ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

روز گذشته بر دانش‌"جو"یان مبارک :)

شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۱ ب.ظ

بالاخره هدایای مورد نظر رو تهیه کردم.

به دخترخانمی که خیییلی متشرع نبود کتاب "خاطرات سفیر" رو هدیه دادم.

به دخترخانم دیگه "نامه‌های بلوغ" رو دادم،

و به آقا پسر هم کتاب "درس‌هایی از امام: بهار جوانی" رو تقدیم کردم.

باشد که بپسندند و حکمتهای این کتابها رو در زندگی شون جاری کنند ان‌شالله :)

هر سه کتاب رو خونده‌م و خیالم راحته :دی



+قبلا خیلی چیزها در موردش شنیده و جسته و گریخته خونده بودم. اما امروز رسماً کتاب مقدس تورات رو باز کردم و از روش خوندم.

اصلا نمیدونم چی باید بگم جز OH MY GOD! :/

اللهم اخرجهم و اخرج نفسی من الظلمات الی النور! 

از بس مبهوت شدم که دعاهای فارسی از یادم برفت! :دی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۷
لوسی می

نظرات  (۱۵)

۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۷:۵۱ مامان محمدمهدی
چرا؟
پاسخ:
به هرچیزی شبیه بود جز کتابی با محتوای مقدس!
سلام :)

دست شما درد نکنه
مبارکهههههه
پاسخ:
سلام.
:)
متشکرم.
سلام
وقت کردی بهم سر بزن.
پاسخ:
سلام. چشم اگه وقت کردم!
مصداقی بحث کنید خانم! :)
پاسخ:
نمی‌تونم!
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۸:۱۳ محمدعلی ‌
نمی‌دونم چرا به اون دسته‌بندی‌تون از افراد حس خوبی نداشتم. یعنی واقعا کار درستی‌ست که آدما رو اینطور سطحی و مخصوصاً اینطور جزئی‌نگرانه دسته‌بندی کنیم؟ نیمه معتقد و نیمه مذهبی و تمام معتقد و لامذهب و امثالهم؟ :))
+ نمی‌دونم چرا حس می‌کنم که کتاب‌های صفایی رو به همه قشری میشه هدیه داد. صفایی، توی کتاب‌هاش هرچند از آیات استفاده برده، هرچند خط به خطش از اسلام گفته، اما طوری هست که آدم احساس نمی‌کنه داره حرفی می‌شنوه که تکراری و پوچ و سطحیه؛ اون احساسی که بعضی روحانیون به بقیه میدن، توی گفتار و نوشتار صفایی نیست معمولا. و این باعث شده که به‌نظرم برای همه‌نوع آدمی مناسب باشه. به‌نظرم چون پایه‌ی حرف‌هاش رو براساس تفکر و تعقل و تدبر و بقیه‌ی مواردی که بین ابنای بشر مشترکه، چیده. نمی‌دونم چرا اینجا نوشتم. یهو به ذهنم رسید :))

+ کتابخونه‌ی دبیرستان قبلیم، پر از کتاب‌های قدیمیه. قدمت متوسط کتاب‌هاش سی چهل ساله :)) امسال یه سفر پیدایش پیدا کردم اونجا، که منتظرم در اولین زمانی که بعد از کنکور پیدا می‌کنم، برم بگیرمش و بخونمش. به‌نظرم خوندنشون لازمه حتی :|
+ توی این کتابخونه‌ی قدیمی، کتاب دوجلدی مسئولیت و سازندگی صفایی چاپ دهه پنجاه (فکرکنم ۵۶-۵۷ نوشته بود) هم هست :)) یه حس خاصی داره :))
پاسخ:
لامذهب رو که خودش باید بگه، اما حجم مذهبی بودن آدمها خیلی مشخصه. و حجم اعتقادشون به شریعت. البته در یک نگاه مشخص نمیشه ها! من با اینها زندگی کرده‌م.
ولی خب حجم اعتقادشون به خدا یا انسانیت یا اعتقادشون به ارزش‌های انسانی رو قبول دارم که هیچ‌وقت نمیشه و نباید قضاوت کرد.
ولی از وقتی گفتین حس خودمم بد شده! :/
ویرایش میکنم.
کتابهای جناب صفایی خوبه ولی نه برای همه کس. مخاطب باید یه سری پیش‌فرض داشته باشه. یه حس جستجوگرانه‌ای باید در مورد دین داشته باشه. وگرنه خیلی هم کتابهاش ثقیله! برای همین باید مخاطب سنجی کنیم.
+نخونیدش! :/
+شما بودید در جستجوی صفایی :) درسته؟
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۹:۰۸ جناب منزوی
فقط اونجا که پیامبر خدا (فکر کنم اسحاق) از صبح تا عصر با خدا کشتی میگیره و سرآخر پیامبر پیروز میشه :/
می خوام تهیه اش کنم، ولی ظاهراً سخت گیر میاد.
پاسخ:
نههههه اون خوبشه.
تازه اونو خودشون توضیح دادن که ترجمه اشتباه شده و ترجمه صحیح یک فرشته هست نه خودِ خدا.
حالا انگار با این توضیح فجایعِ دیگه‌ی کتاب از بین میره!
از تو نت بخونین.
من از سایت خودشون میخونم.
http://www.iranjewish.com
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۴ جناب منزوی
ماجرای حضرت لوط رو که تعریف کردن واقعاً شرم آور بود.
بانو فیلم هاشون (سینمایی) خیلی تعجب اوره
درواقع فیلم ده فرمان که ما وقع تورات بود رو در یک فیلم جدید تحریف کردن، یعنی تورات تحریف شده رو هم تحریف کردن :|
ممنونم بابت لینک :)
عموم کتابش رو داره، نمی دونم میده یا نه :/
پاسخ:
بله اون تو کتاب هست!
خیلی از مردم از پیامبران معصومتر و بیگناه‌ترند!
البته به تحریف تورات طبیعتا اعتقادی ندارند و منم با این نگاه خوندم. که تحریف نشده.
حالا می‌بینم اگر بخوام بپذیرم که تحریف نشده قطعا باید بپذیرم که تورات اصلا الهی نیست! ولی خب قصد دارم سوالاتم رو بپرسم. :)
تموم بشه مطالعه‌شّ بعد.
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۹:۴۱ سوته دلان
سلام

حضرت یعقوب با خدا کشتی می‌گیره... :)
تورات قشنگه که...! :)

پاسخ:
سلام.
نه اون ترجمه اشتباه شده. اون خدا نبود یه فرشته بود :)
۱۷ آذر ۹۷ ، ۲۱:۰۲ سوته دلان
اتفاقا خود خداست... :)
بر اساس ترجمه عبری میگم نه فارسی :)
پاسخ:
در هرحال سایت رسمی کلیمیان در این باره توضیح داده و گفته ترجمه‌ی صورت گرفته صحیح نیست و اون فرشته‌ای است و نه خدا. 
منم حرف متخصصان امر و پیروانش رو میپذیرم :)
و در کل در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمیکنه. حالا این گوشه رو درز بگیرن هم هزار جاش سوراخه.

عبری که اصله ترجمه‌ش نیست.
۱۷ آذر ۹۷ ، ۲۳:۴۲ سوته دلان
اینکه گفتن فرشته بخاطر ایراداتی هست که به مسیحیت وارده، اینا هم خواستن خودشون رو تبرئه کنن!
شما کار خوبی می‌کنید حرف متخصصان رو می‌پذیرین... :)

ببخشید بحث رو به حاشیه بردم... :)
پاسخ:
بعله دیگه.
نه خواهش میکنم. اینجا کامنت آزاده 😊
۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۰:۳۳ مردی بنام شقایق ...
سلام

اتفاق جالبیه این خوندن کتب مقدس سایر ادیان

ولی یه تجربه جالب تر دارم من :)))

من با یکی از دوستان زرتشتیم که بعدها لائیک شد نشستیم قرآن رو خوندیم و ایراداتی به متن و مفاهیم قران وارد میکرد که داشتم شاخ در می آوردم 
چون تا اونروز قرآن رو کتابی میدونستم که شخصا خود خدا نازل کرده و هیچ خدشه ای نداره و حتی برام سخت بود شنیدن این انتقادات و نشون دادن این همه تضاد تو کتابی که اصل زندگی من بر اساس اون بود.

خلاصه هر چی جلوتر میرفتیم من گیج تر و گنگ تر میشدم. تقریبا از ترجمه به جایی نرسیدیم و ناچار شدم برم سراغ تفسیر و رفقای طلبه :)))

تو جلساتمون که بچه های طلبه سطح بالا هم بودن بشدت بحث میکردیم من از منظر یه غیر مسلمان و اونها هم از منظر یه مبلغ مذهبی مسلمان و خیلی جاها هم به نتیجه نمیرسیدیم اصن :)))

چون غالبا برای منی که تازه میخواستم با اصول اسلام آشنا بشم و کلیتش رو نپذیرفته بودم از فلان کتاب و فلان حدیث خد مسلمونا دلیل می آوردن!!!!

ولی خب بحثا و خاطرات جالبی داشتیم و الان که یاد اون روزا می افتم خودم خنده ام میگیره ازین که چقدر جسور و بی کله بودم :)))

لذا میخواستم این نکته رو عرض کنم که تضادها و مطالب اینچنینی بعضا تو بسیاری از متون مذهبی ادیان مختلف حتی اسلام هست که اگر از بیرون از اون دین و بدون اعتقاد آدم بهشون نگاه کنه غیرقابل باوره ولی برای اهالی اون دین که باور دارن خیلی هم قابل باور و اتکاست.


کلا موضوع سختی رو انتخاب کردینا ^_*
پاسخ:
سلام.
بله درسته.
من خودم مدتهاااا (و حتی گاهی الان هم) نقش ضد دین ها رو تو مباحث بازی میکردم. و به کفر متهم میشم هنوز:دی
مثلا از اول که میخوندم اون جایی که خدا از آدم_که قایم شده بود_ پرسید:کجایی؟
گفتم این دقیقا مثل اون قضیه‌ی و ما تلک بیمینک یا موسی است :دی
من کلا روشنفکرانه خوندم اما اینکه چیزی در دینی حرام باشد و پیامبری به آن عامل باشد چیز عجیبیه. از دروغ بگیر تا گناه‌های بزرگ!
هرچند در هر حال از پرسشهای سایت استفاده کردم و از شانیت و جایگاه پیامبران در مکتب یهود پرسیدم. گفتم شاید حرفی برای گفتن داشته باشند.
کاملا حق با شماست. :)
۲۳ آذر ۹۷ ، ۰۸:۴۹ ... به دنبال حقیقت ...
عه چقدر جالب...
بله بعضی جاهاش از "کلام خدا بودن" به دوره ولی جاهای جالبی هم داره...
داستان پردازی طولی ش هم در نوع خودش جالبه

حالا فرصت شد خیلی دوست دارم مصداقی بحث کنیم...من رسیدم به داستان حضرت یوسف
پاسخ:
آره داستان‌پردازی جالبی داره. تند تند پیش می‌ره.همه رو هم میگه. ولی اون وسطهای یه چیزایی میگه که من مطمئن میشم کلام خدا نیست.
حالا من ازشون در مورد شانیت پیامبران در دین یهود پرسیدم. ببینم چی پاسخ میدن.
منم دوست دارم مصداقی صحبت کنیم اما الان فرصت‌هام محدوده. به وقتش میام میگم.
۲۳ آذر ۹۷ ، ۰۸:۵۷ ... به دنبال حقیقت ...
و بی نهایت ممنونم بابت معرفی سایت کلیمیان
خیلی دنبال یه همچین چیزی بودم

+ اگر کتاب خوبی در مورد اثبات امام زمان می شناسید معرفی بفرمایید لطفا
پاسخ:
الحمدلله.
اثبات لازمه‌ی وجود یا ممکن الوجود بودنِ امامی در این توصیفات؟
۲۳ آذر ۹۷ ، ۰۹:۴۸ ... به دنبال حقیقت ...
بله هر دو...هم اثبات وجودشون هم لزوم وجودشون
البته در مورد لزوم وجودشون یه کتاب از علی صفایی ره دارم ولی هنوز نخوندمش کامل

اگه شما هم چیزی به ذهنتون رسید بفرمایید لطفا

++سوال خوبی پرسیدین ازشون
منم در مورد جایگاه خدا سوال دارم در دین یهود
که چرا اینقدر بعضی جاها محدود و حقیره...
پاسخ:
باشه.

+البته من در مورد خدای اونها چنین فکر نمیکنم. و به نظرم چون مسلمان هستید نگاهتون این جوریه چون وصف خدای برتری رو شنیدین. وگرنه برای اونها خیلی هم حقیر به نظر نمیاد.
۲۴ آذر ۹۷ ، ۰۰:۱۲ ... به دنبال حقیقت ...
نه عقلا هم محدوده...مثلا قایم میشن که خدا پیداشون نکنه،یا از بعضی کارای بنده هاش خبردار نمیشه!
پاسخ:
البته من به اندازه شما نخوندم. اما نگفته قائم میشن و پیداشون نمی کنه.
فقط پرسید کجایی.
البته این دومی هم برداشت ضمنی ما از متن هست و نص تورات نیست.
ولی خب حس منم این بود.