ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

بعد از مرحله‌ی تفکر(اینجا) می رسیم به تلاش برای ایجاد عزم در وجود.

این مرحله‌ایه که اگر از پس مرحله‌ی تفکر برنیومده باشیم، در این باب هم موفق نخواهیم بود. وقتی انسان هر روز در مورد ابدیت خودش تفکر کرده باشه، برای طی طریق حق عزمش را جزم خواهد کرد و تصمیم جدی خواهد گرفت.

این مرحله یعنی مرحله‌ی تصمیم جدی برای تغییر وضع موجود.

عزم یعنی همون تصمیم جدیِ من در پست قبل! و در اینجا یعنی راضی شدن و تصمیم جدی به رعایت شریعت.یعنی اگر گناهی هست که به بودنش راضی هستی و کلا نمیخوای ترکش کنی و توجیهشون میکنی و برای ادامه وضع موجود و انجامشون بهانه می‌تراشی بدون هنوز انسان بی‌عزمی هستی و هنوز تفکرت ناقصه و ضرورت طی مسیر رو درک نکردی.

مثلا من مصمم هستم زمانهای نت رو مدیریت کنم پس عزمش رو دارم حتی اگر موفق نشده باشم.

اما من بی‌عزم اون وقتیه که لزومی برای مدیریت نت نمی‌بینم. با اتلاف عمرم راحتم!

لزومی برای زندگی بر مبنای شریعت نمی‌بینم. با نمازهای الکیم راحتم و راضی‌ام، با غیبت کردن راحتم و منو آروم میکنه. انسان بی‌عزم اونیه که لزوم تغییر و عقب بودن خودش رو درک نکرده و تفکرش او رو به لزوم طی مسیر واقف نکرده و همان انسان صوریِ بی‌مغزی است که در آن عالم باطن غیرانسانیش برایش آشکار می‌شه. و به وضع موجود راضی شده.

هرچه عزم و احساس ضرورت تغییر با تفکر، بیشتر بشه انسان تو طی طریق موفق‌تره.

هرچه احساس لزوم مدیریت نت بیشتر بشه امکان موفق شدن تو این مدیریت بیشتره.

تصمیم جدی بر ترک معاصی و انجام واجبات و جبران هر آنچه که از انسان فوت شده در ایام حیات و تبدیل ظاهر خود به ظاهر یک انسان عقلی و شرعی (آن‌چنان که از ظاهر انسان متوجه شوند این شخص انسان متشرعی است) از موارد این مقامه.

پس ای عزیز از گناهان دوری کن و برای هجرت به سوی حق تعالی آماده شو که ما میخوایم بریما(:دی) ظاهرت را ظاهر انسان کن و خودت را وارد آداب شریعت کن، و از خداوند بخواه تو را کمک کند...



+هرکه دارد سرِ همراهی ما بسم الله. 

+تا پست بعدی ان‌شالله همچنان تفکر روزانه رو ادامه می‌دیم تا عزم وجودمون برای طی مسیر پرورش پیدا کنه و سست نشیم. مهمه که عزم برای تغییر با گوشت و خونمون مخلوط بشه. چطوری؟ با تفکر.. :)

و من الله التوفیق.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۷
لوسی می

استاد الهی ما

نظرات  (۱۲)

راستش الان فقط سوالم اینه دو ساعت و بیست و هفت دیقه دیروز و امروز رو رعایت کردین  اهمیت داره، چون به نظرم اگه تونستین اینو رعایت کنین بقیه چیزا رو هم میشه رعایت کرد!
پاسخ:
هنوز که تایمش نشده که گزارش بدم. من دیروز تصمیم گرفتم. از صبح تا حالا شده یک ساعت و ربع که تو نت بودم. یک ساعت ربع مونده.
اصل موضوع برای من اینه که بعد از ساعت دوازده تا صبح روز بعدش نیام! اینه که سخته و هی میگم حالا یه سر بزنم و خودمو راضی میکنم. و واقعا وقتی قصدم سر زدنه فقط سر میزنم و میرم و یه دقیقه هم نمیشه اما همون سر زدنه اشکال داره و میخوام که نباشه.

اما این پست بر مبنای عزمه، نه موفقیت در اجرای تصمیم. من الان عزم مدیریت نت رو دارم. و تصمیمم رو گرفتم‌. چگونگیِ موفقیت بر اجرای این تصمیم مربوط به مرحله بعده که میگم به زودی.

۱۷ دی ۹۷ ، ۱۰:۰۶ دلا بانو
:*
پاسخ:
:**
۱۷ دی ۹۷ ، ۱۲:۰۰ سرباز کوچولو ...
من هنوز به مرحله عزم نرسیدم 
باید تا پست بعدی همون تفکر رو ادامه بدم ان شإالله
پاسخ:
تو هرچیزی که عزم ایجاد بشه خوبه. لازم نیست یهو متحول بشیم.
مثل همین که نت رو مدیریت کنیم.
۱۷ دی ۹۷ ، ۱۲:۳۶ دختـرِ بی بی
عالیییییییییییییییییی
منی که این روزها سردرگمم و خالی از عزم نیازمند چنین پست هایی هستم
.من الله التوفیق
پاسخ:
ان‌شالله موفق باشیم. :)
۱۷ دی ۹۷ ، ۱۳:۱۶ آقای بیدل
گاهی همین ک احساس لزوم در ما نیست توجیهی میشه برای تنبلی کردن . گاهی هر چی هم روش فکر کنی بازم همه چیز تو رو به سمت انجام اون کار اشتباه می کشونه . اینجا دیگه نوبت به مبارزه می رسه . این جا در موردش یه چیزایی گفتم 👇

hesab-rasi.blog.ir/1397/02/28/اراده-علیه-السلام
پاسخ:
درسته ولی منظور اینه که آیا اصلا میخوایم چیزی رو عوض کنیم یا نه؟
وقتی نمیخوایم به جایی برسیم و ضرورتی حس نمی‌کنیم مبارزه هم سست میشه.
این، مرحله‌ی قبل از اراده است.

ممنون حتما میخونم.
۱۷ دی ۹۷ ، ۱۵:۰۳ پیـــچـ ـک
ببین یه کار میخوای بکنی، بکن! چرا اینقدر آسمون ریسمون میبافی؟!


خخخخخ (آیکون بدجنسی)
پاسخ:
والا! ملتی رو اسیر خودم کردم! :))
برای همین دوازده شب تا صبح فردا میشه قفل گذاشت که جبرا نیاید نت. هم تو گوشی هم لپ تاپ. اگر خواستید بگید روشش رو بگم.
پاسخ:
میشه یه سایت رو قفل کرد؟ من بیان رو فقط میخوام قفل کنم وگرنه کارهای ندی در طول روز زیاد دارم خب. نمیشه نت رو قفل کنم.
چرا هرچی شما مینویسی همون چیزیه که من همون روزا دارم بهش فکر میکنم یا چیزیه که گره کور افکار همون روزامو باز میکنه؟؟این سطح از همدلی از کجا میاد واقعا؟؟
دوستت میدارم رفیق جان دور نادیده.
پاسخ:
راس میگی؟ وااای خدای من :)
ممنون از این همه تزریق انرژی مثبت :)
من موفق شدم :))خداروشکر
امروز ظهر وقتی بیکار شدم یه سر زدم و رفتم تا الان که کارهام رو تکمیل کردم:)))

+من میدونم چه کارهایی نیاز به ترک و کدوم کارهام نیاز به تقویت و اصلاح داره مشکل اینه که مصمم نیستم...شاید به زمان نیاز داره
پاسخ:
آفریییین :)

+آره یه پست تکمیلی میذارم حتما.
بله میشه قفل کرد
از طریق پلاگین های مرورگر
پاسخ:
آیا چگونه لطفا؟ :)
چقدر خوبه که بلدی.
شما با لپ تاپ میای بیان یا موبایل؟

چون خودم مبتلا بودم انواع روش هارو امتحان کردم. برا همین بلدم.
و روش قفل و بست بهترین نتبجه رو داده!

البته من بیرون میرم خیلی وقتا موبایل نمی برم. یا گاهی مودم رو میدم مامانم که بیرون میرن با خودشون ببرن.

پاسخ:
من با موبایل میام.
دم شما گرم :)
من اصلا وابسته گوشیم نیستم ولی این روزهایی که کارهام زیاد میشه و اعصابم زود به زود داغون میشه بیان مثل یک تسکین‌دهنده است که فرت و فرت میام می کشم! :/
۱۸ دی ۹۷ ، ۱۷:۱۲ حسن قاسمی
اگه از مودم استفاده می کنید، احتمالا بتونید برای بستن یک سایت از تنظیمات خود مودم هم استفاده کنید.
مودم خودم tp-link هستش و بعد از اینکه از این طریق http://192.168.1.1 وارد تنظیمات مودم میشم، حرکت زیر رو اعمال میکنم:
پاسخ:
خیلی ممنونم که این مطلب رو گذاشتین و امیدوارم برای دوستان مفید باشه. ولی من از موبایل استفاده میکنم.