ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4294.

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ق.ظ

سالها پیش اگر کسی حالش خوب نبود و نمیدانست با خود چه کند،

به کلیسا میرفت، یا انقلاب میکرد،

اما امروز حال تو بد است؟

نمیتوانی سر در بیاوری که رستگاری چیست؟

برو خرید!

خرید جای سیاست و دین را گرفته است.



+گفته شده که این جمله از پیشگوییهای آرتور میلر در مورد شدت رواج مصرف گرایی در دوره ی جدیده.

+جایی این نقل قول رو خوندم و اساسی من رو به فکر فرو برد.

توصیف قابل تأملی از بازار مکاره ی دنیاست در عصر مدرن.


+ اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زینَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ.

بدانید که زندگانی دنیا به حقیقت بازیچه‌ای است کودکانه و لهو و عیّاشی و زینت و آرایش و تفاخر و خودستایی با یکدیگر و حرص افزودن مال و فرزندان.(20حدید)

+پست مرتبط

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۲
لوسی می

نظرات  (۱۰)

۰۲ دی ۹۶ ، ۰۹:۴۲ جناب دچار
واقعا به فکر فروبرنده هم بود ...

پاسخ:
آره واقعا.
حالا خدایی من مبتلا به اعتیاد به خرید نیستم اما خیلی قابل تأمله.
هرکدوممون یه جوری داریم حواسمون رو پرت میکنیم.
۰۲ دی ۹۶ ، ۰۹:۴۷ ستاره جان
خرید!؟ 
مگه خرید ِ خوراکی 
وگرنه اعصابت خراب باشه تمرکز خرید هم نداری (خودم)
پاسخ:
چه عجیب! خرید معمولا حواس آدمو پرت میکنه.
البته خرید غیرضروری. چون تو خریدهای ضروری به قول تو تمرکز لازمه.
منظورش بیشتر بازارگردیه.
۰۲ دی ۹۶ ، ۰۹:۵۰ جناب دچار
ژیژک میگه غرب دچار فانتزی شده
دقیقا یعنی حواس خودش رو از مسائل اصلی پرت میکنه
چون راه حلی براشون نداره:

https://fiish.blog.ir/post/75
پاسخ:
حالا مایی که راه حل داریم چه گلی به سر خودمون زدیم؟
۰۲ دی ۹۶ ، ۱۰:۰۷ جناب دچار
ما هم نداریم
پاسخ:
ولی ادعاشو داریم :دی
۰۲ دی ۹۶ ، ۱۰:۳۱ مردی بنام شقایق ...
سلام

عه!

واسه همینه من از خرید بدم میادا :)

البت پول نداشتن هم بی تاثیر نیس^_^
پاسخ:
سلام.
بله این سطر آخر نکته ی به جایی بود :)
غفلت از مکائد شیطان هست برای دور کردن بشر از اصل و هدف حیات.
مسلمان و غیر مسلمان هم نداره

یک نفر با مواد مخدر غافل میشه، یک نفر با خرید، یک نفر با فضای مجازی

+ نکته جالبی بود.
و برام عجیبه که چه طور انسان هایی که به این غفلت اشراف دارند باز به اون دامن می زنند.
مثلا صنعت اینترتینمت/ سرگرمی، به غفلت بشر دامن می زنه
پاسخ:
عجیب نیست تقریبا همه مون میدونیم که خیلی وقتها غافل میشیم،
اما اکثرا نمیدونیم باید به  جای غفلت ورزی چه کار کنیم،
گاهی هم منافع آدمها در اینه که سایرین غافل باشند.
۰۲ دی ۹۶ ، ۱۲:۰۱ گندم بانو
باز خوبه واسه خوب کردن حالمون "خرید" هست!!!! :))
پاسخ:
جیبتون پر پول! خریدتون به راه! :)
سلام،خیلی جمله جالبی بود.
این آقا کتاب خاصی هم داره برا مطالعه؟
پاسخ:
سلام. نمیدونم کتاب خاصی برای پیشگویی داره یا نه اما شهرتش از باب نوشتن نمایشنامه ی مرگ فروشنده بوده.
۰۴ دی ۹۶ ، ۱۲:۲۱ ام شهرآشوب
سلام
خیلی جالب بود. 

خودتو فریب بده که اصلا یادت بره حالت بد بوده!
پاسخ:
سلام.
آره واقعا قابل تأمله و اکثرمون همین کار رو میکنیم. حالا یکی با خرید، یکی با یه چیزدیگه.
۰۵ دی ۹۶ ، ۱۳:۲۱ مامان محمدمهدی
ولی حال من با خرید اصلا خوب نمیشه
تو تهران خیلیا حالشون با امام زاده صالح رفتن خوب میشه.البته منظورم از خیلیا همکارامن که زیاد توشون میبینم هروقت خیلی بدحالن میرن امام زاده صالح
پاسخ:
حال منم! اما حال خیلی ها خوب میشه.
کلا منظورش مصرف گرایی بود.