِناز **
به نظرم اگه در این حد مهمه 
میرفتی به اون آخوند مراسم میگفتی پشت بلندگو اعلام میکرد خب
حالا اومدیم و همونایی که قبرم میساختن ، با باد صبا اشتباه میساختن ، توهم اشتباه میکردی :) 

پاسخ:
برای کسی که نماز میخونه باید مهم باشه. اونهایی که قبر رو میسازن اشتباه نمیکنن همونطور که اونهایی که مسجد می سازن اشتباه نمیکنن! و مسجد منبعِ قابل اعتماد حساب میشه.
در حد تذکری که من دادم کافی یود لازم نبود به آخوند بگم :))
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۳ دچارِ فیش‌نگار
متوجه نشدم خب!
پاسخ:
میگم هرکس که شما بخواین میتونه باشه.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۶ **هِلِناز **
سوال اخرم 
ایا خدای قبله ی شما با خدای قبله ی اشتباه انها تفاوت دارد ؟ 
:))
و الفراار
پاسخ:
نه خدای ما که متفاوت نمیشه ولی بهره‌ای که از نماز می‌بریم قطعا متفاوت میشه. نکته‌ش همینه فقط. نماز خوندن ما چه علتی داره؟ یا اطاعت از خالق، یا بهره بردن از اثرات نماز یا هرچی.
هیچ کدومش با قبله اشتباهی(که تو در راستای یافتنش کوتاهی کنی) محقق نمیشه. نه اطاعت داره، نه بهره میده(به علت اثرات فیزیکی قبله در نماز).

چرا فرار حالا؟ :))
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۷ آشنای بی نشان
خودتون رو بذارید جای ایشون
قبله نما داشته جهت قبله رو نشون میداده و شمایی که شناختی ازتون نداشته هم بهش گفتید جهت قبله اینوری نیست
به کدوم باید اعتماد میکرده؟
پاسخ:
من قطع به یقین میرم از مسئول مراسم جهت قبله رو می‌پرسم. نمیگم به حرف من گوش کنه میگم برخورد محققانه بروز بده.
خودِ قبله‌نما نوشته که احتمال خطا داره.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۹ دچارِ فیش‌نگار
همه استدلال های خانم اینجوری هستن؟

اونهایی که قبر رو میسازن اشتباه نمیکنن همونطور که اونهایی که مسجد می سازن اشتباه نمیکنن!

برگرفته از lucy-may.blog.ir
پاسخ:
:/
استدلال نیست این. جهت قبله‌ای که مسجد ارائه میده منبع قابل اعتمادیه برای قبله‌یابی. شما تو مسجد نیازی به پرسش از مخل قبله ندارین و همون محراب رو می‌تونین معیار قرار بدین.
قبر هم روبروی مسجد ساخته شده بود. و قبله‌ش منطبق بر قبله‌ی مسجد بود.
قبله نما خودش داره میگه احتمال خطا داره.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۲ **هِلِناز **
چرا راستی اشتباه نمیکنن ؟ مگه ادم نیستن 
یک درصدم احتمال خطا نیست که اینجوری با قطع به یقین میگی ؟ 
پاسخ:
چرا احتمال خطا هست گفتم که مسجد منبع قابل اعتمادیه.
یعنی شما بری َتو مسجد محراب اونطرف باشه لازم نیست باز خودت تحقیق کنی که قبله کدوم‌وره. همین که مسجد میگه اینطرف، قابل اعتماده.
بله شاید اشتباه کنن ولی دیگه اشتباهش گردن من نیست.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۵ **هِلِناز **
یعنی اتصال دل به خداوند شما فقط در یک مسیر مشخص امکان پذیره؟؟؟ 
به من این حس رو میده که رسما دارین به خدا موجودیت میدین که ! 
که اگه اینوری بخونی ، میرسه به خدا 
اونوری بخونی نمیرسه میره یه ور دیگه 
بعد با وجود خدا در هر لحظه و هر مکان تناقض داره که ؟ نداره ؟ 
مگه انرژی و نیروی خداوند در لحظات مناجات در جهات مختلف متفاوته ؟ 
بحث جااالب شد :))) 
اون افراد اطاعت کردن از قبله ی خدا ، ولو اشتباه کرده باشن ، اگر هم اینجوریه که شما میگی که فیط در ی جهت بهره حاصل میشه که خیلی جالبه ! 
پس همه ی اون افراد الکی اومدن رسما دیگه 
با هر نیت و خلوصیم که خونده باشن پس فردا خدا بهشون میگه چون جهتت اشتباه بود نیروی فیزیکی کافی برای تقبل دعا و مناجات شما ایجاد نشد ، پس ول معطلین ؟؟ 
پاسخ:
مگه نماز برای اتصال قلب به خداست؟ یعنی اونی که میتونه بدون نماز اتصال برقرار کنه نماز نخونه؟ یا اونی که با نماز اتصال پیدا نمیکنه پس میتونه نخونه؟ 
نماز برای اطاعت از خالقه. و او گفته اینطوری نماز بخون و به این سمت. وقتی برات مهم نیست به کدوم سمت نماز میخونی پس در حال اطاعت ازخالق نیستی. پس هدفت کلا از بین رفته.
او گفته بگرد قبله رو پیدا کن. من میگم نه دیگه چرا بگردم وقتی که تو که همه‌جا هستی. این اسمش اطاعت نیست.
اگر بگردن و با این وجود اشتباه کنن حرف شما درسته و تکلیف و اشکالی بر اونها نیست. ولی اون آقا حاضر نشد بگرده و به همون قبله‌نمایی استناد کرد که خودش اولش نوشته قبله‌نماییش خطا داره. پس تکلیفشو در اطاعت انجام نداده.
حالا شاید خدا از اون هم بپذیره. من در مورد پذیرش و عدم پذیرش خدا نظری ندارم، اما اصل کارش اشتباهه و با اطاعت منافات داره.

اثر تکوینی نماز هم بله با قرارگرفتنت در حالت خاصی از میدانهای مغناطیسی زمین محقق میشه. وقتی دوشاخ رو به پریز نزدی، قطعا نمیتونی وسیله برقیتو روشن کنی. اگر در جهت میدان مغناطیسی نایستی بهره مغناطیسیشو نخواهی برد. اینکه دیگه اثر طبیعیشه.

۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۸:۴۵ **هِلِناز **
به نظرم مقایسه ی نماز با دو شاخ و پریز چیز جالبی نیست کلا ، مثل مقایسه ی روح و جسمه ... ماهیت هاشون کاملا متفاوته! 
اون اقا هم گشته ؛ دیده قبله اون طرفیه !
همه هم دارن اون سمتی میخونن ! 
...
اگه یه اتفاقی پیش بیاد مثلا چه میدونم سیل بشه ، تو ببینی ۹۹ درصد جمعیت دارن از سیل فرارر میکنن به سمت شرق ؛ همینجوری تو میگی نه من میرم به سمت غرب ؟ .قطعا با اونها همراه میشی 
اون لحظه اون اقا و بقیه فکر نکردن که برنامه داره خطا میکنه خب !
همین که یه قبله نما رو استفاده کرده تا جهت رو مشخص کنه خودش اطاعته ولو اگر اشتباه باشه 
اگر کلا هردمبیلی وای میساد یه سمتی اره حرف تو درست ، اطاعتم نکرده بود میگفت هر سمتی شد میخونم 
ولی اون استناد کرده به یه قبله نمای غلطی که برای اون درست بوده :) 
چقدر خدای شماها سخت گیر و عجیب غریبع... 
پاسخ:
من اثر طبیعیشو گفتم. برای اثر طبیعیش(غیر از روح و جسم) باید با طبیعت همراه بشی. جریان مغناطیسی طبیعته. برای بهره بردن باید با طبیعت همراه بشی. یه سرچ بزن از جهت قبله و امواج مغناطیس زمین.

دویدن موقع نجات جان از سیل و جهت‌یابی قبله در فراغ بال هم از نظر من مرتبط نیستند. با این وجود اگر یکی بگه طرف شرق که میدوین یه گردباد هم داره میاد تو بازم با همه میری یا یه لحظه شک میکنی؟ منطقیش شک کردنه.
جستجوی اون آقا هم ناقصه چون من بهش گفتم اشتباهه. اگه نمی گفتم بله درست بود. 
این ارتباطی به سختگیری خدا نداره. واقعا نتیجه‌گیری متناسبی نبود. چون یه دستورالعمل هست که برای اطاعت قراره اونو اجرا کنی. اگه اجرا نکنی خودتم نمیتونی و نباید ادعا کنی که اطاعت کردی. باید بگی هرطور دوست داشتم رفتار کردم و رو مهربونی خدا حساب کردم. خب در این صورت خودت هم پذیرفتی که عملت درست نبوده و در هر حال پذیرفتن و نپذیرفتنش با خداست. تو پاسخ قبلی هم گفتم در مورد اینکه خدا می‌پذیره یا نه نظری ندارم و حقی هم برای ادعا ندارم.
من نمیدونم کسی که کلا نمیخواد از دستورالعمل اطاعت کنه چرا مثلا تعداد رکعت‌ها و اصول دیگه رو رعایت میکنه؟ خب کلا هرطور دوست داره بخونه یا نخونه دیگه.
سلام
خیلی وقت‌ها توی زندگی بدون تحقیقِ درست یه کاری رو انجام دادیم و با خیال اینکه همه دارن اون رو انجام میدن ، پس درسته ، به اون کار ادامه دادیم ... امیدوارم خدا مارو ببخشه بابت این اشتباه ها ... :)
پاسخ:
سلام. الهی آمین.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۴ **هِلِناز **
خب چرا سماجت نکردی 
نقشه رو نشون ندادی بگی نقشه ۹۰ درجه انحراف داره ؟ 
اون شاید به ذهنش نرسیده انحراف نقشه رو :) 
شماها چند نفری بعد تحقیق و دور هم نشستن و فک کردن تازه فهمیدین اا نقشه منحرفه ، اون ادمم نشسته تو اون فاصله مثلا دعاش رو خونده ، یا غذاش رو خورده ... 
دلیل بر بی اطاعتیش و بی بهرگیش نیست واقعا‌ به نظرم... 
اگه گردباد باشه ؛ قطعا طرف خودش رو میزنه سماجت میکنه که اون طرف گردباده نرو...
اگر اییینقدر این مساله ی قبله مهمه براتون پس سماجت کردن براش هم ارزش داره 
نداره ؟ 

پاسخ:
دلیلی برای سماجت نداشتم.
وظیفه من حتی گفتن هم نبود. من گفتم چون دوست میداشتم که به خودم هم بگن و گفتن رو دلسوزانه‌تر می‌دیدم.
این موضوع اینقدر مهم نبود که سعادت و ضلالت اون شخص بهش وابسته باشه.
حتی تو موضوعات سعادت و ضلالت پافشاری منطقی نیست. راه رو باید نشون بدی. اگه بخواد میپذیره، نخواد نمی‌پذیره. اینقدر مهم که میگی یعنی چقدر؟ نه اونقددددرها هم مهم نیست. اشاره کفایت میکرد. باید برای اون مهم می‌بود نه من. اطمینان از جهت درستقبله وظیفه او بود برای نماز خودش.

گفتم تشبیه خوبی نبود تشبیه نجات از مرگ با قبله در زمان آسایش! اصلا مثل هم نیستن.
۰۸ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۱۵ مامان محمدمهدی
سلام دوستی
طاعات قبول
من بهت افتخار میکنم که اینطور دلسوزانه رفتار میکنی
من معمولا و متاسفانه بسمت تذکر نمیرم
خیلی هم انرژی هدر نده وقتی کسی از قولش بوی عناد میاد و بر سفید بودن سیاهی اصرار داره، به اندازه کافی این روزها انرژیهامون کم هست، شما هم که با دو تا عسل بیشتر از ماها
البته من در هرحال استفاده مو میبرم از حرفها و ... ت😉
بوس بوس
پاسخ:
سلام. قربونت.
ههه ههه به نظر مامانم هم زیادی بیکار و گیر بودم :)) هرچند اینو نگفت بهم :))
نه دیگه کم کم عوارض سن و سال بر من مستولی میشه دیگه حوصله‌ش رو ندارم :دی
اون سه نقطه چی میتونه باشه یعنی😁
قربونت گله بوس بوس😚
می دونی؟ والا منم می بودم حرفتو گوش نمی کردم 
چون دو تا دلیل مخالف تو رو داشتم 
یکی قبله نما که خوب حتما خیلی جاها بهش درست نشون داده بوده که بهش اعتماد داشته و یکی هم جمعیتی که به همون قبله اشتباه نماز می خوندن 
مگه اینکه قضیه ی قبر و مسجد رو برام مخاطبم می گفت اون وقت حتما خودمم می نشستم یه حسابی می کردم 
والا من اصلا هیچ وقت هیچ جا به جهت قبر دقت نکردم که از رو اون قبله رو تعیین کنم منظورم اینه شاید اونم حواسش به این نبوده 
پاسخ:
آره خب. 
البته خودش آغازگر انحراف قبله بقیه بود و من هم بهش گفتم محراب مسجد رو ببین! قبر رو ببین! جهت اونطرفه. 
ولی کلا قصد این پست تخطئه‌ی اون بابا نبود. به خودش ربط داشت.
هاااااه (:
خدایی اخرش همه اون طرفی رفتن!؟ :|
عجب.یعنی چی :|
پاسخ:
خب البته قرآن به سر گرفتن در موضع غیر از رو به قبله اشکالی نداره. 
مگه اخرش که برای امام زمان بلند میشن نباید رو به قبله باشن؟یا واجب نیست؟(ایموجی متفکر.)
پاسخ:
باید که نداره و واجب نیست ولی عرف اینه.