ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

اگه همدل نیستی لااقل ادای همدل‌ها رو دربیار!

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۷ ب.ظ

اونهایی که موقع دیدنِ رنج و مصیبت بقیه، میگن قضا و قدر الهی بود و اجل بود و دنیا همینه، ولی در عین حال سست‌ترین افراد در تحمل رنج‌ و مصایب خودشون هستند چقدر غیرقابل تحملند،

و من نمیتونم وقتهای مصیبت باهاشون همدلی کنم..حتی نمایشی..

اصلا نمیتونم...

:(



+ من نمیدونم چکار کنم که دلم باهاشون صاف بشه...

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۹
لوسی می

نظرات  (۱۳)

اگه توی رنج و مصیبت خودشون هم بگن دنیا همینه خوبید؟
پاسخ:
:/
باید تو مصیبت بقیه اینا رو نگن! عزاداری برای عزیز، طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین کاریه که آدمها حق دارن بکنن.
و بله اگر واقعا فکر میکنن دنیا همینه و باید صبور بود برای خودشون هم همینو بگن و عمل کنن.
کاملا موافقم. اما چرا میزنید؟
پاسخ:
نزدم که :))
ولی حس کردم یکی خوردم :))
ان‌شاءالله اون عزیز از دست رفته قرین رحمت خداوند باشن.
پاسخ:
ان‌شالله. خدا اموات شما رو هم رحمت کنه.
۱۹ تیر ۹۸ ، ۲۱:۴۳ ام شهرآشوب
آدم خیلی وقتا نمیدونه در دلداری دادن به طرف مقابل چی بگه
من خودم تو عزاداریا از فرد مصیبت زده فرار میکنم، حتی میترسم باهاشون چشم تو چشم بشم
پاسخ:
آره منم همینطورم.
البته به اینکه کی باشه هم بستگی داره. :(
سلام بانو
آدم های ضعیفی ان دیگه
احتمالا موقع رنج و مصیبت شما هم خواستن فقط زود آروم تون کنن. طاقت نداشتن بیشتر از این همراهی و همدلی کنن.

پاسخ:
اون که آره. بعضیها همدلی بلد نیستن اصلا. قبول دارم.
ولی معلوم میشه که کی داره از سر محبت بهت اینو میگه و کی از سرِ نکوهش.
۱۹ تیر ۹۸ ، ۲۲:۱۰ تسنیم ‌‌
پیرو کامنت ام شهرآشوب، ما رسممون اینه که هرکی از در مسجد وارد میشه، مستقیم باید بره به جایگاه نشستن عزادارها و اگه ده نفر هم باشن، تک‌تک بشینه جلوشون و تسلیت بگه و بعد یه قدم عقب‌تر بره بشینه فاتحه بخونه بعد بره هرجای مسجد که دلش خواست مستقر بشه. فلذا اصلا نمیشه از صاحب‌عزا فرار کرد و من همیشه این مشکلو دارم که چطوری تسلیت بگم بهتره. گاهی حتی پیش اومده من گریه‌م گرفته، صاحب‌عزا تسلی داده! (با کمی اغراق!) در این حد دچار غلیان احساسات و کور شدن نطق میشم :)
پاسخ:
نمیدونم رسم‌ها بین ایرانی‌ها متفاوته یا نه(احتمالا متفاوته) اما ما هم حتما به جایگاه نشستن عزاداریها میریم. تک تک رو می‌بوسیم و بغل میکنیم و تسلیت میگیم و بسته به صمیمیت میشینیم جلوشون و اینا.

یعنی تو رسم شما اگر ده نفر صاحب عزای رسمی باشن باید شخص ده بار بشینه فاتحه بخونه بعد پاشه بره نفر بعدی؟
منم فقط میگم تسلیت میگم و اینا. حرف زیادتری نمیزنم که. و واقعا خیلی پیش اومده که گریه کردم و صاحب‌عزا تسلی داده. حتی یادمه تو مجلس مادرشوهرخاله‌م داشتم گریه میکردم(خود مرحومه رو میشناختم خب) بعد یکی از اقوام میگفت اینقدر گریه نکن فکر میکنن یه جا پیدا کردی از دست مادر شوهرت گریه کنی! :/

۱۹ تیر ۹۸ ، ۲۲:۱۸ مامان محمدمهدی
عرض تسلیت
از نزدیکان بودن ؟!😕

پاسخ:
ممنون. بله نزدیک بودن.
مادربزرگ مستر.
تو همین پستهای اخیرم هست با تیترِ "و بشر الصابرین"
خدا رحمت کناد ضمنا بعنوان یکی از سست‌ترین افراد در تحمل رنج‌ و مصایب خود بگم که قضا و قدر الهی بود و اجل بود و دنیا اینطوریاس.
+صاف کردن دل چندان هم از کینه توزی بهتر نیس.
پاسخ:
قطعا همینطوره بالاخره قضا و قدره دیگه.

+من کینه‌توز نیستم واقعاً. فقط آزرده‌م...
۱۹ تیر ۹۸ ، ۲۲:۵۷ شنگول العلما
این حدیث زیر رو اجرا کردن کار سختیه. مخصوصا برای بانوان.
تعارف نکرد عذر بتراشیم حواسش نبوده، درست همدردی نکرد، حتما بلد نیست ولی دلش پاکه. خودش تحملش کمه به خاطر دل نازکشه مثلا. 

النبیّ صلّی اللَّه علیه و آله: اطلب لأخیک عذرا فإن لم تجد له عذرا فالتمس له عذرا.

البحار 75/ 197

پیامبر (ص) فرمود: برای برادر (دینی) خود عذری بطلب، اگر عذری برای او نیافتی با تلاش هر چه بیشتر آن را برای او جستجو کن. 

من قول می دم اگر بانوان بتونن به این حدیث عمل کنن کلی از دلخوری ها می ره کنار. اما سخته^_^ 


پاسخ:
فرمایشتون درسته و کار سختی هم هست ولی واقعا موضوع پیچیده‌تر از این حرفهاست.
فکر کنید کسی که هیچ وقت نماز اول وقت نمیخونه مدام کسانی که نماز اول وقت نمیخونند رو نکوهش کنه!
قطعا نمیشه مدام عذر پیدا کرد.
طرف به وضوح مصداق این آیه است که میفرماید لمَ تقولونَ ما لا تفعلون؟
۱۹ تیر ۹۸ ، ۲۳:۲۹ @شنگول العلما
چرا بانوان؟؟!!
این از اون حرفای جالب بود....
پاسخ:
ون بانوان سوء برداشتهای زیادی دارن و کلا خوششون میاد همیشه دلخور و شاکی و مظلوم‌نما باشند.
من واقعا خودم چند برابر مردها این رو تو خانمها می‌بینم.
ولی جنسیت مهم نیست که! هرکس به سوء برداشت مبتلاست باید رو خودش کار کنه دیگه. نه؟

+@شنگول العلما
سلام 
دلتون با کی صاف نمیشه ؟
پاسخ:
سلام. با اونایی که اینجوری رفتار میکنن دیگه!
من فقط لایک میکنم این پست رو.چون نمیدونم (:
پاسخ:
قربان تو. ^_^
۲۰ تیر ۹۸ ، ۰۳:۵۶ تسنیم ‌‌
چون رسم بقیه رو نمی‌دونستم گفتم رسم ما :دی
نه دیگه، ما هم فقط میریم همون روبوسی و بغل و تسلیت، بعد یه بار کلا جلوی همه‌شون فاتحه می‌خونیم. به صمیمیت هم بستگی نداره، حتی اصلا نشناسی هم باید چنین کنی.

وااای! اون جمله‌ای که بهتون گفتن دیگه آخرشه! یعنی ممکنه کسی همچو فکری کنه واقعا؟ :|
پاسخ:
خوب کردی. مطمئن باش رسم‌ها متفاوته.
نه دیگه ما اگر دور باشیم و نشناسیم و مثلا برای تسلیت به دوست رفته باشیم نمیریم به همه تسلیت بگیم. راست میریم سراغ دوستمون و مثلا مادر و خواهرش. بعد دیگه بغل و روبوسی نداریم با اونا. دست میدیم و تسلیت میگیم.
کلا روبوسی و بغل برای کسیه که میشناسیمش و خیلی دیگه متاثریم از داغ اون وگرنه فقط دست میدیم اونم با کسانی که بدونن ما کی هستیم که اومدیم تسلیت. یا نشستن جلوی پاش دیگه برای اقوام نزدیکه.

چه میدونم والا. راستش من نمیدونستم اونجا بخندم یا گریه کنم. گاهی وقتها فکر میکنم از خیلی‌ها باید بدم بیاد و حواسم نیست :)))