ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

در توصیف یک لوسی‌می پرمشغله!

يكشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۶ ب.ظ

انگیزه‌های اقتصادیم خیلی بالا رفته و با اینکه قبلاً هم میدونستم ولی الآن واقعاً خودم دارم درک میکنم که وقتی میگن پول یک انگیزه قوی برای اجرای دلسوزانه‌ترِ یک کاره، یعنی چی!

البته در هر حال خوشحال و شاکرم که تو این پروژه هستم ولی خب دیگه حوصله ندارم برای خوب پیش رفتنش با آقای دکتر چک و چونه بزنم! تا می‌بینم یه ذره مقاومت میکنه میگم باشه هرچی شما بگین! :/ اصلاً بیشتر میخوام تموم بشه بره راحت بشم.

و از اینکه همون اوایل، برای ادامه راه پیشنهاد و ایده ارائه دادم پشیمونم!!

حالا موندم اگه ادامه پیدا کنه که میکنه، میخوام چه کار کنم! :/

 

همین انگیزه‌های اقتصادی باعث شده که دو تا پروژه دیگه هم قبول کنم که بلکه احساس رضایت بهم دست بده. اونا هنوز شروع نشدن و امیدوارم به نیکی شروع بشن ولی خب باید ببینم چی میشه و قراردادمون چه‌جوری بسته میشه. به قول مستر پولکی شدم :))

ان‌شالله که خدا کمک کنه مشکلات همه حل بشه بعدشم مشکلات ما :)

 

 

تو این هفته چیزی حدود پونزده کیلو میوه رو لواشک کردم! سه چهار کیلو لوبیا رو سرخ کردم، چهار کیلو آلبالو رو جمع و جور کردم، چند کیلو خیارشور درست کردم و شربت سکنجبین درست کردم. واقعاً غرق در کدبانوگری شده بودم و البته فوق العاده خسته از این مدل کارها! خدایی من اصلاً دیفالت خلقتم خانه‌دارانه نیست! :/

 

 

گل پسر برای رفتن به کلاس،بدون حضور من اصلا همکاری نمیکنه و واقعا منو مستاصل کرده. خسته شدم از این پروسه کلاس بردن. دارم فکر میکنم با مهد باید چه کار کنم! خدا بهمون رحم کنه.. درسته که گل پسر دقیقاً یک سال کوچکتر از سنِ شروع مهدِ پسرکه ولی واقعاً پسرک فوق‌العاده مستقل و پایه‌ی مهد رفتن بود.. یادمه اون زمان، از اون حجمِ استقلال‌طلبیِ پسرک گاهی شاکی هم می شدم! و الآن از این وابستگیِ گل‌پسر کلافه‌م! :/

دعا کنین خدا فهم مادرانه بهم بده ان‌شالله.‌‌..

موافقین ۱۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۳
لوسی می

نظرات  (۳۶)

سلام :)
چقدر خوبه که اینقدر فعال هستین ...
هم در حوزه کار و فعالیت و هم در حوزه خانه داری .

واقعا خسته نباشین :)

سهم منو از لواشک و آلبالو و خیارشور کنار بذارین :)
پاسخ:
سلام. ممنون از نگاه مثبتتون. آره واقعا دوز فعالیتم بالا رفته همه‌ش مشغولم :)
اولین باره در طول وبلاگ نویسیم که تعداد وبلاگ های نخونده از سی تا بیشتر شده و یه جورایی دارم شرمنده رفقای مجازی میشم.

سهم شما محفوظ به شرط دعا ^_^
حاجت روا باشی بچه محل امام رضا
شماهم برای ما دعا کنین ...
پاسخ:
سلامت باشین. ان‌شالله خدا حاجات دلتون رو بده به حق این ایام مبارک :)
سلام علیکم
خدا قوت!
پاسخ:
سلام. خیلی ممنونم. :)
۱۳ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۳۹ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام بانو.

خداقوت
خدا به انرژی و وقتتون برکت بده
پاسخ:
سلام. ممنون عزیزم واقعا به این دعا نیاز دارم :**
۱۳ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۴۳ mohammad.j n.safavi
سلام خسته نباشید:)
الان که فصل لوبیا سبزه چرا چهار کیلو خریدید,تازه تازه بگیرید بخورید
بعدم چرا سرخ میکنید؟,چون ما خام بسته بندی میکنیم(یه نفر اینجا بود پرسیدا وگرنه من اصلا نمیخوام یاد بگیرم🙄😁)

بازم خسته نباشید
پاسخ:
سلام. ممنونم. خب برای زمستون انبار میکنیم 😂😂
خام بسته بندی میکنین و موقع طبخ سرخ نمیکنین؟🤔

سلامت باشین. ممنونم ^_^
۱۳ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۵۲ مامان محمدمهدی

خداقوت خانم کدبانو

ان شاءالله بواسه کارهای اجتماعیت هم پول خوبی دربیاری ، حلال و پاک و پربرکت 

من چندتا دوست دارم مثل شما دو تا پسر دارنتو‌همین سنای پسرای شما تا کمی بزرگتر، دقیقا پسرای اولشون مستقل و پسرای دوم فوق العاده وابسته بودن

با بزرگ شدن و مدرسه رفتن شکر خدا خیلی بهتر شدن

البته ورود سومی به خونه شون هم بی تاثیر نبود بنظرم😉

پاسخ:
سلامت باشی.
هااا دعا بنما برامان ^_^
امیدوارم خوب بشه واقعا کم آوردم الآن نزدیک ۲۰ جلسه شده که رفتیم کلاس ورزش ولی بی‌فایده بوده :(

تو فکرشم!😉

متعجبم از اینکه تو رشته ریاضی پروژه ی چی تعریف میشه؟؟! تو رشته های فنی به زور پروژه تعریف میکنند تو جوامع علمی کشور.... یه کم توضیح بده شفاف سازی کن

البته خوبه به نظرم کلا اینجور پروژه ها.....

پاسخ:
رشته من ریاضی فیزیک بود در دبیرستان!
بعد کنکور ریاضی دادم اومدم رشته مهندسی خوندم.
برای ارشد یه رشته علوم‌انسانی خوندم.
برای همین به سادگی پروژه‌های میان‌رشته‌ای برمیدارم. ولی انصافاً هرچی بهم پروژه میدن بیشتر از صدقه سرِ اعتبارم با همون رشته مهندسیمه ولی خب ارشد داشتن هم بی‌تاثیر نبوده.
آره خوب که خوبه ولی فعلا پولی ازش در نیومده :))

خدایی من اصلاً دیفالت خلقتم خانه‌دارانه نیست! :/



برگرفته از lucy-may.blog.ir


عزیزم اگه بای دیفالتت می بود چند کیلو لواشک میساختی؟ 😲😲😲
پاسخ:
😂😂 خب اینا رو از سر ناچاری برای نجاتشون از خراب شدن درست کردم.
ملت درست میکنن لذت می‌برن من همه‌ش غر زدم 😂😂

۱۵ کیلو میوه تو خونه ات چی کار می کرد خوب؟ :| 

جدی گفتی تو فکر سومی هستی؟ 

پاسخ:
از این ور و اونور تعارفی رسید جمعش شد همینقدر تقریبا. هلو و آلبالو و آلوچه و گوجه‌سبز و آلو و...
تازه هشت کیلو آلوچه رو پس فرستادم! 😐
آخه هشت کیلو؟؟! این انصافه؟ 😂😂😂


تو فکر بودن که آره تو فکرشم ولی اون جوری که تو فکر کردی نه.

سهم سادات لواشک‌ها رو هم فراموش نکنید

لوبیاها زکات بهشون تعلق نمیگیره؟

پاسخ:
همه‌ش هدیه بود! فکر کنم اونها اومدن زکات محصولاتشون رو بین ماها تقسیم کردن! :/

الان کی پاسخگوی اینه که من لواشک می‌خوام؟ :دی

پاسخ:
کاش یک جمله تشویقی مثل همین در خانواده ما وجود داشت تا من با عشق لواشک درست کنم آخه!
اگه میشد برات میفرستادم ولی شما که تو منبع میوه‌های تابستونی زندگی میکنین. آستین همت بالا بزن دخترم :)
سلام فکر می کنم اولی ها چون لااقل یکی دو سالی بی شریک بهشون محبت میشه و موجود جدید هستند و تکراری نشدن بیشتر سیراب میشن و زودتر شخصیت پیدا می کنند و از طرفی چون یکی کوچکتر کنارشون هست میخوان خودشون رو بزرگتر از برادر یا خواهرشون نشون بدن چون بزرگ بودن بیشتر مورد رضایت پدر و مادراست! اما بعدی ها چون تکراری هستند و به اندازه ی اولی برای پدر و مادر شیرین نیستن به اندازه اولی مورد توجه قرار نمی گیرند و دیگه این که از همون ابتدا شریک دارند کمتر و دیرتر سیراب میشه شخصیت شون. حالا فکر کنم شما هر قدر بیشتر برای دومی وقت بگذارید و توجه و محبت و تشویق کنید زودتر به خودش و کارها و صفاتش باور پیدا می کنه و شخصیتش شکل میگیره و مستقل میشه به نظرم دقت کنید که به هیچ وجه از توجه و محبت و تشویق برای بچه ها کم نگذارید مخصوصا در سنین پایین تر که شاکله و اساس شخصیت و صفاتشون شکل میگیره چون بعدها قابل جبران نیست. هیچ چیز الان برای شما اولویتش بالاتر نیست. + اگه واقعا درآمدش خوبه خب بگید کارتون چیه شاید مدیرتون یک نیروی دیگه هم خواست!
پاسخ:
حرفتون درسته قبول دارم. ولی برای بچه‌های من بعیده عاملش این باشه. چون پسرک از همون اول و از هفته اول زندگیش گاهی خونه مامان من، و مامان مستر میرفت تا من بتونم برم دانشگاه. هرچند کلا هفته‌ای شش هفت ساعت بود ولی شخصیت مستقل‌تری پیدا کرد، چیزی که همیشه براش عذاب وجدان داشتم ولی الآن نتیجه‌ش رو بهتر می‌بینم. ولی گل پسر در تمام صفر تا سه سالگیش مداوماً از حضور من بهره‌مند بوده و من به اندازه انگشت‌های دستم هم نشد که تنهاش بذارم و کلا منو بیشتر از پسرک داشته.
بچه‌هایی که از قدیم اینجا رو میخوندن میدونن من چقدددر سرِ نداشتن‌های پسرک و استقلال رفتاریش اذیت شدم.
و خدایی اینطور نیست که دومی‌ها کمتر شیرینند. انصافا اینطور نیست. درسته که اولین‌های فرزند اول جذاب‌تره ولی دومی‌ها هم خیییلی شیرینند چون خیلی بی‌دغدغه‌تر و عالمانه‌تر پرورش پیدا می‌کنند. برای بچه اول آدم همه‌ش استرس داره! دومی خوب و راحته :)

ولی خب در مجموع عوامل زیادی دخیله در این احساس گل پسر که باید پیداشون کنم...


+درآمدش خوب نیست! همینو دارم میگم که چون پول نداره حوصله دلسوزی برای پروژه هم ندارم!

شمام از این دسته هستید که خمس رو هدیه میکنید چیزیش به ما نرسه؟

پاسخ:
نه! واقعا ولی خدایی رو هدیه خمس نمیدیم!
اینم اضافه کنید که بعدی ها بخاطر حسادت برادر و خواهرای بزرگترشون معمولا شخصیت شون مورد تخریب و تحقیر قرار میگیره
پاسخ:
خیلی نگاه منفی‌نگرانه‌ای نیست؟

مامان من که فقط سرش تو گوشیه دیگه ترشی و خیارشور نمیزاره. گفتم نباید زیاد آشناشون کنم با مجازی ها.الان جاهامون عوض شده. من همش کارای خونه رو انجام میدم اون سرش توی گوشیه :|

پاسخ:
واقعاً؟😂😂
مامانای دهه نودی 😁
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۲۵ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

سلام.

ببخشید کدبانوی گرامی، دستور شربت سکنجبین برای طبع گرم چه جوریه؟ درصد عسل و سرکه و عرقیجاتش چی بوده؟

بعدم منم لوبیاسبز رو خام بسته بندی میکنم.اصلا هم سرخ نمیکنم،بعدا باگوشت یه تفت میدم

پاسخ:
سلام. سرکه انگبین درست نکردم شربت سکنجبین معمولی با شکر درست کردم.

خب من دیگه با گوشت تفت نمیدم! گوشت رو که تفت دادم اینو میریزم و تمام.
اون جوری بوی خامیِ لوبیا اذیت میکنه.

عَ...َ...

پاسخ:
جان؟😲

هشت کیلو دیگه

پاسخ:
😂😂

خوبه دیفالتت خانه‌دارانه نیست و اینقدر فعالی! :/

دیفالت من چیه که اصصصصلا کارای خونه دوست ندارم؟! :)))

خیارشور چجوری درست میکنی؟ من یه بار درست کردم خیلی خوب شد. بعد اون دو بار دیگه درست کردم که خیلی بد شد :(

پاسخ:
بعضی وقتها آدم مجبووووره مجبووور 😂😂
منم دوست ندارم اصلا😓😓
این اولین باره که تنها درست کردم. نمیدونم چطور درمیاد. سرچ کردم گفته بود ۱۴ پیمانه اب با یک پیمانه نمک رو بذارین بجوشه. وقتی ولرم شد یه پیمانه سرکه بریزین.
از اونطرف هم خیلرشورها بعد از شسته شدن باید خشک بشن! از این مدلهای سوسولی بود 😂😂
منم سوسولی درست کردم ببینم چی میشه. حالا میام نتیجه رو میگم.😊
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۱ مردی بنام شقایق ...

سلام

 

بجای روش تولید لواشک یه روشی پیشنهاد بدین برای موندگاری لواشک!

 

اونم تو خونه ای که 3 تا دختر هست :)))

تازه باباشون هم بدتر از خودشونه ^_^

پاسخ:
:))
خوب نیست بمونه که! من هرچی تو خونه تموم میشه خدا رو شکر میکنم که تموم شد! اصلاً بقای مواد فشار روانی بهم وارد میکنه چون باید برنامه‌ریزی کنم که کِی و چطور بیارم که خورده بشه!
الان لواشکها جمع نکرده دارن تموم میشن اینجا و منم استقبال میکنم ^_^

:))

منم دوست دارم همینقدر فعال باشم😍

خدا فعالیتت رو رونق بده😁

هم در زمینه دیفالت هم غیر دیفالت😁

پاسخ:
سلامت باشی. ممنونم ازت ^_^
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۹ دکتر ِ مهربون

سلام

چقدر خوبه که کارِ خونه رو عار نمیدونید.

خیلیا الان کار خونه و بچه داری رو یه ننگ بزرگ میدونن. و متاسفانه بعضی مذهبی ها هم دچارشن

تبریک میگم بهتون

پاسخ:
سلام. نه الحمدلله عار نمیدونم ولی برام سخته انجامش و لذت بردنی نیست.
هرچند انصافا وقتی کارها تموم میشه حس خوبی دارم ^_^

ممنونم :)
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۱ صبورا کرمی🦄

اگه به من بود می گفتم تیتر رو بزن : در توصیف یک لوسی می دوست داشتنی ❤

پاسخ:
عزیزممممم ممنون از محبتت😍😍

خانوادتون برای اضافه شدن اون جمله، نیاز داره به یه عضو مونث دیگه:دی

 

لواشک حاضر و آماده یه مزهٔ دیگه‌ای داره آخه :دی

پاسخ:
آره فک کنم :))
اینم قبول دارم ^_^
ان‌شالله همین روزها یکی در خونه‌تون رو بزنه لواشک آورده باشه ^_^ یه همسایه مثلا.

لواشکهای ما جمع نشده تموم میشن وگرنه می فرستادم:)
سلام در مجموع اونچه که شما میگید قطعا نزدیکتر هست به واقعیت چون هم تجربه دارید و هم در بطن مسئله هستید و شاید بنده اشتباه می کنم ولی چند نکته برای تکمیل حرف خودم عرض کنم. توجه و محبت منظور توجه و محبت معطوف به رشد هست نه محبتی که بچه رو فقط لوس و پر توقع کنه. محبت حکیمانه البته با حفظ آقایی بچه زیر هفت سال. تجربه نشون داده بچه هایی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند در آینده کمتر دچار مشکلات شخصیتی و اجتماعی و ... میشن نه اینکه لزوما زودتر به رشد نرسن. ممکنه زودتر رشد کنند ولی ناقص یا کاریکاتوری. مثلا بلانسبت بچه های کار به اندازه ی یک آدم بالغ شاید تجربه و رشد ارتباط اجتماعی داشته باشند در سنین پایین ولی این رشدشون ناقصه. برای پسرک نبودن در کنار شما و خونه مادربزرگها بودن براش تمرین بوده، تمرین نبودن در کنار مادر. حالا این که این باعث شده رشدش ناقص باشه یا نه رو خودتون بهتر می تونید بفهمید وگرنه بعدها که بزرگتر بشه خودبه خود مشخص میشه. این رو به عنوان حاشیه عرض می کنم زیاد مواردی دیدم از فرزندان مادران شاغل که ناقص رشد کردند. یکی از آشناهامون دقیقا با همین وضع که مادرشون دکتر بودند بزرگ شدند و اتفاقا خیلی زود استقلال شخصیتی پیدا کردند ولی الان که ازدواج کردن و بچه دار شدن دارم می بینم که واقعا حوصله و توان بچه داری ندارن. اصلا صبوری و صعه صدر مادرانه شون خیلی کمه و خیلی زود به بچه هاشون پرخاش می کنن و نمی تونن شیطنت های بچه ها رو تحمل کنند. خواهرهای ایشون هم تقریبا همین وضع رو دارند و همه شون دنبال بالا بردن مدرک تحصیلی و شغل و این مسائل هستند. شاید البته مشکل از جای دیگه ای باشه ولی واقعا تو زندگی شون تنها چیزی که کم بوده شاید فقط حضور مادر بوده والا نه پدر و مادر با هم اختلافی داشتند، نه از لحاظ مادی مورد بی توجهی قرار گرفتند، نه از لحاظ ارتباط و بازی با بچه های دیگه مشکل داشتند (چون مدام خونه مادربزرگ با بچه های اقوام همبازی بودند) و نه هیچ مورد دیگه ای که بشه بهش ایراد گرفت. و مسائل و مشکلات دیگه ای که از نزدیک دیدم. میخوام بگم شاید اون ندیدن محبت مادرانه باعث شده که شخصیت و صفات عاطفی شون کامل رشد نکنه اگرچه شخصیت اجتماعی شون خیلی پررنگتر هست. اینها از لحاظ عاطفی خیلی حساس و زودرنجن و ... . یا موارد دیگه که زیاد هست ولی بنا ندارم این موضوع رو تعمیم بدم فقط برای توجه گفتم. منظور بنده از تکراری بودن این نیست که محبت بهشون کمتره نه شاید شما به همون اندازه گل پسر رو هم دوست داشته باشید و به قول خودتون برای شما شیرین تر هم باشه چون دغدغه ش کمتره و لذتش بیشتر ولی توجه و دغدغه ای که برای اولی داشتید برای دومی ندارید. خیلی چیزهایی که در مورد اولی به خاطر بی تجربگی و ندونستن باهاش با حساسیت روبرو میشدید و توجه میکردید در مورد دومی اصلا مورد توجه قرار نمیگیره. آدم هر چه بیشتر یک مسیر رو (هر قدر هم که دوست داشتنی باشه) طی کنه به مرور توجهش کمتر میشه. مثال عرض می کنم شاید برای پسرک ساعت ها باهاش حرف زدید و مامان بابا گفتید تا زودتر زبون باز کنه ولی برای گل پسر چون می دونستید تقریبا چه زمانی بچه زبون باز می کنه خیلی عادی تر و بی دغدغه تر رفتار کردید. برای مریضی پسرک شاید خیلی حساس تر بودید و مدام دورش میچرخیدید تا مبادا یک لحظه از حالش غافل بشید ولی تجربه پسرک باعث شده برای گل پسر بی دغدغه تر رفتار کنید. در مورد مسائل تربیتی شون هم همینطور و خیلی مسائل این چنینی دیگه که اگر اینها رو در کنار هم جمع کنید می بینید چقدر توجهی که به پسرک داشتید بیشتر بوده نسبت به گل پسر بعلاوه که همین بودن چند تا بچه خودش باعث میشه توجه شما تقسیم بشه. حالا برای شما وضعیتی که زمان پسرک داشتید متفاوت بوده ولی در مجموع عرض می کنم معمولا بچه های بزرگتر بیشتر مورد توجه هستند. در مجموع حرفتون درسته یعنی در نهایت خودتون بهتر از هر کس دیگه ای می تونید ریشه ی مشکل رو پیدا کنید. شاید بهتر باشه بیشتر گل پسر رو ببرید خونه مادربزرگهاش یا اقوام و بیشتر بگذارید با بچه های اقوام هم بازی بشه البته با حضور خودتون تا کم کم آماده بشه ولی تا هفت سالگی اصلا نباید سخت گیری کنید و فشار بیارید رو بچه. برای شکل گیری شخصیت اجتماعی وقت بیشتره ولی اگر دچار مشکل و عقده عاطفی بشه شاید خیلی سخت بشه جبران کرد. در مورد حسادت بچه ها واقعا همیشه قابل مدیریت نیست و بچه ها به خاطر رقابت گاهی به هم حسادت می کنند. تا به حال برای بچه های شما پیش نیومده؟ باز هم عرض می کنم علم بنده ناقصه و اینها برداشت های خودم هست و احتمالا تشخیص های خودتون دقیق تر باشه. ببخشید طولانی شد
پاسخ:
من حرفهای شما رو قبول دارم ولی همونطور که گفتید این چیزها نه قابل تعمیمه و نه قابل اثبات. آدمیزاد صفر و یکی نیست که بشه در مورد علل رفتارش نتیجه قاطع گرفت یا عوامل قطعی پیدا کرد.
می‌بینیم که خیلی از انسانهای موفق و حتی علمای اسلام در کودکی یتیم شدن اصلاً! نه رشدشون ناقص شده و نه اتفاق لاینحلی بروز پیدا کرده.نمیخوام بگم اشتباه گفتید! نه اصلاً. این حرفها درسته فقط میخوام بگم علم انسان و مطالعه رفتار انسان اصلاً نمیتونه با آمار و استقرا به نتیجه برسه. هر انسان به تنهایی یک کیس استادیِ مستقله. 
ممنون از وقتی که گذاشتین.:)
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۳ دکتر ِ مهربون

آدم احادیث خدمت زن/مرد رو توی خونه که میخونه، میبینه چقدر حساب کتابای ما راجع به ارزش گزاری کارِ زن توی خونه نسبت به بیرون خونه فرق میکنه با چیزی که دین میگه

درود بر شما که به دنبال "جهاد المرات ..." هستید

خدا خیرتون بده

پاسخ:
آرههه واقعا غرق دنیا و حساب و کتابهای خودمون شدیم غافل از اصل موضوعات.
ممنون از لطف شما. :)
چرا فاصله ی خطوط رو حذف می کنه و پاراگراف ها رو میچسبونه ادامه هم!؟ ویرایشگر ارسال نظرتون رو عوض کنید شاید درست بشه! بله حرفتون درسته بهترین مربی خداست و میدونه چی کار کنه که بنده رشد کنه و این رو هم در نظر بگیرید که تربیت از زمان تولد آغاز نمیشه بلکه سیر زندگی پدر و مادر تو خلق و خو و تربیت فرزند تاثیر داره. البته یتیمی با کم توجهی و بی توجهی متفاوته. به نظرم عالمی وجود نداشته که مادرشون نسبت بهشون کم توجهی کرده باشن. و خدا اگر امتحانی برای بنده مقدر میکنه حتما از راه دیگه ای بنده ش رو کفایت می کنه. درسته که حرف های من قابل تعمیم نیست و ناقصه ولی حرف های درست زیادی هم هستند که قابل تعمیم هستند به شرطی که از منبع اصیلی باشه. ممنون از شما که تحمل کردید محفوظ باشید ان شاءالله
پاسخ:
سلامت باشید. ممنون از شما. ^_^

مشکل ارسال نظر از سیستم خودم بود

ببخشید

پاسخ:
:)
سخت نگیرین فهمیدم چی گفتین ^_^

ممنون از محبتت عزیزم^_^

نوش جانتون:)

فقط خواستم بگم یعنی پستت همچین تاثیراتی داشت :دی

 

پاسخ:
قربون شما. ^_^
آره واقعا.. حالا شما که از جنبه مثبت گفتی ولی باید حواسم رو هم بیشتر جمع کنم. یه زمانی حتی حواسم بود اسم میوه‌های خاص رو نبرم که یه وقت خانم بارداری نخونه هوس کنه! غافل شدم.
ممنون ازت.
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۴۸ مهراد فروتن

خدا حفظشون کنه 🤩

طبیعیه که مقاومت کنه، یه مدت گریه‌زاری می کنه اما بعد متوجه می‌شه که کلاس و مهد هم خوبی های خودش رو داره 🙂 

لپ جفتشون رو بکشید از طرف من 😉

پاسخ:
سلامت باشین.ممنون 😊 امیدوارم متوجه بشه ولی فکر نکنم این اتفاق خیلی هم زود بیفته 😞

فقط پاراگراف ماقبل آخر :))

با حسی کاملاً مادرانه و آمیخته با انواع چاشنی های دلپذیر و هوس انگیز... 

آدم دلش میخواد چند بار بخوندش...

پاسخ:
:)
ممنون از لطف شما :)
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۰۳ جناب منزوی

سلام

خدا از کدبانویی کمتون نکنه :)

ان شاءالله که خانواده ی همیشه سالم و سلامتی داشته باشید

پاسخ:
سلام. ممنونم. سلامت باشین ^_^
۱۵ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۰۷ mohammad.j n.safavi

برای مهمون نباشه نه سرخ نمیکنیم:)

ولی مهر انبار کنید مواد غذایی رو من که مهر انبار میکنم.

 

یه نکته‌ای هم تو پختن لواشک بگم اینکه هر وقت خواستید لواشک بپزید توی سیاه ترین قابلمه بپزید(این قابلمه روحی ها هست که اب بجوشه توشون سیاه میشه)همچین میشه سفید عین برف😅😂

 

پاسخ:
چه خوب که سالم میخورین. :)

واقعا؟ 🤔🤔
قابلمه رویی 😉

میام خونتون لواشک برام درست کنیا^_^

عزیز دلم(: بچه ها و دردسرای مادرانه شون!خدا صبرت بده(:

پاسخ:
نگه میدارم برات اصلا ^_^
قربون تو :*

دمت گرم یعنی ها جواب همه کسایی که کامنت میزارن رو میدی.

عالی بود


_____________________________________
آپدیت نود 32 | لایسنس نود 32 | یوزر پسورد نود 32

پاسخ:
سلام. خب این حداقل کاریه که میتونم برای احترام به مخاطبی که لطف میکنه و کامنت می ذاره انجام بدم.
۱۵ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۰۳ mohammad.j n.safavi

اره خیلی تمیز میشند 

جفتشم میگند روحی یا رویی:)

عه عه الان رفتم خوندم اصلا روی نیست و الومینیومه و این تمیز شدنش به خاطر اینه که این لواشک چون اسیدیه الومینیوم از ظرف خارج میشه و میاد تو غذا و این جوری بزای بدن ضرر داره

به خاطر این پاک میشه😰😦

من برم هر چی از این قابلمه ها داریم جم کنم:|

الانم بازم سرچ زدم,کلا همه ظروف پخت و پز یه مشکلی دارند و بهتریناشون استیل و پیریکس اند چدنی هم خوبه ولی اینم نباید مواد اسیدی توش ریخته بشه,کلا رویی مسی اهنیم خوب نیست یا نباید زیاد مصرف بشند

پاسخ:
آره میدونستم همه‌ش ضرر داره 😁
فقط استیل و پیرکس برای استفاده طولانی.
مسی هم خوبه ولی تک و توک باید استفاده بشه. 😊
آفرین به این حجم پیگیریتون. خیلی هم عالی 😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">