ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

نشانه‌هایی شوم از شائول!

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۲۵ ق.ظ

امروز پشت ویترین طلا فروشی دیدم سه عدد مدال طلا، در سه سایز مختلف از تصویر شاه و فرح تو ویترینه!

درست در تیررس نگاه مشتری!

انگشتریش هم بود! :/

خب درسته که اینها بخشی از تاریخ این مملکتند ولی واقعا نمیدونم چرا باید کسی نشانه‌های ننگین تاریخش رو به گردن بیاویزه! :/



+عنوان: عباس میلانی(که خودش ضد انقلابه!) در کتاب نگاهی به شاه گفته: شاید بهترین اسم تمثیلی برای شاه همانی باشد که دستگاه‌های دیپلماتیک و اطلاعات اسرائیل از دیرباز در مکاتبات محرمانه خودشان، برای اشاره به شاه از آن استفاده میکردند. آنها شاه را در این مکاتبات شائول می‌نامیدند. اولین پادشاه یهودیان که دمدمی‌مزاج بود و عاقبت مغضوب خدا شد.

موافقین ۲۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۳۰
لوسی می

نظرات  (۳۷)

هشتگ زنده باد شاه!زنده باد کوروش!
و از این حرفا که میزنن(: خدایی چرا باید عکس شاهو انگشتر کنن.و کیفم بکنن که تو ویترینه.البته خیلیا میخرن ها.فقط واسه تفاوتش.
پاسخ:
چی بگم والا!
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۰۶:۵۱ محمد فرهمند

شائول یهودیان همون طالوت قرآن ه که مقامش در قرآن تا حد پیامبری بالا برده شده.

شائول از سوی خدا و به دست  صموئیل نبی برای رهبری و پادشاهی یود انتخاب شد

پاسخ:
عه؟
پس چرا میگه مغضوب خدا شد؟
عجب! واقعا انگار مملکت هر کی به هر کی شده! یه بخشی از این کارا به نظرم برای قبح زدایی و ذائقه سازی و یه بخشی برای امکان سنجی نفوذ بیشتره! لذا حقیقتا نیاز به واکنشهای صریح و روشن منطبق با قانون داره. شما اطلاع دادید؟
پاسخ:
نه اطلاعِ چی؟
بهش فکر کردم ولی بعد گفتم خب که چی؟
با اطلاع دادن که چیزی درست نمیشه. درد من بی‌اطلاعی و کم‌حافظگی مردمه.
وگرنه اینو جمع کنن یه جای دیگه دوباره علم میشه در میان ملتی که تاریخ نداند و حافظه ندارد و آموزش پرورش فاجعه باری دارد!
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۵۰ **هِلِناز **
جدی ؟؟ 
من چهره ی فرح رو دوست دارم :)) حتی یک عکس ازش تو قاب اتاقم دارم از بچگیم ... 
صرفا به خاطر چهره و وقارش ...

پاسخ:
خب علاقه به یک چهره قابل قبوله ولی وقار رو چی معنی میکنی؟!
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۱۰ دچارِ فیش‌نگار
من باز برگشتم سر تیتر
پاسخ:
متوجه نشدم.
برای اینکه از نظر اونا ننگین نیست:)

پاسخ:
درد همینه دیگه. ملتی که تاریخ نداند هیچی، ملتی که حافظه ندارد! :/
من کاملا مخالف سلطنت طلبها هستم این از موضع ام .
اون بخش از تاریخ هم ننگین نیست. قطعا ننگین نوشته شده بخاطر مشروعیت بخشی به الان تاریخ مثلا فکر کن صد سال بعد مخالفین نظام فعلی بر مسند قدرت بشینن و  بخاطر مسایل برجام به دوره ی ما بگن ننگین....
بعد ما با این اخلاقامون جای مصری بودین که اللن هفت دفعه اهرام مصر رو نابود کرده بودیم !!!

با همه اینها اگه اصرار داری که اون برهه از تاریخ ننگین بوده و این حرفها،  شما ببین تو این چهل سال چی به سر مردم اوردن که حاضرن به عصر ننگین برگردن گردن اویز شاه و فرح بندازن  و تو خیابون رضا شاه رو فریاد میزنن ( از اون ور بوم افتاده ها) 
پاسخ:
چرا مسائل رو با هم قاطی کردین؟ نابودی اهرام مصر چه ربطی به آویز گردن داره؟
مگه کاخ شاه رو نابود کردیم؟ :/
مگه مقبره کوروش رو نابود کردیم؟
این مغالطه است. اگر این گردن آویز زمان شاه ضرب شده بود و الآن میفروختند حرف شما درسته و اصلا مهم نبود. ولی وقتی الآن داره ضرب میشه خیلی مهمه!
تاریخ هم هیچ جوری نوشته نشده. شما به منبع داخلی شک دارید منبع خارجی بخونید. من تو همین پست بخشی از متن یک ضد انقلاب رو هم در مورد شاه نوشتم. اونم تحریف کرده که به انقلاب مشروعیت بده؟ اصل تاریخ که تحریف شدنی نیست.

کامنت آقای صفایی نژاد رو بخونین. 
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۷ قاسم صفایی نژاد
یه وقتایی کسانی هستن که جمهوری اسلامی رو نقد می‌کنند که نقدشون پذیرفته است. بعد یهو میگن شاه فلان کار رو می‌کرد، آدم خنده‌اش میگیره که چیو با چی دارن مقایسه می‌کنند
پاسخ:
دقیقا همینه! واقعا آدم می مونه که یاللعجب!  مثل اینه که هندوانه‌ی کال و سفید رو با انبه‌ی رسیده مقایسه کنی و بگی عوضش هندوانه‌ی کالمون دونه‌هاش ریزتر بود! :/
آخ عجب کامنت‌های کلیدی‌ای میذارین شما. ممنون.
نشانه های ننگین تاریخ
نشانه های شوم از شائول

چه تعابیر جالبی!!

من دوتا سوال ازشما دارم

اولا نشانه های پر افتخار تاریخ این مملکت رو میشه نام ببرید، در مقابل نشانه های ننگینش به همراه دلیل

ثانیا همون اولا رو بگید فعلا ببینیم چیه تا بعد ثانیا رو عرض کنم
پاسخ:
نه متاسفانه مایل نیستم که نام ببرم و دلیل بیارم! چه کاریه؟ وقتی که میشه برای پاسخ‌یابی، خودتون منابع و کتب تاریخ بخونید چرا من نشانه و دلیل بیارم برادر من؟ :)
ایرانیشو قبول ندارید از خارجی‌ها بخونید. جوابتون اونجا هست.


+ولی یکی از رفقا اومد براتون یه کامنت گذاشت :)
سلام 
با این حساب تمبرهای عکس های شاهان ایران و خاندانشون باید نابود بشه!
نه ؟!:)))
تاریخ است دیگر نباید گفت چرا و چگونه ؟!:))
هنوز بعضی ها عستند که اینا رو دوست دارند نگه دارند یا حتی بر گردن بیاوزند!
ولی خب معمولا نمی آوزیند /نمیآوزیند 🤔 بلکه مثل همون تمبر یادگاری نگه میدارند :)
بنظرم بر تاریخ و اینجور عکس ها نباید خرده گرفت :))
خرده گرفتن یعنی سخت شدن زندگی :))
فردا پس فردا ایران ما هم جز تاریخ شد از کجا معلوم از این دست  سکه ها ضرب نشد؟!:))

کلا تاریخ کاری به این چیزهای که فرمودید نداره:))


پاسخ:
اینکه بر گردن چه بیاویزیم خیلی ربط داره اما تمبر ربطی به اینهایی که گفتید نداره! :)
همونطور که تمبر به مدال طلا و انگشتر ربط نداره!
شما عکس کوروش بیاویز منطقی تره تا دوران ننگین.
تمبرهای اون دوران هم از اعتبار ساقطند جانم ^_^
ببین درسته گردن آویز اسمشه خیلی کم پیش میاد به گردن بیاویزند این یک :))
اما دو احتمالا بعضی از رانندگان تاکسی ها بیاوزیند :)))))
چرا که آن ها روزهاست که میگویند خوشبحال اون دوران نه الان 
یا حتی میگن (گفتن که میگم ها، شنیدم ازشون که میگم) روحت شاد شاه .
بعد فحش نثار مدیران و مسئولان مملکت خودمون میکنن !

برای شما و خیلی از ماها شاید ننگین باشه ولی برای بعضی ها ننگین نیست (اصلاح شد) حتی میگن خیلی بهتر از الان بوده (شنیدم که میگم) چه از لحاظ اقتصادی چه آزادی های که داشتند .
برای آنها دوران ننگین نیست بلکه دوران رنگین است :)))


+

ساقط نشدند جانم :)
نرفتین پس ببینین !
چند مغازه تو تهران خودم دیدم که تمبرهای اون دوران رو دارند و هنوز ساقط نشده درست چاپ مجدد نمیشه ولی ساقط هم نشده و خرید و فروش شده و میشه !


ربطش اینکه از تاریخ یکبار در تمبر و اینا استفاده میکنن یکبارم در گردن آویز 

پاسخ:
ببین تاریخ جنایت چیزی نیست که یکی بگه خوبه و یکی بگه بده! اونی که به شاه میگه روحت شاد قیمت مرغ و گوشت رو حساب میکنه. یعنی سطح دغدغه‌ش قیمت ارزاق مصرفیشه. اگر دغدغه‌ش فساد و قتل و جنایت بود و مطلع بود از این تاریخ، عمرا از این حرفها میزد.
منم میفهمم که زمان شاه همه‌چیز ارزون‌تر بود ولی یک تار موی گندیده‌ی انقلاب رو با هزارتای طاغوت عوض نمیکنم. چون سطح دغدغه‌م ارزونی نیست. چون تاریخ میخونم. چون میدونم چه خبر بوده اون زمان و می‌بینم چه خبره تو این زمان.
طرف خودشو غافل نگه داشته شما به حرف او استناد میکنی؟
همون آدم رو چهار تا کتاب تاریخ بده دستش ببین بازم همینو میگه؟

درد اینه که ملت تاریخ نمی‌دانند و حافظه هم ندارند و آموزش و پرورش هم که اینجور!


+اعتبار تمبر به خرید و فروش نیست به استفاده شدنشه که اونها همگی از درجه اعتبار ساقطند.. اگر هم خرید و فروش میشه به خاطر سابقه تاریخیش و کلکسیون شدنشه نه عکس شاه بر روی اون! عکس شاه هم نباشه و عکس یکی دیگه باشه بازم با همون قیمتِ تاریخی خرید و فروش میشه چون تمبر سال ۳۲یه مثلا.
اما گردن‌آویز و انگشتری که امروز هم ضرب شده حرف دیگری است. اینها خیلی تفاوت دارند. اگر همین گردن آویز زمان خود شاه ضرب شده بود و الآن داشتند میفروختند بحث فرق میکرد.

با وجودی که قانع نشدم ولی سکوت میکنم  و ادامه نمیدم:))
با تشکر :)


+
من اصل حرفم این بود و هست که این دنیا (زمین) دوره گردشه :) بنظرم نباید بخاطر چند تفکر اشتباه و یا حتی ضرب این چیزا آدم به روحش آسیب برسونه و ناراحت بشه :)
خرده گرفتن بر این و اون یعنی زندگی رو سخت گرفتن :)) 
پاسخ:
باشه ولی ممنون کامنت گذاشتی و مخالفتت رو اعلام کردی.(خط آخرمو ویرایش کردم خوندی؟)

+من با این حرف و این استدلال برای ساده کردن زندگی مخالفم. این ساده نگاه کردن، بی اهمیت دونستن تفکرات اشتباه و نجات خودم، سبکِ زندگی نبوی و علوی نبود و نیست؛
میفرماید: لعلک باخع نفسک الا یکونوا مومنین. گویا تو میخواهی خودت را به خاطر اینکه آنها ایمان نمی‌آورند هلاک کنی...
حالا ما که عمراً به اون درجه برسیم که برای ضلالت مردم بخوایم خودمونو هلاک کنیم ولی مهمه که درد رو در خودمون از بین نبریم.
اینو گفتم یاد یه حرفی از چمران افتادم ان‌شالله به مناسبت سالگردش پستش میکنم.
ممنونم :)
@
در جواب کامنت @یک مرد :
سوالتون این بود ؟

اولا نشانه های پر افتخار تاریخ این مملکت رو میشه نام ببرید؟!

برگرفته از lucy-may.blog.ir
جواب : شهدایی ۸ سال جنگ تحمیلی که خون خودشون رو فدای این مرز و بوم کردند که یک نمونه ی کوچکش اینکه    الان شما بیاین اینجا راحت کامنت بزارین و اون دوران و این دوران رو مثلا تحلیل کنید ! شهدا از نشانه های پر افتخار تاریخ این مملکت بودند و هستند !!

پاسخ:
@یک مرد!
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۹ شنگول العلما
بعضی وقتا به بهانه میهن پرستی و تاریخ و.... می خواند جلوشون باز بشه. 
جلویش که باز شد راحت تر می تواند گناه کند. 
بعضی ها می روند خارج. بعضی ها خارج رو می خوان بیارند داخل که جلوشون بازتر بشه. 
بَلْ یُرِیدُ الْإِنسَانُ لِیَفْجُرَ أَمَامَهُ
 ولی انسان میخواهد راه فسق و فجور را پیش روی خود باز کند.
سوره القیامه آیه 5
پاسخ:
بله دقیقا همینه.
ممنون از آیه به جا و زیبایی که استفاده کردین.
متشکرم.
خب خیلی بهتر بود کسی که ادعایی میکنه لااقل حوصله تفسیر . تبیین و توضیحشم داشته باشه ولی خب یه ادعای کذا کردن و حالا هم فکرا موافق باشن که هنری نیست.
هر ادعایی ادله و شواهد اثبات میخواد 

@ به ناشناس

دوست بزرگوار، اون شهدایی که سرکارفرمودین افرادی هستن که جونشون رو فدای این مملکت کردن،یه سوال اگه جمهوری اسلامی اتفاق نیافتاده بود هم جنگی میشدکه این همه آدم کشته بشن که بشه ثمره ش و به قول شما افتخارش؟؟؟؟
یادتون باشه جنگ بین دو قوم از مسلمین از جمله قتال با کفار نیستا، که ازش شهیددر بیاد، اینا به خبرنگاری که تو هواپیما سقوط میکنه رو هم میگن شهید 
 همون کشوری که چند سال پیش باهامون میجنگید و شهدای جنگ باهاش رو از افتخاراتتون میدونین الان شده کشور دوست و برادر، همون سیاستی که جنگ با این کشور رو محاربه با کفر  تبلیغ میکرد الان داره میگه باید باهم اجتماع کنیم به بخاطرحب الحسین


توسنوات مختلف این کشور کلی آدم برای مرز و بومشون کشته شدن که از نظرشما شهیدن ، این که دیگه نمیتونه دلیل و شاهد افتخار این دوره خاص باشه.

هرجند اول ادعای ننگ شد چند تا ننگ هم کاش میگفتین و چند تا افتخار .... 
پاسخ:
آره شایدم بهتر این بود. ولی معمولا از بدیهیات نمی‌پرسند و بر سرش هم بحث نمی‌کنند. من هم میدونم شما قصدتون سوال نبود چون جوابها رو می‌دونید. :)
برای همین بهتر رو در این می‌بینم که وارد بحث فرسایشی نشم. اگر واقعا نمیدونید مستنداً مطالعه کنید تا هرچی من میگم یه پاورقی و رفرنس نخواد. والا هنوز هیچی نشده ادعای بنده رو کذایی می خونید! خب شما که ادعاهای منو کذایی می‌بینید آیا واقعاً بهتر همینه که من چیزی رو براتون ادعا کنم؟
با همین کامنت شما خیلی خوشحال شدم که وارد دام بحث بی‌سرانجام نشدم :)
ادله و شواهد و اثبات هم در تمااام کتب تاریخی این مملکت. :)
بی شاهد حرف نزدیم :)
از شما بعیده
این بی حوصلگی رو میذارم بحساب خستگی و فشارهای این ایام

فقط چند نکته و تمام،
اولا ادعای کذا بمعنی ادعای کذب نیست، کذا به آنچه گفتید اشاره داره نه تکذیب ادعاتون. 

از قضی من مثل خیلی مخالف این بحثتون نبودم،  اگرم سوالی کردم از باب تبیین بود نه اینکه به قول شما بخوام دامی پهن کرده باشم برای بحث بی سرانجام باشما.

بنظرم برای بار چندم به این نتیجه رسیدم اشتباه کردم تو وبلاگ. یه سری از وبلاگ نویسا نظر نذارم تا متهم به دام پهن کردن و ... نشم.
موفق باشید.

پاسخ:
ای خدای من! باز دلخور شدین که. :(
قبول کنید که خوب نمی‌خونید. شما از من مثال و شاهد خواستید گفتم سند زیاده مطالعه کنید. این ناراحتی داره؟ آیا من مجبورم که جوابی بدم و بحثی بکنم که نه وقتشو دارم نه حوصله‌شو؟
منم از همون اصطلاح خود شما استفاده کردم و نگفتم کذب! مثل خودِ شما گفتم کذایی! ولی می‌بینید که استفاده از اصطلاح خود شما، برای خود شما هم این تصور کذب بودن رو ایجاد کرد. پس واژه خوبی استفاده نکردین.
اون قسمتِ از قضا که گفتید رو من خودم نگفتم آیا؟ :)
میدونستم میدونید. :)
من نگفتم شما دام پهن کردین. خدا نکنه این چه تعبیریه؟ :/
بحث فرسایشی برای من دامه. چون دقیقا مطابق پاراگراف اولتون بی‌حوصلگی از من بعیده. و بحث کردن کلا برای من یک دامِ وقت تلف‌کنه. نه اینکه شما دام پهن کنید. بحث تو وبلاگ کلا بی‌نتیجه است و واقعا پاسخ دادن به سوالی که جوابشو خودتون میدونید یعنی افتادن به دام بحث بیهوده.

آقا باشه من جواب میدم، دلخور نشین. ننگ کاپیتولاسیون و وابستگی کامل و دست نشاندگیِ شاه این مملکت و ننگ اینکه نتونی موضعی مستقل برای مسائل بین‌المللی داشته باشی از جمله ننگ‌های این دورانه. شاهد هم که لازم نداره ان‌شالله.

راضی شدین؟ :)
 من شخصا انتظار دارم  قشر تحصیلکرده نگاه عادلانه تری به تاریخ داشته باشن .البته کلا این قضاوتهای ناعادلانه رواجی هست در ما ایرانیها .مثل همین الان : هر دولتی بر سر کار میاد دولت قبلی و زحماتش رو با خاک یکسان میکنه .

** برای ناشناس: میشه گفت؟ که  از نشانه های بهشتی بودن جهنمی ها اینکه اینترنت اختراع میکنن و وبلاگ و  تلگرام و اینستاگرام درست میکنن و بعد من و تو میایم از افتخارات خودمون در  این مرز و بوم مینویسم.
والا شهدا هم راضی نیستن اینهمه منت کارشون برسر مردم باشه که تا هر بحثی باشه بزنید تو سر ادم که شما با خیال راحت نشستید فلان کارو میکنید ...
بعد هم یه وقت ننگ نباشه از  ورزشگاه ازادی و مهراباد  و میدان ازادی و...‌ گذر میکنید ....
پاسخ:
انتظارتون به جاست ولی عدالت یعنی چی؟ یعنی چشم بستن بر ننگ؟ یا شاکی نشدن از ننگ؟
این مثالتون از دولتها رو موافقم.

@ناشناس 
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۲۳ محمد فرهمند

از منظر یهودیان شائول به خاطر یک گناهی که مرتکب شده بود از سوی خدا مورد غضب واقع شد و در جنگ کشته شد و حکومت به داوود رسید.

اما شائول از چهره های مشعشع تاریخ یهود و ایضاً تاریخ معنوی اسلام هست

شائول گرچه خودش پیامبر نبود اما با پیامبران نشست و برخاست داشت و از منظر قرآن در حد پیامبری بود مثل ذوالقرنین

پاسخ:
والا من بی اطلاعم ولی اینجا گفته فلسطینی‌ها او را منکوب کردند و بر تخت نشستند.
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۳۴ محمد فرهمند

فلسطینی ها پهلوانشون جالوت بود که تو قرآن علیهش خیلی حرفا زده شده و گفته شده که به دست داوود کشته شد

فلسطینی ها همیشه هم مثبت نبودند :)

اون وقت جلوی جایگزینی قوم مورد حمایت خدا ایستاده بودند

خدا طرفدار شائول و داوود بود که هر دوتاشون یهودی بودند و میخواستند سرزمین فلسطینی ها رو ازشون بگیرند

پاسخ:
نه اینجا هم به عنوان آدمهای ضایع گفته از فلسطینی‌ها.
عجب. ممنون از اطلاعاتتون.
حالا یعنی اسم رو عوض کنم؟ این که طالوت واقعی ما نیست. هوم؟ :)
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۴۲ محمد فرهمند

میخوای اسمشو چی بذاری ؟

البته من در مورد طاغوت بودن شاه با شما همنظر نیستم

 

پاسخ:
اشتباه نوشتم. نوشته بودم طالوت! شد طاغوت!

خب پس هیچی دیگه همه از عنوان راضی هستیم. :)
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۵۰ محمد فرهمند
از اینکه شاه رو با یک پیامبر مقایسه کردی ممنونتم :)
پاسخ:
حالا شما چرا تشکر میکنین؟ :))

نه دیگه آخرش نوشته مغضوب خدا شد. منم از همین بُعد نگاه یهودیان استفاده میکنم.
نکته‏‏ ش اینه که حتی اسرائیل که شاه نوکر بی اختیار اونها بود هم او رو مغضوب خدا میدیدند :)

شائول اصلا طالوت نیست چون طالوت مغضوب نیست. پس این، اون نیست.

۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۵۷ محمد فرهمند

باور کن شائول همون طالوته. به خاطر قد بلندش قرآن اسمشو طالوت ثبت کرده

طالوت یا شائول نخستین پادشاه اسرائیل بوده . دومین پادشاه اسرائیل داوود و سومین پادشاه اسرائیل سلیمان بوده. بعدش مملکت اسرائیل تجزیه شده به دو کشور به نام های اسرائیل و جودیا (یهودیه)

 

پاسخ:
خب وقتی ویژگیهای اون بر حقیقت منطبق نیست، خب پس این اون نیست دیگه! :) هرچقدر هم که بگن این همونه!
حالا چه کار کنیم؟ میخواین اسمشو بذاریم هلندی سرگردان؟
توهمین کتاب میگه کسینجر به شاه لقب هلندی سرگردان داده بوده.. که یک تمثیله. 
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۳۷ محمد فرهمند

نمیدونم. هر چی دلت میخواد اسمشو بذار

اما به نظر من یه شاه لایقی بوده برا ایران

از شاهای قاجاری خیلی خیلی بهتر بوده به طوری که اصلا قابل قیاس با اونا نیست

پاسخ:
خب بستگی داره کی رو با کی مقایسه کنیم دیگه! ولی ما زمان محمدرضا شاه بی نهایت وابسته بودیم و این فاجعه بود، چطور به این میگین لیاقت؟
خب زمان قاجار هم وابسته بودیم. تازه مملکت رو هم فرت و فرت میدادیم بره و اون موقع هم از این لحاظ فاجعه بودیم :))
نمیتونم الان مقایسه ی دقیقی بین پهلویها و قاجاری ها داشته باشم اما فکر میکنم خیانتی که پهلویها به دین کردند رو قاجاری ها نکردند.
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۵۹ محمد فرهمند

قاجاری ها پادشاهاشون بیشتر به فکر زن بازی بودند تا مملکت داری

بزرگترین ابداعشون سرسره بازی با زناشون بود !!!

عباس میرزا رفته بود با روس ها بجنگه، فتحعلی شاه براش نامه نوشته بود که برام از غلامان گرجی بفرست چون غلامای قبلیم پیر شدند و دیگه شایستگی خدمت کردن به من رو ندارند !!!

اونقدر از این داستانا هست که حد نداره

رضاشاه مملکت رو  از تجزیه نجات داد

دانشگاه تأسیس کرد (کاری که شاهان  قاجاری از ترس نابودی حکومتشون نمی کردند)

و ...

همه ی کشورها باید در  اون دوران به یکی از ابرقدرت ها وابسته می بودند

این خیانت به اسلام بود که مثل صدام و قذافی و عبدالناصر وابسته به قدرت شیطانی و ضد خدا و ضد دین شوروی نبودند ؟

پاسخ:
بله اینها هم هست.. ولی شاه وابسته به شوروی نبود ولی وابسته به آمریکا بود دربست! پدرش هم که وابسته به انگلیس بود..

حالا ما نمیخوایم بگیم قاجار بهتر بود یا پهلوی! میخوایم بگیم اینها طاغوت بودند کلا.
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۵ **هِلِناز **
راجع به فرح انصافا دختر تحصیل کرده و خانواده داری بوده خودش...
البته که به واسطه ی وضعیت مالی خوب خانواده اش بوده ولی به هر حال یک زن هردمبیلی بیسواد نبود ...  
کاری به اشتباهات تاریخی ای که مرتکب شدن ، اتفاقاتی که افتاده ندارم ؛ چون دقیقا ۱۰۰ سال بعد هم بعد از سرنگونی همین نظام فعلی ، تاریخ اونها هم به همین شدت این دوره رو ننگین و بد توصیف میکنن...
پاسخ:
الآن سوادش چه کمکی بهش کرد؟ اخلاق خاصی رو رعایت میکرد؟ مانع فروپاشی نظام شد؟ بچه سالم تحویل جامعه داد؟ چه دردی رو دوا کرد؟
باسوادی وقتی ارزشه که ارزشی هم ایجاد کنه دیگه. بعضی‌هام باسواد که هیچی بلکه نابغه‌آن ولی قاتل هم شدن!

+هیچ وقت تاریخ اینقدر تحریف نمیشه. ننگ همیشه ممکنه اتفاق بیفته در هر نظامی ولی  کلا بیس اون نظام بر ننگ بود و بیس این نظام بر رشادت و شجاعته‌. من نمیدونم چطور میشه اینها رو اصلا مقایسه کرد که حالا بد و خوبشونو بگیم.
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۷ محمد فرهمند

الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم

 

پاسخ:
کفر خودش ظلمه :)

اینجا نه با ظلم حکومتی می‌ماند و نه با کفر. چون ما کافر نیستیم الحمدلله و مظلوم‌پرور هم‌نیستیم :)
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۴۴ محمد فرهمند

کامنت های دوستان رو هم خوندم

شما چند تا کتاب تاریخی خوندید که فکر میکنید همه چیز رو  در مورد اون دوران میدونید ؟

من از سال اول راهنمایی (12 سالگی) تا کنون که 37 سالمه عضو کتابخونه های مختلف بودم. حداقل عضو یک کتابخونه بودم. الآن عضو دو تا کتابخونه ام. فقطم کتابهای تاریخی رو میخونم. از رمان و شعر و این چیزا متنفرم.. به طوری که الآن اگر از من بپرسند چه اتفاقی چه زمانی افتاده دقیقاً میتونم زمانشو بگم. باز ادعا نمیکنم که همه چیز رو در مورد یه زمان میدونم.

اما اینو میگم که دوره ی شاه با اینکه به قول شما و بعضی از مورخین معاند با شاه وابستگی وجود داشته. اما اونوقت دوران جنگ سرد بود. باید به یکی از ابرقدرت ها وابسته میبودی تا از هجوم ابرقدرت دیگه جلوگیری کنی. اگر شاه وابسته به آمریکا و بلوک غرب نبود، بلوک شرق ایران رو بلعیده بود. همونطور که بعد از جنگ میخواست آذربایجان رو به شوروی ملحق کنه

اما از نظر اقتصادی ایران دوره ی شاه با هیچ دوران دیگه ای به جز هخامنشی و ساسانی که ایران ابرقدرت بود قابل قیاس نیست

پاسخ:
شما چقدر از افکار من میدونید که ادعا میکنید من چنین فکری میکنم؟ :/


من فقط گفتم ننگ وابستگی بوده. خب شما هم میگید ننگ و وابستگی وجود داشته اما شما اون رو موجه می‌دونید! من این ننگ رو موجه نمیدونم. خودتون دارید ادعای من رو تایید میکنید.
آمریکا هم همین فکر رو میکرد که با قطع رابطه سیاسیش با ما گمان کرد ما بلعیده میشیم. و گمان کرد با این قطع رابطه رویداد فاجعه‌باری برای ما اتفاق افتاده.بلعیده شدیم؟ نع. :)
من آدمایی دیدم با سگ توی یک رخت خواب میخوابن شما همه رو طائر قدس فرض نفرمایین.
پاسخ:
متوجه نشدم چرا اینو گفتید! :/
از شاهان بی دین وطن فروش پهلوی هم بگم که قطعا ننگ تاریخ پرافتخار این سرزمین بودن،قطعا از قجر و بدترین قجر بدتر بودن،شاهان و زادگان اونا از قجر بسیاریشون از علما اجازات حکومت داشتن،برخی میجنگیدن و بدست عوامل خارجی از دنیا میرفتن.بدلیجات پهلوی ولی اجازات از اون سرزمینای غرب دور داشتن،با مردم خودشون میجنگیدن و در تبعید میمردن.
این هم یک فریب بزرگ تاریخی بیش تر نیس که اولین موسسات آموزش عالی رو دو بدل پالونی تاسیس کردن اتفاقا موسسات آموزشی عالی ابتدایی ایران معاصر نخست در دوران شاهان قجر شکل گرفتن.دارالفنون،دارالمعلمین،مکتبخانه ی طب ارومی،مکتبخانه ی سیاسی و...مال پالونیا نبودن.
+تشکیل آموزش عالی در مناطق پیرامونی ما و تحولات این منطقه نشون میدن این چیزا ربطی بحکومتا ندارن.نمیتونیم بگیم چون آموزش جامع کابل زودتر از تهران تاسیس شد پس شاه افغانستانی فر دانش افزایی بیشتری نسبت به رزا پالونی داشت همونطور که حال نمیتونیم وسیع کردن زیرساختای دیجیتال درعصر اینترنت در کشور رو بپای جمهوری اسلامی بذاریم اینا یک روند ناگزیر مدرن محسوب میشن.
++اتکای به دول غرب و شرق در در دوران امام(ره)هم مد بود ولی خلاف نظرات دوستان ما پس از استقرار حکومت خدا هیچوقت متکی بدشمنان خدا نشدیم اگر روزی این اتفاقا برای جمهوری اسلامی هم افتاد شک نکنین جمهوری اسلامی رو هم روی همون تخت غسالخونه ای میشوریم که پیشتر حکومت طاغوتی پالونیا رو شستیم.
پاسخ:
بله بله اینها هم نکات قابل توجهیه. ممنون.
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۷ محمد فرهمند

الملک یبقی .... حدیث نبوی ه. حدیث من نیست که این طوری بر اون میتازی :)

وقتی شاه رفت تفاله های نظام شیطانی شوروی (صدام) خیال کردند ایران رو میتونند وقتی از حمایت آمریکا برخوردار نیست مال خود کنند.

ایمان جان! به نظر تو اگر حمایت روسیه و چین کمونیست و دیکتاتوری کمونیستی کره شمالی، کوبای کمونیست و ونزوئلای کمونیست از ایران معاصر نبود ؛ امریکا و متحدینش به ایران حمله نمیکردند ؟

پالانی هم به معنای پالان خر نیست. پالانی باقیمانده ی نام پهلوی در زبان مازندرانی ه. چون اجداد رضاشاه از اشراف ساسانی بودند که به مازندران فرار کرده بودند کم کم پهلوی به پالانی تبدیل شد...

پاسخ:
میدونم. حرف بدی نزدم که. اینکه کفر خودش نوعی ظلمه هم تعالیم نبویه:)
تو مملکتی که مردمش مومنند حکومت کافر تحت هیچ شرایطی نباید بمونه.
بالاخره وابسته نموندیم و چیزی هم نشد. فکرها و خیالات خام زیاد بود ولی.

@ایمان
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۶ **هِلِناز **
جزو اولین پست هایی بود که کلا لذت بردم ازش 
صرفا از خود پست نه 
از کامنتهای زیرش 
جالب بود نظرات
پاسخ:
چهارهزارتا پست دارم این از اولین پستهاییه که ازش خوشت اومده؟
عجب صبری داری تو خوندنِ من :)))
اونم نه از پست، از کامنتها :))
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۳ **هِلِناز **
همشون خوبن دختررر 
این یکی بهم اطلاعاتی رو اضافه کرد :) 
پاسخ:
قربونت :)
خوب شد اینا رو گفتیا ^_^
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۴ محمد فرهمند

کلاً بی خیال

حال و حوصله ی درد سر رو ندارم

تا اینجاشم خیلی پیشروی کردم

 

پاسخ:
آقا ما که اصلاً بحثی نکردیم که.
بحث وابستگی بود شما هم قبول داشتین.

ممنون از وقت و حوصله‌تون. :)
@فرهمند محمد
سبب ساز امنیت ما اتفاقا پوتین روسی و زیرپیرهنی چینی نیس و مجاهدین در دنیا از سوماترا و پاراچنار تا زاریان.
بدلی جات پالونی اصلا صریح پسر پیامبر باشن هم بی دینان وطن فروش بودن.
پاسخ:
@محمد فرهمند
شما از آویختن رخ و نیمرخ دوزخی خاندان پالونی تعجب کردین من عرض کرد کل ملت رو از شرفا و نجبا ندونین ما تو این مملکت آدمای داغون هم داریم.
پاسخ:
آها. الآن فهمیدم. مشکل من ضرب اون مدال و ارایه‌ش به این وضع صریح بود وگرنه میدونم که یه عده حامی اونها هم هستند.
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۳۸ مامان محمدمهدی
نشانه های ننگین تاریخ رو خوب اومدی🙂
کامنت ها رو خوندم جوابات عالی بودن
بوس بوس
پاسخ:
قربون تو 😚
۰۹ تیر ۹۸ ، ۲۲:۳۸ جناب منزوی
* نظرات رو خوندم برام جالب بودند. نگاه ها می تونه متفاوت باشه در بخش تاریخ، بنظرم اگر گذشته ی اشتباهی داشتیم باید بپذیریم و اون رو در آینده اصلاح کنیم. طبیعت در طی این ۴۰ سال اشتباهاتی بوده و متاسفانه یه عده منفعت خودشون رو به اصلاح امور کشور ترجیح دادن.
برام جالب بود وقتی دیدم ایران تنها کشوریه که انگشت تو چشم آمریکا گذاشت :)

* بنی اسرائیل با پیامبران و درواقع با اولیا خدا مخالف بود و خودش رو قوم برتر می دونست واسه همینه در رابطه با اونا دروغ زیاد گفت.
پاسخ:
بله وقتی عقاید متفاوت باشه برداشتها از تاریخ هم متفاوت میشه ولی من فکر میکنم جنایت و خیانت و وابستگی چیزی نیست که من با عقایدم بگم خوبه و شما به خاطر عقایدتون بگید بده. همه‌ی عالم میگن بده. ولی مهمه که کدوم جنبه رو نگاه کنیم.
بله واقعا هنوز هم ایران تنها کشوریه که کوتاه نمیاد.